Zamknij

Reklama na YouTubie - jak nie dać się przeklikać?

r. + 12:45, 28.04.2021 Aktualizacja: 12:45, 28.04.2021
Skomentuj

YouTube coraz wyraźniej zajmuje miejsce, które jeszcze nie tak dawno przypadało telewizji. I nie chodzi tu jedynie o oglądanie filmów czy słuchanie muzyki, ale także o prowadzone za pośrednictwem tego medium działania marketingowe. Co zatem warto wiedzieć o kampaniach na YouTube oraz jak je robić skutecznie? Wyjaśniamy!

Kampanie na YouTube – najważniejsze informacje

YouTube powstał w roku 2005, a już w kolejnym – stał się własnością Google’a. Obecnie jest on nie tylko największą witryną do publikacji i przeglądania materiałów wideo z drugą, co do popularności wyszukiwarką internetową. To także nowoczesna platforma marketingowa o dużych możliwościach.

Oto kilka najistotniejszych faktów dotyczących serwisu oraz płatnego promowania się za jego pośrednictwem:

  • Zasięg – liczba polskich użytkowników platformy przekroczyła w ubiegłym roku 24 miliony, co oznacza, że YouTube dociera do ponad 90% internautów w naszym kraju.
  • Cele – kampanie na YouTube możesz wykorzystywać na wiele sposobów: do zwiększania świadomości marki, informowania o produktach/usługach, sprzedaży lub pozyskiwania ruchu czy też konwersji.
  • Targetowanie – przekaz reklamowy można kierować do określonych grup użytkowników m.in. ze względu na: dane demograficzne, wcześniejsze zachowania (remarketing), zainteresowania, słowa kluczowe, tematy, miejsca docelowe czy wreszcie rodzaj używanego urządzenia.
  • Rodzaje reklam – kampanie na YouTube mogą przybierać różne formy: nakładki tekstowe i graficzne wideo typu in-stream (pomijalne i niepomijalne), bump, out-stream (na urządzenia mobilne) czy discovery (wyświetlane jako propozycje w wynikach wyszukiwania).
  • Model rozliczenia – w przypadku reklamy wideo dominuje rozliczenie w modelu płatności za wyświetlenie, czyli CPV. W praktyce oznacza to tyle, że zadeklarowaną wcześniej stawkę przyjdzie Ci uiścić, gdy odbiorca wyświetli 30 sekund Twojego materiału promocyjnego (lub całość, jeśli klip jest krótszy niż pół minuty).

Kampanie na YouTube – o tym warto pamiętać

Do rozpoczęcia działań marketingowych potrzebny jest firmowy kanał YouTube, na który wgrywa się promocyjne materiały wideo oraz konto Google Ads, za pośrednictwem którego konfiguruje się kampanię i zarządza nią. Co jeszcze jest istotne w prowadzeniu skutecznych kampanii na YouTube?

Cel i grupa docelowa

Te dwa elementy to punkt wyjścia do każdej skutecznej kampanii marketingowej, także do skutecznej kampanii na YouTube. Ich precyzyjne określenie na samym początku pomoże Ci w optymalnym ustawieniu kampanii, a następnie umożliwi ocenę jej efektów.

Zainteresowanie odbiorcy

Na zdobycie uwagi odbiorcy i zaintrygowanie go swoim materiałem promocyjnym masz tylko moment. Najczęściej trwa on 5 sekund, ponieważ po takim czasie pojawia się możliwość pominięcia nieinteresujących użytkownika klipów. Nie trać więc ani chwili swojej reklamy wideo!

Analiza i optymalizacja

YouTube zapewnia reklamodawcom dostęp do rozbudowanej analityki, dostarczającej wielu wartościowych danych. Dotyczą one m.in. subskrypcji, zasięgu, wyświetleń, zaangażowania, odbiorców. Koniecznie sprawdzaj te statystyki i wprowadzaj na ich podstawie optymalizacje do swoich kampanii.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu iszczecinek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

Olga Gasiul obejmie funkcję prezesa Aqua-Tur. Kim jest

Nieźle,w tym przybytku kierownik powinien wystarczyć i sobie poradzić,lecz w ratuszu łatwo sie wydaje cudze pieniądze i obstawia stołki ,,prezesami od wszystkiego" z chorymi wynagrodzeniami,z kwiatka na kwiatek,z pwik do aqua-turu,zastępce prezesa też będziecie tam próbowali upchnąć na wzór Pgku? Pożal sie Boże menagerke też wcisnęli,w urzędzie sie nachapać nie może więc tam sie jeszcze przyssała.Że ludzie jeszcze wierzą w te ich konkursy na preziów,nikt spoza układu sie nie dostanie.

Waldek

00:43, 2025-07-02

Auto stoczyło się i uderzyło w blok.

Widziałem z małżonką pijanego kierowcę wraz z kolegami wytaczających się z tego auta. Brawa dla policji, komuś ujdzie to na sucho ??

Obserwator z okna

23:26, 2025-07-01

Olga Gasiul obejmie funkcję prezesa Aqua-Tur. Kim jest

kumata dziewczyna. Da sobie radę

Ja

22:47, 2025-07-01

W sierpniu ruszają prace przy pałacu w Juchowie

Co z drogą do Puchowa ??? Szczecinek ma tyle atrakcji ale gdzie zadbanie o turystów ??? Może jakiś ośrodek wypoczynkowy np. z NFZ lub ZUZu aby przybyło trochę wczasowiczów i zostały pieniążki w naszym mieście oraz okolic ?! Zwróci się wszystko w ciągu 5 lat i będzie na następne naprawy zabytkowe których u nas okolicy Szczecinka nie brakuje ! jest dużo zabytkowych budynków w naszym mieście więc może w nich miasto zainwestuje i zrobi kilka ośrodków w czasowych dla turystów ( oczywiście w rozsądnych cenach ) ?!

Gabrysia

22:04, 2025-07-01

0%