Kierowcy, którzy od dawna stosują instalacje LPG wiedzą, że zasilanie silnika autogazem to same korzyści. Najbardziej namacalne są te ekonomiczne ale są też inne, na które użytkownicy nie zwracają tak dużej uwagi. Wszystkie są swego rodzaju zabezpieczeniem dla użytkowników.
Dlaczego? Wyjaśniamy:
Montaż samochodowej instalacji gazowej wiąże się z inwestycją na poziomie od około 2900zł dla najpopularniejszych samochodów z 4-cylindrowymi jednostkami napędowymi.
Zainwestowanie takich środków wiąże się ze zmniejszeniem wydatków na paliwo o 50% z oszczędnościami na poziomie 373,31 zł miesięcznie wg Kalkulatora gazeo.pl (przy zużyciu benzyny 10 l/100 km i LPG 11,5 l/100 km i przebiegu miesięcznym 1000km).

Wydatki na paliwo w okresie roku użytkowania samochodu na benzynie wynoszą:
podczas gdy na LPG zostają one zredukowane do:
co oznacza, że w ciągu roku wydatki na największy składnik kosztów użytkowania samochodu, jakim jest paliwo, spadają o:
W konsekwencji, przy rocznym przebiegu 18 000 km zwrot poniesionych na montaż nakładów następuje po 8 miesiącach użytkowania.
Zasilanie silnika za pomocą autogazu powoduje zmniejszenie emisji szkodliwych składników spalin w stosunku do zasilania benzyną o następujące wartości:
Warto wiedzieć
Jeżeli liczba samochodów z instalacją LPG osiągnie 10% ogólnej liczby aut w Europie to emisja CO2 zostanie ograniczona o 350 mln ton.
Te wszystkie mądre liczby spowodowały, że LPG zostało potraktowane w krajach Unii Europejskiej jako paliwo alternatywne w stosunku do innych paliw silnikowych. Jest to gwarancją tego, że będzie to nośnik energii traktowany priorytetowo (np. fiskalnie).
Co więcej, w przypadku tworzenia przez gminy w Polsce stref czystego transportu samochody LPG powinny być, właśnie ze względu ekologię, uważane za pojazdy niskoemisyjne.
W przyszłości, może już niezbyt odległej, wprowadzenie bioLPG otworzy przed autogazem kolejne możliwości rozwoju, ponieważ emisja dwutlenku węgla tego odnawialnego paliwa (identycznego chemicznie ze "zwykłym" LPG), będzie praktycznie zerowa.
Przede wszystkim, samochód z LPG ma podwójny zasięg, wynikający z posiadania dwóch niezależnych układów paliwowych z dwoma zbiornikami paliwa (benzyny i LPG). Oczywiście nikt nie montuje instalacji LPG z myślą o jeżdżeniu samochodem na benzynie ale w sytuacji awaryjnej jest to niewątpliwa zaleta auta zasilanego autogazem. Każdy kto stał ostatnio w gigantycznych kolejkach na stacji paliw lub trafił kiedyś na tabliczkę przy dystrybutorze "paliwa brak" na pewno to doceni. Z LPG auto może mieć nawet ponad 2-krotnie większy zasięg
Paliwo to jest bardzo popularne także w krajach europejskich, co powoduje, że nie ma większego problemu z jego tankowaniem. Nawet jeśli poruszamy się po kraju, w którym dostęp do LPG nie tak oczywisty jak w Polsce, to zawsze mamy do dyspozycji drugie paliwo, które pozwala kontynuować jazdę.
Samochód z LPG to także bezpieczeństwo w przypadku problemów technicznych z jednym z układów paliwowych, które nie będą stanowiły dużego zmartwienia. Wystarczy przełączyć auto na drugie paliwo i można kontynuować podróż.
Gaz LPG jest najtańszym i jednocześnie uniwersalnych z dostępnych rozwiązań, gdyż jest najtańszym dostępnym paliwem samochodowym. Ponadto, w przeciwieństwie do aut elektrycznych pozwala na jazdę bez limitu kilometrów. Wyruszając w trasę nie musimy martwić się, gdzie zatankujemy paliwo, gdyż stacje LPG są obecnie równie popularne jak stacje benzynowe.
Ponadto montaż i serwis instalacji LPG w aucie nie kosztuje dużo, a odpowiedni dobór komponentów oraz rzetelny montaż zapewnia bezawaryjność na długie lata.
w Bosch Car Service Rumiński – przy umawianiu terminu powołaj się na ten artykuł.
Autobusy znów będą płatne. Decyzja zapadła
Brawo dla trojki panow radnych. Trudne czasy trudne decyzja taka kolej rzeczy. Macie u mnie panstwo swoj szacunek. Reszta nie chce rozwoju Szczecinka bo woli bic piane i nicnierobic. PO nie PO tu sa ludzie, ktorzy nie chca jezdzic za free tylko miec zrownowazone miasto. Dla kazdego. Madrzyli sie, ze jak autobusy beda za darmo to ludzie sie przesiada z aut. Klamstwo ktore podkreslil pan Burmistrz. Te pieniadze z komunikacji przeznaczymy na rozwoj i dla seniorow.
Wojtek
10:22, 2025-12-18
Przełom w sprawie S11 w kierunku Piły
Poczekać można, ale z takimi terminami to trzeba jeszcze dożyć.
Trolek
09:59, 2025-12-18
Autobusy znów będą płatne. Decyzja zapadła
Wstyd mi za to że ktokolwiek was wybrał. A wiecie dlaczego? Jesteście hienami i pożeram. Ci co wystawili KO to uj w dup3, powinni się w domu was wstydzić. Skoro wiecie że Szczecinek tonie w długach a przecież tak kochacie to miasto to utnijcie diety z 80% aby starczyło na paliwo i wafelka po sesji. Kroicie z ludzi a sami napchane kieszenie od banknotów macie. W spółkach miasta po 2-4 dyrektorów co zarabiają po 6-10tys.. Tam potrzebny jest 1 a nie 4! Też uciąć możecie z tego. Z rondem to odj3baliscie na całego. Wstyd ludzie. Przepraszam nie wystarczy. Ja na wolę zarabiać najniższą ale być uczciwy niż zerem jak niektórzy. Pozdrawiam mieszkancow a wam haa tfuu
Do radnych
09:37, 2025-12-18
Płatne autobusy rozbiły klub KO.
Pytanie byłoby czy gdyby Daglas w czasie wyborów uczciwie powiedział „jestem za likwidacją bezpłatnej komunikacji” to czy w ogóle te wybory by wygrał. Śmiem wątpić. Właściwe Daglas dał świetne hasło wyborcze kolejnemu kandydatowi na burmistrza : „Przywrócę bezpłatną komunikację!”
Onet
09:34, 2025-12-18