Klienci cenią sobie zakupy online za wygodę i oszczędność czasu, a jako największą wadę kupowania w sieci wskazują brak możliwości obejrzenia produktu na żywo - wynika z publikowanego w środę badania. Co piąty respondent przynajmniej raz w życiu finansował zakup online za pomocą produktów bankowych.
Według badania Santander Consumer Bank zakupy online chwalimy przede wszystkim za możliwość kupienia rzeczy w dogodnym momencie bez wychodzenia z domu (31,7 proc.). Ten aspekt okazał się szczególnie ważny dla emerytów po 70-tce (38,9 proc. wskazań), co w obecnej sytuacji epidemiologicznej może mieć związek z ich zwiększoną podatnością na zakażenie koronawirusem - napisano w podsumowaniu badania. Częściej kupowanie w sieci jako wygodne rozwiązanie wskazują też kobiety (35,2 proc. w porównaniu do 28,1 proc. mężczyzn).
Wśród korzyści kupowania w internecie na drugim miejscu respondenci wymienili oszczędność czasu (23,7 proc.). Miała ona duże znaczenie dla większości grup wiekowych, z wyjątkiem osób w wieku emerytalnym (11,2 proc. wskazań wśród 70-latków). Swój czas cenią sobie też mieszkańcy miast powyżej 250 tys. mieszkańców jak Warszawa, Kraków czy Gdańsk, gdzie dotarcie z punktu do punktu trwa dłużej w porównaniu do mniejszych miejscowości (30,9 proc.). Inne zalety kupowania w sieci to - zdaniem respondentów - łatwa możliwość porównania produktów oraz ich cen (16,2 proc.), duży wybór towarów (15,1 proc.) i szybka dostawa (7,7 proc.).
Jako największą wadę zakupów online respondenci wymienili brak możliwości obejrzenia produktu na żywo. Na tę niedogodność zwróciła uwagę ponad połowa z nich. Niewielki odsetek ankietowanych (ok. 8 proc.) obawia się, że nie otrzyma zamówionej przesyłki lub że może mieć trudności z ewentualnym zwrotem towaru (ok. 7 proc.).
Co piąty respondent (17,9 proc.) przynajmniej raz w życiu finansował zakup online za pomocą produktów bankowych. W tej grupie najwięcej było osób po 40-stym i 50-tym roku życia (kolejno 20,3 i 23,3 proc. wskazań). Po finansowanie zewnętrzne częściej sięgali mężczyźni (choć raz zrobiło to 23 proc. z nich w porównaniu do 12,9 proc. kobiet). Połowa badanych, która ma za sobą takie doświadczenie, skorzystała z kredytu ratalnego (50,7 proc.), a co czwarty z karty kredytowej (28,1 proc.). Ok. 12 proc. respondentów sięgnęło po limit kredytowy.
Badanie w formie ankiety telefonicznej zrealizował Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) we wrześniu 2021 r. Wzięło w nim udział 1002 dorosłych Polaków.
kmz/ mmu/
Szczecineckie służby szukały 10-latka.
Sprawdzić należy czemu się oddalił.
Wpjtek
14:51, 2025-10-21
500 bidonów zamiast plastiku.
Skoro taka dobra Woda to moze obnizymy jej koszt zeby zachęcić do jej picia ?! Jeśli wyniki są tak dobre mozna zgłaszać podjęcie próby do laboratorium nie PWiK tylko niezależnego. Wtedy bedzie wiadomo co pijemy . A buteleczki moze nie tylko dla "swoich " tylko dla każdego mieszkańca wodociągi kupią na nasz koszt ???
Mieszkaniec
23:29, 2025-10-20
500 bidonów zamiast plastiku.
Niesamowite! Będą wlewać do czajnika kranówkę... nie to co zwykli śmiertelnicy. Urzędnicy jak zwykle oderwani od rzeczywistości.
gość
21:21, 2025-10-20
Strażnicy miejscy doskonalili techniki interwencji
Uczony, szkolony a gamoń
pol
18:47, 2025-10-20
0 0
Dokładnie, ecommerce to przyszłość i wygoda, chociaż idealnie byłoby gdyby jednak nasze małe sklepiki pozostały Fajnie gdybyśmy mieli swoje lokalne olejki.
https://konopne24.pl/olej-konopny-cbd