Mieszkańcy Szczecinka oraz podróżni muszą przygotować się na kolejne zmiany związane z dworcem PKP. Obecnie trwa modernizacja budynku dworca realizowana przez Urząd Miasta. Wkrótce jednak rozpoczną się kolejne prace, które wpłyną na funkcjonowanie stacji oraz komfort pasażerów.
Nadchodząca inwestycja, finansowana w ramach „rządowego programu, przyniesie modernizację peronów, co z jednej strony oznacza poprawę infrastruktury, a z drugiej – utrudnienia w codziennych podróżach.
Jak poinformował Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., głównym celem inwestycji jest poprawa dostępności stacji oraz komfortu podróżnych. Planowane prace obejmą modernizację peronu nr 1, a w ramach prawa opcji przewidziane jest także odnowienie peronów nr 2 i 3 oraz montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.
Nowe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością – dzięki budowie windy na peronie nr 1 oraz nawierzchni z antypoślizgowymi ścieżkami naprowadzającymi dla niewidomych. Modernizacja zapewni również nowe wiaty, ławki oraz energooszczędne oświetlenie LED.
- Podróżni zyskają wyższy standard obsługi. Stacja Szczecinek stanie się nowoczesnym punktem komunikacyjnym.
– podkreśla Bartosz Pietrzykowski.
Inwestycja, której koszt w ramach umowy podstawowej wynosi około 8 mln zł, ma zakończyć się do końca 2025 roku. W przypadku realizacji opcji rozszerzonej, całkowity koszt prac wzrośnie do około 28,5 mln zł, a ich zakończenie planowane jest na 2026 rok.
Ostatnie zmiany w infrastrukturze kolejowej w Szczecinku miały miejsce w 2016 roku, kiedy zmodernizowano przejście pod torami, zamontowano windy oraz platformę dla osób niepełnosprawnych. W 2022 roku mieszkańcy zyskali nowy przystanek Szczecinek Bugno, który powstał w ramach tego samego programu.
Województwo zachodniopomorskie w ramach programu przystankowego może liczyć na inwestycje w 11 lokalizacjach, w tym w Koszalinie, Kołobrzegu czy Złocieńcu. Program, wart ponad miliard złotych, ma na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym i promowanie transportu ekologicznego.
Jędrek23:47, 13.01.2025
2 5
Ech, ten pan Hardie! Przecież to zadanie należało do PKP, a pan Hardie robi to z naszych pieniędzy. Wyrzucił w błoto wiele milionów złotych...
8806:28, 14.01.2025
3 0
Republika 👍
Wojtek 06:47, 14.01.2025
3 1
Podobno na dworcu wstawiają pancerne drze aby się byli pracownicy SAPiK nie włamywali
Karol Gustaw09:51, 15.01.2025
0 0
Jakoś kasę trzeba prać