Zamknij

Reklama na YouTubie - jak nie dać się przeklikać?

12:45, 28.04.2021 r. Aktualizacja: 12:45, 28.04.2021
Skomentuj

YouTube coraz wyraźniej zajmuje miejsce, które jeszcze nie tak dawno przypadało telewizji. I nie chodzi tu jedynie o oglądanie filmów czy słuchanie muzyki, ale także o prowadzone za pośrednictwem tego medium działania marketingowe. Co zatem warto wiedzieć o kampaniach na YouTube oraz jak je robić skutecznie? Wyjaśniamy!

Kampanie na YouTube – najważniejsze informacje

YouTube powstał w roku 2005, a już w kolejnym – stał się własnością Google’a. Obecnie jest on nie tylko największą witryną do publikacji i przeglądania materiałów wideo z drugą, co do popularności wyszukiwarką internetową. To także nowoczesna platforma marketingowa o dużych możliwościach.

Oto kilka najistotniejszych faktów dotyczących serwisu oraz płatnego promowania się za jego pośrednictwem:

  • Zasięg – liczba polskich użytkowników platformy przekroczyła w ubiegłym roku 24 miliony, co oznacza, że YouTube dociera do ponad 90% internautów w naszym kraju.
  • Cele – kampanie na YouTube możesz wykorzystywać na wiele sposobów: do zwiększania świadomości marki, informowania o produktach/usługach, sprzedaży lub pozyskiwania ruchu czy też konwersji.
  • Targetowanie – przekaz reklamowy można kierować do określonych grup użytkowników m.in. ze względu na: dane demograficzne, wcześniejsze zachowania (remarketing), zainteresowania, słowa kluczowe, tematy, miejsca docelowe czy wreszcie rodzaj używanego urządzenia.
  • Rodzaje reklam – kampanie na YouTube mogą przybierać różne formy: nakładki tekstowe i graficzne wideo typu in-stream (pomijalne i niepomijalne), bump, out-stream (na urządzenia mobilne) czy discovery (wyświetlane jako propozycje w wynikach wyszukiwania).
  • Model rozliczenia – w przypadku reklamy wideo dominuje rozliczenie w modelu płatności za wyświetlenie, czyli CPV. W praktyce oznacza to tyle, że zadeklarowaną wcześniej stawkę przyjdzie Ci uiścić, gdy odbiorca wyświetli 30 sekund Twojego materiału promocyjnego (lub całość, jeśli klip jest krótszy niż pół minuty).

Kampanie na YouTube – o tym warto pamiętać

Do rozpoczęcia działań marketingowych potrzebny jest firmowy kanał YouTube, na który wgrywa się promocyjne materiały wideo oraz konto Google Ads, za pośrednictwem którego konfiguruje się kampanię i zarządza nią. Co jeszcze jest istotne w prowadzeniu skutecznych kampanii na YouTube?

Cel i grupa docelowa

Te dwa elementy to punkt wyjścia do każdej skutecznej kampanii marketingowej, także do skutecznej kampanii na YouTube. Ich precyzyjne określenie na samym początku pomoże Ci w optymalnym ustawieniu kampanii, a następnie umożliwi ocenę jej efektów.

Zainteresowanie odbiorcy

Na zdobycie uwagi odbiorcy i zaintrygowanie go swoim materiałem promocyjnym masz tylko moment. Najczęściej trwa on 5 sekund, ponieważ po takim czasie pojawia się możliwość pominięcia nieinteresujących użytkownika klipów. Nie trać więc ani chwili swojej reklamy wideo!

Analiza i optymalizacja

YouTube zapewnia reklamodawcom dostęp do rozbudowanej analityki, dostarczającej wielu wartościowych danych. Dotyczą one m.in. subskrypcji, zasięgu, wyświetleń, zaangażowania, odbiorców. Koniecznie sprawdzaj te statystyki i wprowadzaj na ich podstawie optymalizacje do swoich kampanii.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%