Zamknij

Co dalej z drogą krajową nr 11 po otwarciu S11? GDDKiA wyjaśnia, co się zmieni

Zespół iszczecinek.pl Zespół iszczecinek.pl 09:32, 06.11.2025 Aktualizacja: 09:37, 06.11.2025
Skomentuj fot. GDDKiA / Nowa i stara trasa DK11 w okolicach Szczecinka – zmiany po otwarciu S11 fot. GDDKiA / Nowa i stara trasa DK11 w okolicach Szczecinka – zmiany po otwarciu S11

Wielu mieszkańców i podróżnych zastanawia się, co stanie się z obecną drogą krajową nr 11, gdy do użytku oddana zostanie nowa ekspresówka S11 na odcinku Bobolice–Szczecinek. W kilku miejscach nowa trasa przecina dotychczasowy przebieg DK11, co rodzi pytania, czy po otwarciu ekspresówki stara droga pozostanie przejezdna.

Jak się okazuje, dotychczasowa „jedenastka” wciąż będzie w pełni użyteczna. Jak wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA, zmiany mają charakter głównie administracyjny:

Zgodnie z przepisami ustawy o drogach publicznych dawny przebieg DK11 zostanie drogą wojewódzką (w zarządzie ZZDW w Koszalinie). Na całym przebiegu będzie zachowana ciągłość obecnej DK11 poprzez budowę wiaduktów i jezdni dodatkowych, w związku z tym ruch lokalny będzie mógł się odbywać bez przeszkód wzdłuż całej nowej S11.

To dobra wiadomość dla kierowców i mieszkańców regionu, którzy obawiali się, że stara droga zostanie zamknięta lub podzielona na krótkie odcinki bez przejazdu. Trasa będzie wciąż dostępna, a po przekazaniu jej pod zarząd województwa zyska status drogi wojewódzkiej. Dla wielu kierowców może być to atrakcyjna alternatywa – szczególnie dla tych, którzy wolą spokojniejszą jazdę i bardziej malownicze zakątki regionu.

Podobnie jest na odcinku Bobolice–Koszalin, gdzie mimo oddania nowej S11 wielu kierowców wciąż wybiera starą trasę, chwaląc ją za urok i mniejszy ruch.

Przypomnijmy, że budowa odcinka S11 Szczecinek – Bobolice zakończy się jesienią 2026 roku. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

Sędzia Anna Maria Wesołowska w Barwicach

Jaki jest sens rozmawiać o praworządności w barwicach ? Przecież gdyby nie barwice i ich specyficzny styl życia , połowę policjantów w powiecie trzeba by zwolnić

Mysza

09:43, 2025-11-06

Bolt wjechał do Szczecinka.

No ładnie. Ale nie ma się co martwić. Swego czasu były hulajnogi i już ich nie ma. Tak samo z tym BOLTEM. Dzis jest a jutro ??? Zobaczymy jak długo pociagnie.

Gościu

09:40, 2025-11-06

Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?

Drodzy Państwo, cała dyskusja ma fatalnie rozłożone akcenty. 1. Transport publiczny nie służy temu, aby zarabiać, to tak jak kultura, jest to realizacja zadań własnych gminy, więc mówienie o tym, że coś się nie opłaca jest nietrafne. Opłacać się może coś jedynie przedsiębiorcy prywatnemu, miasto powinno racjonalizować wydatki i przestrzegać dyscypliny finansów publicznych, ale argumenty rodem z biznesu są nieadekwatne w kontekście transportu publicznego do którego się zawsze dopłacało, dopłaca i dopłacać będzie w każdym mieście świata. 2. Bezpłatna komunikacja miejska ma nie tylko walor ekonomiczny, to również zachęcenie mieszkańców do skorzystania z transportu publicznego i odciążenie ruchu ulic. Sprawdza się to zwłaszcza w takie dni jak 1 *%#)!& Jeżeli chcemy zdrowe i czyste od zanieczyszczeń miasto, to dając ludziom wybór: auto ale może skorzystać z autobusu bezpłatnie (marchewka), może przynieść efekt. 3. Argument, że turyści korzystają z komunikacji miejskiej jest znowu nietrafiony, skąd Pan Burmistrz to wie? którzy turyści? ci którzy przyjeżdżają samochodem do miasta? czy z okolicznych gmin? nie ma grama dowodu na to. Ale w ciemno można założyć, że turystów jeździ być może promil. Turystów znowu tak wielu nie ma, ale Pan Burmistrz wygłaszając tak stanowcze tezy, powinien to ówcześnie zweryfikować (nie przypominam sobie żadnego badania związanego z transportem publicznym - ta pożal się Boże ankieta, nie może być brana pod uwagę, błędy metodologiczne rażące, robiona ankieta ręką amatora). 4. Powinna się pojawić dyskusja nt. tego że gminy ościenne i starosta powinni dorzucać się do tego koszyka związanego z transportem publicznym, i pełna zgoda, że to jest w interesie wszystkich ww. wskazanych - ale tego się nie robi szabelką, a dyskusją merytoryczną, trudną taką uzyskać, gdy zachowanie w stylu po nas choćby potop. A to kto kogo lubi powinno mieć drugorzędne znaczenie. 5. Występują patologie związane z nadużywaniem transportu owszem, i być może symboliczna (słowo klucz) opłata, odsiałaby towarzystwo, a być może należy dostępne narzędzie (monitoring, straż miejska), wykorzystać do skuteczniejszej prewencji. Zagadnienie jest złożone i wymaga dyskusji, argumentów różnych stron. Nie teatru politycznego w mediach i ankiet robionych na kolanie. Pytanie od którego powinniśmy zacząć: dlaczego ktoś wybiera autobus, a nie auto? rozesłać ankieterów i zweryfikować opinie mieszkańców ale na zróżnicowanej grupie badawczej, można to zrobić po stokroć lepiej. Dzisiaj jesteśmy przykładem w całej Polsce, odwołują się do Szczecinka, nie można tego zamknąć w taki sposób. Nie chodzi o sens - bo sens być może wprowadzenia opłaty jest zasadny w jakiś sposób, chodzi o sposób. Sposób powtarzam: fatalny.

mieszkaniec

09:38, 2025-11-06

Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?

kto głosuje, ważne kto liczy głosy

nie ważne

09:36, 2025-11-06

0%