Zamknij

Mieszkańcy os. Zachód są wściekli. Ogromne dopłaty za wodę. SzSM wyjaśnia.

16:07, 05.02.2024 mg Aktualizacja: 16:13, 05.02.2024
Skomentuj fot. iszczecinek.pl / archiwum fot. iszczecinek.pl / archiwum

W ostatnich dniach mieszkańcy osiedla Zachód otrzymali roczne rachunki rozliczeniowe za zużytą ciepłą wodę. Po otwarciu kopert najpierw był szok, który szybko przerodził się w gniew połączony z bezradnością. Teraz wśród lokatorów narasta zwykła wściekłość. Okazało się, że niemal w każdym lokalu mieszkalnym w kilkunastu blokach, lokatorzy muszą uiścić horrendalne dopłaty do wody zużytej w 2023 roku. Niedopłaty wahają się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych.

- Jestem zwyczajnie wściekła. Podobnie jak moi sąsiedzi i znajomi, którzy mieszkają na Zachodzie. To już nie jest oszukiwanie lokatorów, to jawne okradanie ludzi. Dostaliśmy rachunek na prawie 1 tys. złotych do zapłaty. Inny podostawali, 500 złotych, 750 złotych, jeszcze inni prawie 2 tysiące złotych rachunku. Jesteśmy okradani codziennie, bo 1 m3 ciepłej wody na naszym osiedlu kosztuje 100 złotych bez paru groszy, gdzie w pozostałych częściach miasta ludzie płacą ułamek tego. Teraz chcą od nas jeszcze więcej pieniędzy za rzekome niedopłaty, bo oni coś tam sobie „źle skalkulowali”. Jedyne co sobie źle skalkulowali to to, że nasze osiedle nie jest osiedlem milionerów – mówi jedna z mieszkanek os. Zachód.

- Ta spółdzielnia to jest państwo w państwie. Robią, co chcą. Zamiast pomagać lokatorom, to tylko wyciągają pieniądze w absurdalny sposób i nawet już się z tym nie kryją. Dlaczego w innych częściach miasta ciepła woda kosztuje po 20-40 złotych za m3 a u nas po 100 złotych? Złotymi rurami ta woda płynie, czy co? Nikt nawet nie potrafi sensownie wytłumaczyć, dlaczego tylko na naszym osiedlu woda jest tak droga. Inne osiedla pokazują, że można taniej. Do nas sami pracownicy spółdzielni i MECu tą ciepła wodę w wiadrach noszą lokatorom? No bo skąd te ceny? I jeszcze to wyrównanie Bóg wie jak obliczone. To już nawet nie jest śmieszne, to jawne okradanie ludzi. Chodzą słuchy, że to „wyrównanie” to dowalone nam koszty za tą wymianę rur, którą teraz robili na Zachodzie. Ale oczywiście nikt prawny jawnie nie powie.

- Cena za ciepła wodę jest z kosmosu. Do tego spółdzielnia ogranicza cyrkulację ciepłej wody w ciągu dnia i w nocy i jeśli ktoś w tych godzinach chce się umyć, musi czekać nawet kilkanaście minut aż zleci zimna woda i zacznie lecieć… letnia. A płacimy jak za ciepła wodę. Teraz te niedopłaty z księżyca. Było źle już wcześniej, teraz to jest dramat. Z mężem poważnie myślimy, żeby się przeprowadzić do innej części miasta. Nie stać nas na mieszkanie na tak „luksusowym” osiedlu, jakim jest os. Zachód. Sąsiadów też nie stać. Po tym, co znaleźliśmy w skrzynkach pocztowych ze spółdzielni prawie każdy myśli o wyprowadzce. Znosiliśmy te absurdy długo, ale miarka się przebrała. Z kim nie rozmawiam, to mówią, że będą uciekać z Zachodu do innej części miasta. Kilku już szuka mieszkań. My też zaczęliśmy się rozglądać i bardzo poważnie myślimy o wyprowadzce. Rok, dwa i na Zachodzie nawet połowa mieszkań może być pusta. Ludzie stracili cierpliwość i nie chcą mieć nic wspólnego ze spółdzielnią – dodaje nasza rozmówczyni.

O wyjaśnienie w tej sprawie poprosiliśmy zarząd spółdzielni. Poniżej publikujemy pełną treść odpowiedzi, która wpłynęła do naszej redakcji:

"Wszystkie informacje dotyczące końcowego rozliczenia kosztów podgrzania wody zawarte są w przesłanym do mieszkańców rozliczeniu. W szczególności: wskazana została podstawa prawna rozliczenia, wysokość kosztów przypadających na budynek oraz ilością zużytej wody ciepłej przez mieszkańców, będące podstawą ustalenia stawki za podgrzanie wody.

Do chwili obecnej Spółdzielnia nie wykonywała takiego rozliczenia.

Rozliczenie podgrzania wody wymusiło na nas Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie warunków ustalania technicznej możliwości i opłacalności zastosowania ciepłomierzy, podzielników kosztów ogrzewania oraz wodomierzy do pomiaru ciepłej wody użytkowej, warunków wyboru metody rozliczania kosztów zakupu ciepła oraz zakresu informacji zawartych w indywidualnych rozliczeniach z dnia 7 grudnia 2021 (Dz.U. z 2021r. poz. 2273), na podstawie, którego został zmieniony Regulamin rozliczania kosztów zakupu ciepła na potrzeby ogrzewania i podgrzania wody użytkowej, zatwierdzony na posiedzeniu Rady Nadzorczej w dniu 28.12.2022.(rozporządzenie nakazywało zarządcom dostosowanie regulaminów do końca roku 2022).

Zatem, powyższe rozporządzenie, regulamin Spółdzielni oraz Prawo energetyczne wymusiło na nas przekazywanie lokatorom informacji w zakresie między innymi ilości zużywanego ciepła na potrzeby CO i CWU, oraz zobowiązało do rozliczenia kosztów ciepłej wody i centralnego ogrzewania oddzielnie. Do tej pory Spółdzielnia mogła rozliczać koszty CO i CWU wspólnie.

Zeszły rok był bardzo specyficzny, jeśli chodzi o zmiany opłat za ciepło.  Taryfa MEC-u zmieniała się 3 krotnie, w Lutym, Lipcu i Listopadzie. Zaliczki na podgrzanie wody użytkowej, dla naszych mieszkańców, ustalane są przez Zarząd i zatwierdzane na posiedzeniach Rady Nadzorczej. Każdorazowo, po zmianie taryfy, przeprowadzane były przez Spółdzielnię analizy kosztów podgrzania.  Jednak ze względu na to, że w jakimś stopniu trudne jest do przewidzenia ile lokatorzy będą zużywać wody, ciężko jest ustalić stawkę podgrzania, która by idealnie odzwierciedlała koszty ponoszone przez nieruchomość. Jak widać w rozliczeniu, prognozowana zaliczka była zbyt niska w stosunku do rzeczywiście poniesionych kosztów, których całkowitą wielkość poznaliśmy po zakończeniu okresu rozliczeniowego. Jak już kiedyś pisałem, paradoks kosztów podgrzania wody użytkowej w budynkach wyposażonych w cyrkulację jest taki: im mniej się tej wody zużywa tym samym jest ona droższa.  W rozliczeniu przekazanym lokatorom są podane całkowite koszty jakie Spółdzielnia zapłaciła dla MEC-u za podgrzanie wody oraz ilość zużytej wody do podgrzania. I w tym przypadku kalkulacja wyliczenia podgrzania jednego metra sześciennego wody jest prosta oraz jak wynika w rozliczeniu większa niż zakładana przez nas zaliczka. Nadmienię, że do wykazanych w rozliczeniu kosztów podgrzania wody nie są dodawane żądane inne koszty.  

Przesłane do mieszkańców rozliczenie dotyczy tylko i wyłącznie kosztów podgrzania wody użytkowej, jakie wynikają z faktur otrzymywanych z MEC Szczecinek oraz obowiązującej taryfy dla ciepła. Stawki za ciepło są zróżnicowane w zależności od tego z jakiej kotłowni są zasilane budynki. Faktem jest, że oś. Zachód porównując do innych osiedli ma najdroższą taryfę dla ciepła.

Spółdzielnia wraz z Miejska Energetyka Cieplną, w 2023 roku, przeprowadziła bardzo dużą inwestycje polegającą na wymianie na os. Zachód II starej sieci cieplnej na nowa sieć preizolowaną oraz montażu w budynkach indywidualnych węzłów cieplnych. Wszystkie budynki podłączone wcześniej do węzłów grupowych zostały przełączone na węzły indywidualne w grudniu 2023.

Analizując koszty podgrzania wody,  po przeprowadzonej inwestycji, za miesiąc grudzień stwierdziliśmy, że zużycie ciepła do podgrzania wody jest mniejsze. Niemniej jednak, miesiąc grudzień jest miesiącem, w którym zużywa się więcej wody w stosunku do pozostałych miesięcy, wiec wyniki analizy nie są jeszcze całkowicie wystarczające by podjąć decyzję o zmianie stawki za podgrzanie wody. Planujemy wprowadzić nowe stawki za podgrzanie po dokonaniu analizy kosztów dostawy ciepła za miesiąc styczeń i luty 2024. Wtedy, przedstawimy nowe stawki do zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą. Nowa stawka będzie tak skalkulowana, żeby w przyszłym roku ewentualne dopłaty stanowiły kwoty znikome.

Zdajemy sobie sprawę, że dopłaty z tytułu podgrzania wody na niektórych lokalach są bardzo wysokie, ale wynikają one tylko i wyłączne z kosztów, jakie nieruchomość poniosła.

Jeśli kwota, która jest do zapłaty przewyższa możliwości finansowe mieszkańca, może on zwrócić się do nas z pisemną prośbą o płatność zadłużenia w ratach".

Nie uzyskaliśmy jednak odpowiedzi na zadane przez nas pytania dotyczące tego, z czego wynika najwyższa w naszym mieście stawka za 1 m3 ciepłej wody dla mieszkańców osiedla Zachód i dlaczego stawki te tak znacząco różnią się od stawek w pozostałej części miasta. Bez odpowiedzi pozostało również pytanie, czy mieszkańcy osiedla Zachód w rachunkach za niedopłatę za zużycie wody zostali obciążeni kosztami realizacji ubiegłorocznej inwestycji prowadzonej na os. Zachód przez Szczecinecką Spółdzielnię Mieszkaniową wraz z Miejską Energetyką Cieplną.

Do tematu z pewnością jeszcze powrócimy. 

(mg)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(117)

MieszkaniecMieszkaniec

37 0

A co im tam! Wyłączają cyrkulacje w ustalonych godzinach! Z kranu leci zimna woda ! Bardzo długi czas zanim zacznie lecieć letnia!! Ale płacimy oczywiście 100zl jak za gorącą!! Gdzie tu logika? 16:29, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxXx

27 1

Wodę trzeba w garnku nagrzać aby wziąć kompiel w nocnych godzinach!!! To samo w godzinach 10-13!!! 16:35, 05.02.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

HmmmHmmm

7 8

Kompiel powiadasz?🤠 17:15, 05.02.2024


MM

18 0

Prawda!!!najlepsze że ludzie płacą za ciepłą wode,której nie ma.
Żenada!!! 18:49, 05.02.2024


AniołAnioł

16 0

Alternatywy4🤣 20:33, 05.02.2024


Roman Roman

27 3

Jak mogę mieć niedopłatę skoro płace za wodę zgodnie ze wskazaniami licznika w domu, dokładnie co miesiąc ? Dlaczego mam płacić za sąsiadów którzy nie płaca ? Spółdzielnia od nas wymaga ?!?! Wymagajmy od spódzielni sprzątania korytarzy w piwnicy bo tego panie nie robią , bo są zajęte selekcjionowaniem puszek od innych odpadów , niech spółdzielnia zabiera wraki pojazdów z parkingów. 16:38, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkam w domkuMieszkam w domku

35 1

Kiedyś mieszkałem na tym osiedlu. To miejsce dla bardzo bogatych ludzi. Za utrzymanie mieszkania (czynsz, woda, odpady) spłacam ratę za domek i jeszcze mi zostaje na prąd i gaz. Nie rozumiem skąd biorą się takie opłaty w SzSM, może warto przyjrzeć się wynagrodzeniom zarządu i administracji? 16:47, 05.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkaniec Mieszkaniec

11 0

Niestety cos w tym jest. Sam ogrzewam dom gazem ..... Za ogrzanie domu , podgrzanie wody i kuchenki gazowej place jak oni za 5m3 cieplej wody. Tragedie maja. 18:00, 05.02.2024


KontrolerKontroler

38 0

Ktoś powinien przyjrzeć się działalności SZSM czy na pewno jest dobrze zarządzana 16:48, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie prezesie , oś Panie prezesie , oś

20 0

Odholuj pojazdy zalegające na parkingach ul. Barwickiej 2 , Barwickiej 4 Białogardzkiej , właścicielem pojazdów jest jeden Majster prowadzący na dziko warsztat. Pojazdy należą jednej osoby , nie są przerejestrowane. Tylko to 3 Bloki to przynajmniej 5 wraków za której pan MAJ.ster zapłaci. Oponami równo rozdziela każdy kontener ze śmieciami po całym miesiące Kopernika aż do Pomorskiej Prawda ? Za holowanie tych pojazdów można pokryć cześć niedopłatę za wodę ! A jak wyglada utylizacja śmieci przy prowadzonej działaności na garażach ? Gdzie zużyty olej , złom , opony ? 16:48, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Niemożliwe!Niemożliwe!

24 1

Iszczecinek przywróciło możliwość komentowania 😀😃. 16:51, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paśmie Prezesie Paśmie Prezesie

20 0

Dlaczego na osiedlu czuć smród ze studzienek kanalizacyjnych ? Dlaczego tak śmierdzi od pewnego czasu? Dlaczego ścieżka kanalizy zostało zmieniona ????? Panie Prezesie Wiem ze w Sitnie nie śmierdzi ale na osiedlu zachód zaczyna to przeszkadzać , a co to będzie latem ? 16:56, 05.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PierdyPierdy

4 0

Za duzo *%#)!& i dlatego. 21:16, 05.02.2024


lollol

1 0

bo się przestaliśta myć! 15:16, 06.02.2024


KaniukKaniuk

21 0

Już sa porzucone pojazdy na parkingach przez mechanika, przyciąga trupy na sznurkach i je zostawia , teraz będę puste mieszkania. Osiedle Widmo 16:58, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie tylko komentowaćNie tylko komentować

14 5

Nie można nic złego napisać pod JHD a tak to komentarza ida jak wściekłe 17:00, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

5 19

Głosowaliście za pismem, to teraz płacić i nie marudzić 17:15, 05.02.2024

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

GochaGocha

9 1

...za czym? 17:52, 05.02.2024


RokiRoki

4 1

Dlaczego teraz nikt tego nie hamuje !? Tylko liczy kasę ? 19:58, 05.02.2024


PozdroPozdro

4 0

MEC zarobil i to grubo w zeszlym roku;) 22:34, 05.02.2024


do gosciado goscia

5 1

Co ty bredzisz? Przecież w mieście od wielu lat rządzi platforma! I tak jak jest w Szczecinku zaraz będzie w całym kraju, już zapowiadają ogromne podwyżki paliwa, energii i gazu. Wszystko ruszy po wyborach samorządowych i do europarlamentu. Tak głosowaliście, tak macie.
11:32, 06.02.2024


gossgoss

2 2

Wychodzi na to, że nikt nie głosował na PiS . Ciekawe.
Skąd wzięły się najwyższe podwyżki cen artykułów spożywczych ,
cen prądu , gazu, węgla, wody, paliw, usług, odsetek kredytowych itd.
Nie pamiętacie ceny węgla sprzed dwóch lat 3000 za tonę ?
Nie pamiętacie najwyższej inflacji od czasów wojennych ? 16:57, 06.02.2024


gość gość

11 25

Do golinskiej pretensje , takie prawo tworzyli. 17:17, 05.02.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Oj ojOj oj

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


TomTom

7 2

Cymbale przepisy jak piszesz stworzone przez Golińską obowiązują w całej Polsce, nie tylko na osiedlu zachód. Pomyśl potem pisz. Na Kołobrzeskiej cena m3 wody ciepłej 70 zł i po rozliczeniu jakiś kosmicznych dopłat nie ma. Każdy właściciel sam zgłasza ile może zużyć wody miesięcznie i to ma naliczane.Jeden deklaruje 2 m3 na osobę, drugi 3, a jeszcze inny 1,5 m3. Na początku roku jest rozliczenie z wodomierzy z mieszkania i z licznika głównego. Każdy z nas tam mieszkających może sam sobie wyliczyć na podstawie licznika, czy zadeklarował za dużo, czy za mało i wie czy musi dopłacić czy nie. Podobnie jest z CO. Na podstawie rachunków za centralne można deklarować ile za m2 mieszkania powinniśmy płacić, by nie było jakiś wielkich nadpłaty czy nie dopłat. Każdy lokator ma inną stawkę za m2, bo jeden grzeje do 25 stopni innemu starczy 20.Myśle że to rozsądne podejście zarządcy osiedla Kołobrzeska do tego tematu. 01:45, 06.02.2024


PO rządzi w mieściePO rządzi w mieście

5 3

Przecież w mieście rządzi platforma! I to od wielu lat! No ale ciężko przyznać, że się głosuje na tych co was golą z kasy przy każdej okazji. Głosuj dalej za platformą...śmiało, szparagi czekają. 11:34, 06.02.2024


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


baloonbaloon

16 1

chyba wrócą czasy CO SOBOTNICH kąpieli.. ehehehhh 17:37, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LllLll

18 1

No i zaczęło się krojenie,nie zwolnimy tempa! 17:38, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sik Sik

14 0

około 10lat temu też musiałem zmienić miejsce zamieszkania z czteroosobową rodziną,
bo nie wyrabiałem z opłatami za ciepłą wodę . W innych częściach miasta jest też taka sytuacja . Stawki z kosmosu . Ciągłe braki zaginionej wody. 17:39, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


MagMag

21 6

Przyjdzie wam wracać z powrotem do PGR-u 18:04, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DAGLASDAGLAS

5 23

Przyzwoici ludzie mieszkają w domkach, a nie w blokowych slumsach. 18:27, 05.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Przyzwoity Przyzwoity

23 0

Przyzwoici ludzie nie przewożą śmieci w samochodzie żeby je wyrzucić idąc po bułeczki 19:56, 05.02.2024


MieszkaniecMieszkaniec

2 14

Facet, jesli ktos jest mieszkańcem Szczecinka, placi za śmieci, to ma prawo wyrzucić smieci na koszalińskiej, kołobrzeskiej etc , a ze *%#)!& Cie boli ,ze mam dom , to Twoj problem 22:05, 05.02.2024


PIS-em pomiatalusciePIS-em pomiataluscie

9 10

Pisiory przynajmniej dostrzegali takie problemy. Np. prokejt Przyjazne Osiedla. Miały być doplaty do wind w blokach z wielkiej plyty itd.
A tu jakaś męka z lokalną spolką czy też metodą grzania wody i roiczania adnimistarcją spoldzielni. A odciąć w mieszkaniu ten doplyw, zalozyć elektryczny podgrzewacz, panel sloneczny balkonowy (o ile laskawie pozwolą) i to temacie. Czy też nie da się? Przeciez inne osiedla w Ciecinku tez maja ciepłą wodę z MeCu. Tam też tak drogo? Np. Malpi Gaj?
18:27, 05.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Klapa polityczna PLKlapa polityczna PL

9 3

Oj tam. Nastolatkowie poszli na wybory to i zadecydowali :) Nawet pizza była.
Są wazniejsze sprawy od mieszkaniowych problemow- pilka, siłka itd ;) 18:32, 05.02.2024


PREZESPREZES

5 2

Od Małpiego Gaju to weź się Waść odp.ier.dol. Tam mieszka elita tego PGR-u zwanego Ciecinek, a elita, jak nazwa wskazuje, zasługuje na lepsze traktowanie niż taki np. traktorzysta z Zachodu. 18:34, 05.02.2024


PGR PGR

7 10

Chcielista zachodu to mata chodzta teraz brudni już nie będę jeździł na samotne matki na zachód bo tam śledziem jedzie 18:50, 05.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jola.p.Jola.p.

10 3

Zapoluj tam gdzie mieszkasz...w barakach na polnej👍 20:28, 05.02.2024


MM

9 1

Za modernizację płacą mieszkańcy teraz,ot co. 18:50, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

18 0

może warto w sprawę zaangażować ogólnopolskie media np tvn uwaga? nie można tak zdzierać z ludzi 19:39, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Pan i Pani Pan i Pani

10 1

Zwróćcie Państwo uwagę na swoje parkingi pod Blokami ile tam stoi zaparkowanych , rozkładających się szrotów , większość to tego majstra MAJ…stra zapomniałem nazwisko. Dlaczego z Tym nikt nic nie robi , gdzie utylizuje opony , smary , oleje ? Kto zazwolił na prowadzenie działalności gospodarczej w garażu?! Dlaczego na parkingach gniją wraki pojazdów ? 19:50, 05.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie ten tematNie ten temat

2 3

Pierniczysz Pan 3x3 rozmywajac wątek. To nie ten temat. 22:38, 05.02.2024


Tu wychowani Tu wychowani

19 1

Celebryci z domków przywożą śmiecie do naszych zsypów, 19:52, 05.02.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mam domMam dom

6 12

No i co z tego ? Płacę za śmieci, wrzucam na terenie miasta gdzie chce , bo moge .....a ze Ciebie , to boli ;p ch*j wbijam w to ;) . Podaj adres, jutro wyrzucę u Ciebie. 22:59, 05.02.2024


aleTOaleTO

4 1

do Mam dom. Skoro płacisz za śmieci to składuj je w pojemnikach u siebie na posesji a nie zapełniasz pojemnik na innych osiedlach gdzie są one zawsze przepełnione? 10:22, 06.02.2024


Mam domMam dom

1 2

Masz racje, składuje, 98proc u siebie . Niestety czasami trafi sie cos większego, a ze wyjezdzam z willi na zakupy, wkladam w auto i zostawiam u Was . Po co mam gracic sobie podwórko. 18:46, 06.02.2024


TrolekTrolek

18 1

To sobie pogadaliście, a teraz rozejść się. I lepiej się przyzwyczajcie do złego traktowania, bo dobrze to już było. 20:00, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

8 25

Niestety ale ostatnie 8 lat szkodliwej szarańczy która ogarnęła nasz kraj odbiło się na portfelach zwykłych mieszkańców. Dobrze, że 15.X wybraliśmy mądrze i odpowiedzialnie ale zapewne upłynie jeszcze sporo lat zanim unormują się warunki w tak rozregulowanym kraju sterowanym dotychczas z Nowogrodzkiej.
Mam tylko nadzieję, że mądrze wybierzemy ciąg dalszy na wiosnę. Niech będzie to kontynuacja dotychczasowej odpowiedzialnej gospodarki miastem którą całym swoim sercem popieram. 20:00, 05.02.2024

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Kto to ? Kto to ?

11 2

Renia ? To ty 20:05, 05.02.2024


!!

8 2

🤣 20:21, 05.02.2024


VariusVarius

14 3

Doszli twoi do władzy i już są pierwsze ździwienia,a to dopiero początek działań tych szaleńców,cdn🤣 20:24, 05.02.2024


PytamPytam

6 4

Hmm....napewno dobre leki wzielas? 22:37, 05.02.2024


JanekJanek

3 1

Dobry wybór. Jeszcze będziemy się z tego śmiali. 07:10, 06.02.2024


MieszkaniecMieszkaniec

21 1

Za ten MEC to powinien się ktoś wziąć i zrobić z nimi porządek. W ubiegłym roku drastycznie podnieśli CO w mieszkaniach które są ogrzewane gazem a teraz w innych mieszkaniach woda. Potrzeba tu telewizji niech się przyjrzy tej tej sprawie i Panu Prezesowi MEC-u! 20:03, 05.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

yetiyeti

4 0

pan prezes MEC tak się zdenerwował, że musi ludzi obciążyć nowymi wyższymi cenami, że uspokoił się dopiero na nartach w Alpach 10:13, 06.02.2024


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


baloonbaloon

10 0

chyba wrócą czasy CO SOBOTNICH kąpieli.. ehehehhh 20:41, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ohhhhhh Ohhhhhh

15 1

Śmiech, śmiechem....wyzwiska i te wasze polityczne komentarze....a tu naprawdę ludzie mają problem i to ogromny. Załóżcie sprawę w sądzie, idźcie do telewizji, piszcie pisma gdzie się da,bo to normalnie CYRK jest...... Abyście wygrali z tymi złodziejami!!!!!! 22:41, 05.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Rada nadzorczaRada nadzorcza

12 1

Rada Nadzorcza MEC Szczecinka: Paweł Mikołajewski Burmistrz Białego Boru. NIEPOROZUMIENIE SAMORZĄDOWE STAROSTY lisa 05:44, 06.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

spółdzielniaspółdzielnia

2 1

Ci zarządcy to stąd są, czy z Barwic lub Białego Boru, bo coś w tej spółdzielni zalatuje Nieporozumieniem ? 21:40, 06.02.2024


BeataBeata

1 0

W MEC Szczecinek Rada Nadzorcza m.in.:
1. Maciej Makselon - jednocześnie Zastępca Burmistrza Szczecinka
2. Sebastian Witek - jednocześnie Burmistrz Połczyna Zdroju

08:04, 07.02.2024


BardBard

15 1

Spółdzielnia powinna wywiesić banner : ‚częste mycie skraca życie’ . W ten sposób mogłaby logicznie wytłumaczyć że dba o zdrowie mieszkańców . Te ich nonsensowne tłumaczenia dotychczas są żałosne i poniżej krytyki 05:46, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mamamama

2 3

Nie narzekacie że mało płacicie za gaz , ci którzy go nie zużywają płacą za tych co dużo gotują.
To jest ok.
Niestety to jest cena mieszkania w takiej wspólnocie.
W blokach przy Słowiańskiej też jest drogo. 09:20, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WojtejWojtej

11 0

Teraz rozumie dlaczego co raz większa liczba osób z oś Zachód morsuje 09:43, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


LisLis

8 1

A w radzie nadzorczej MEC Paweł Mikołajewski z Nieporozumienia Samorzadowego pana Lisa..nigdy na nich nie głosujcie. 10:07, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpółdzielniaToMySpółdzielniaToMy

12 1

widzę, że SzSM rozpowszechnia wszędzie ten sam bełkot, a już myślałem że będzie można nawiązać jakiś dialog. Niestety mamy tutaj kurs kolizyjny za barykadą z paragrafów, przepisów, regulaminów itp. Źle to wróży dla zarządu spółdzielni, który chyba zapomniał że spółdzielnia to my, a oni to tylko wynajęci przez nas pracownicy, mający racjonalnie tym wszystkim zarządzać dbając o interes spółdzielni czyli nasz!!! 10:21, 06.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NieporozumienieNieporozumienie

2 0

Kto wybrał prezesa, ty lub inni członkowie? Guzik prawda. Może kiedyś tak było. 21:52, 06.02.2024


LaderLader

6 0

Ciepła woda dostarczana do mieszkań powinna mieć odpowiednia temperaturę 55-60 stopni. Skoro jest ona zimna to nie powinniśmy za nią płacić. Jeżeli mieszkanie jest opomiarowane to powinniśmy płacić wyłącznie ze wskazań licznika a nie z jakichś wyliczeń dodatkowych, ubytki. 10:26, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IzaIza

9 1

Obawiam się,ze to nieudolnosc zarządu SzSM... może trzeba sprawdzić kompetencje. To jest okradanie mieszkańców, o tyle że jawne. Może jedynie nagłosienie sprawy pomoże w mediach. Zarząd tym się nie martwi, bo oni takich rachunków nie płacą. Co innego gdyby prezes mieszkał na tym osiedlu to może zmieniłby zdanie. 10:52, 06.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KrasnalKrasnal

5 0

Jeden brat prezesem s drugi kierownikiem osiedla, żonka tez miała epizod w spoldzielni. 15:58, 06.02.2024


Krasnalu,Krasnalu,

1 0

Ci zarządcy to stąd są, czy z Barwic lub Białego Boru, bo coś w tej spółdzielni zalatuje Nieporozumieniem ? 21:43, 06.02.2024


JanJan

8 0

Od lat 90. w SzSM jak nie ogromne dopłaty do c.o. to woda i setki innych powodów. Zrobiłem wypad z tej firmy i obecnie w domu ogrzewanie mam w cenie c.o. w mieszkaniu 40-50 metrowym, a za wodę latem płacę 80 plnów. Pomijam blokowe impry, niedziałające domofony, niedogrzane mieszkania, stukot bucików, krzyki i awanturki rodzinne itp. Spółdzielnia to wspólne dobro zawsze ma swojego Wacka.... 12:57, 06.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KrasnalKrasnal

4 1

Jeden brat prezesem a drugi kierownikiem osiedla. Żona też miała epizod w SzSM. 16:01, 06.02.2024


Do KrasnalaDo Krasnala

1 0

Ci zarządcy to stąd są, czy z Barwic lub Białego Boru, bo coś w tej spółdzielni ostro zalatuje Nieporozumieniem ? 21:38, 06.02.2024


50 cent50 cent

4 4

Bo to wina Tuska......Jaro wracaj!!!!🙄🙄 13:55, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zaan Zaan

1 5

Kto teraz ogarnie tematy nierządu pis. Podwyżki dostali emeryci, rencisci, najniższa
krajowa wzrosła, to teraz trzeba płacić. A że koszty wzrosły o tysiące złotych, to martw
się sam człowieku. Jaka władza to zmieni przez najbliższe kilka, kilkanaście miesięcy. 15:03, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

5 8

Zawsze można wracać do PGR Lotyń do czworaków.Tam nie narzekali bo nie było ciepłej wody chyba że sobie ugotowali.A teraz arystokracja i wszystko jest be. 15:23, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TytussTytuss

8 2

Wyślijcie wiadomości do państwo w państwie i od razu się prezes spompuje w rajty 15:50, 06.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??

0 1

Ci zarządcy to stąd są, czy z Barwic lub Białego Boru, bo coś w tej spółdzielni zalatuje Nieporozumieniem ? 21:56, 06.02.2024


??

0 1

Ci zarządcy to stąd są, czy z Barwic lub Białego Boru, bo coś w tej spółdzielni zalatuje Nieporozumieniem ? 21:59, 06.02.2024


KrasnalKrasnal

4 1

Zysk MECu za 2022r. ponad 1.250.000 zl i wszystko jasne. Na kolobrzeskiej za podgrzanie 1m3 wody płacą ok 66zl na zachodzie ok 100zl. a to ta sama kotłownia. 15:55, 06.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dlatego?dlatego?

0 2

Ci zarządcy to stąd są, czy z Barwic lub Białego Boru, bo coś w tej spółdzielni zalatuje Nieporozumieniem ? 22:01, 06.02.2024


BeataBeata

0 0

MEC Szczecinek Spółka z o.o. Rada Nadzorcza m.in.:
1. Maciej Makselon - jednocześnie Zastępca Burmistrza Szczecinka
2. Sebastian Witek - jednocześnie Burmistrz Połczyna Zdroju 08:59, 07.02.2024


gość gość

4 2

Coś mi się wydaje, że spółdzielnia dostaje rachunki z pwik ,mec , a później
obciąża za zużycie mediów mieszkańców . Jest przecież rozporządzenie
pisowskie ministra klimatu i środowiska .
Płatności muszą być rzeczywiste, a nie fikcyjne. 16:00, 06.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NIKNIK

4 0

Kreatywna Księgowość - mówi ci to coś? 21:31, 06.02.2024


112112

5 3

Pogonić Mikołajewskiego i Lis ....dwóch oszustów z Nieporozumienia Samorzadowego. 17:48, 06.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

..........

2 0

prezes spółdzielni też z nimi kręci lody? 22:36, 06.02.2024


BeataBeata

1 0

To nie spraw Lisa tylko Raka MEC Szczecinek Spółka z o.o. Rada Nadzorcza m.in.:
1. Maciej Makselon - jednocześnie Zastępca Burmistrza Szczecinka
2. Sebastian Witek - jednocześnie Burmistrz Połczyna Zdroju 08:58, 07.02.2024


JaJa

4 0

Sprzedam mieszkanie na os zachód trzy pokoje woda podgrzewana z junkersa cena 340000 18:02, 06.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UuuUuu

1 0

🤣 18:16, 06.02.2024


Wacław ze stadionuWacław ze stadionu

7 2

JHD wygra wybory w tej dziurze to porządek zrobi👍 18:17, 06.02.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KrasnalKrasnal

5 0

Za czasów JHD zysk MEC wynosił ok 50.000 - 80.000 zl. Za Raka 1.250.000zl. 19:06, 06.02.2024


BiedrońBiedroń

4 0

Łoo matkooo😮 19:56, 06.02.2024


StasiuStasiu

0 9

Polaki to nauczeni żeby im tylko dawać wszystko za darmo 22:14, 06.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LuzzzLuzzz

5 0

JHD zmiecie was wszystkich ❤️ 06:34, 07.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GIOŚ GIOŚ

6 0

Jeżeli to ten sam co robił złomowisko na garażach na Zachodzie, to promuje zgłaszać do Głównego Inspektora Ochrony Środowiska przez aplikację mObywatel. Zgłaszanie do SzSM i Straży miejskiej mija się z celem, oni mają wywalone. Po zgłoszeniu do GIOŚ w dwa tygodnie nie było aut, nagle się okazało że straż miejska może je usunąć z terenu SzSM. 06:58, 07.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BeataBeata

5 0

MEC Szczecinek Spółka z o.o. Rada Nadzorcza m.in.:
1. Maciej Makselon - jednocześnie Zastępca Burmistrza Szczecinka
2. Sebastian Witek - jednocześnie Burmistrz Połczyna Zdroju

08:05, 07.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BogdanBogdan

5 1

To jest ta patologia o której mówił JHD w ostatnim wywiadzie . Rak wysłał pracowników UM do rad nadzorczych spółek miejskich żeby se biedacy dorobili do głodowych pensji . Tak nie powinno się zarządzać miastem. 08:17, 07.02.2024


!!!!!!!!!!!!!!

3 1

Ten wasz prezes to słup /marionetka / Nieporozumienia Samorządowego, lokalnej sitwy, a może i MAFII !!!!!! 08:12, 07.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rada nadzorcza MECRada nadzorcza MEC

3 1

Maciej Makselon – Przewodniczący Rady Sebastian Witek – Zastępca Przewodniczącego Rady Paweł Mikołajewski – Członek Rady. 09:09, 07.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadaRada

3 2

Mikołajewski burmistrz Białego Boru zasiada w radzie nadzorczej MEC w Szczecinku oraz radzie nadzorczej Szpitala w Szczecinku....3 etaty....Nieporozumienie Starosty Lisa 09:13, 07.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do zdziwionychdo zdziwionych

6 0

Tak narzekacie i narzekacie, a na wyborach i tak zagłosujecie za tym starym układem i znowu będziecie się dziwili, że łupią was z każdej strony - a to podatek od nieruchomości podniesiony, a to opłaty za śmieci znowu pójdą w górę, a to woda, ogrzewanie i tak w kółko. A wy dalej będziecie upatrywać winnych w Warszawie. A prawda jest taka, że wystarczy tylko dobrze zarządzać miastem i tam gdzie trzeba zastosować dopłaty, a nie wywalać kroci na fryderyki czy szkolenia w drogich hotelach w Kołobrzegu. Wielka polityka nie ma nic do rzeczy ze sprawnym zarządzaniem budżetem miasta.
12:02, 07.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

50Cent50Cent

6 0

Wspólny adwokat,i pozew zbiorowy do sądu .Co wy na to ?Koniec bezkarności dla Spółdzielni,Koniec oszustwa. 22:39, 07.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RomanRoman

4 0

I dlatego ucieklem z bloku, zawsze niedoplaty za ogrzewanie, wode, czynsz, utrzymywanie spoldzielni itp...teraz przynajmniej wiem za co place. 08:26, 08.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekaweCiekawe

3 0

Czy zysk MEC -u i innych miejskich spółek burmistrz przeznaczy na swoją kampanię ? Czy Tak jak w przypadku kampanii żony pracownicy miejscy będą świadczyli darmowe usługi w godzinach pracy ? 09:48, 08.02.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ludzie!ludzie!

3 0

Po co utrzymujecie spółdzielnię? Macie prawo założyć wspólnotę co na pewno opłaci się wam. Spółdzielnia to utrzymanie etatów prezesa i jego kliki z waszych pieniędzy! Komunistyczny relikt.
Problemem w waszym przypadku może być jedynie dogadanie się z sąsiadami, ponieważ teraz mało kto zna swoich sąsiadów i unika kontaktów - takie czasy. Może warto zapoznać się z sąsiadami? 09:53, 08.02.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HihiHihi

1 0

Dobry pomysł, ale nie na polską podejrzliwą z natury mentalność. Już widzę jak zarządzający sąsiad wszystkim, nawet zaradny i dbający o wspólne dobro, staje sie w oczach innych oszustem, złodziejem itp. To takie polskie😂 11:27, 08.02.2024


g-a g-a

1 0

Podatek ETS 2 płacicie. Nawet o tym nie wiedząc. 21:36, 30.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mykmyk

0 0

robią was w ciula rzeźniki ze spółdzielni 13:03, 02.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VECTRAVECTRA

0 0

Wydaje mi się,że za dużo jest nieścisłości i należało by się przyjrzeć działalności Zarządów SZSM i MEC oraz ich Radom Nadzorczym. Zarządy robią co chcą co im zarządy nakażą i wszystko się kręci.
A może poprosić ekspertów z programów interwencyjnych stacji telewizyjnych.
NIE DAJMY SIĘ.
Pazdrawiam. 19:09, 02.05.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehehehehehe

0 0

polacy rżną polakow, taki kraj taki naród 08:16, 07.06.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%