Pierwsza linia lotnicza decyzję o paszporcie covidowym podjęła już w ubiegłym roku. Jak na loty tylko dla zaszczepionych zapatrują się europejscy przewoźnicy?
Jako pierwsi o tym, że na pokład wpuszczani będą jedynie zaszczepieni pasażerowie poinformowały australijskie linie lotnicze. Linie Qantas poinformowały o tym już w listopadzie.
Szef australijskiego przewoźnika Alan Joyce tłumaczył, że w ślad za ich decyzją pójdą inne linie lotnicze. Twierdził również, że informacje te przekazali mu szefowie innych przewoźników.
Do tej pory jednak żaden z nich nie zdecydował się na ten krok.
Kilka tygodni temu na stronach internetowych linii Ryanair pojawiły się reklamy "Zaszczep się i leć". To dla wielu była zapowiedź wprowadzenia obowiązkowych szczepień. Obowiązkowe paszporty covidowe dla pasażerów tej linii, jak tłumaczy szefostwo Ryanaira, jednak nie są planowane.
Jak podaje serwis money.pl, w komunikacie przesłanym do redakcji linie lotnicze nie pozostawiły złudzeń.
- Żadne zaświadczenie o szczepieniu nie będzie wymagane w przypadku krótkich lotów Ryanaira w UE. Uważamy, że w ramach unijnego systemu swobodnego przemieszczania się ograniczenia oraz kwarantanny zostaną zniesione, gdy skuteczne szczepionki staną się szeroko dostępne w celu ochrony grup wysokiego ryzyka przed COVID-19 - cytuje przedstawicieli przewoźnika money.pl
Wprowadzenia takich ograniczeń nie planuje także LOT. Jak wyjaśnił w komunikacie polski przewoźnik, obowiązkowe szczepienia dla podróżujących mają uzasadnienie w przypadku Australii. Ze względu na fakt, że można tam dotrzeć tylko drogą morską lub powietrzną.
W przypadku Unii Europejskiej zapisy takie nie mają sensu.
- W Polsce i innych krajach Europy kontynentalnej stosowanie tego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zamknięcia granic i rezygnacji ze wszystkich benefitów Strefy Schengen, aby umożliwić wjazd na terytorium kraju wyłącznie osobom, które są zaszczepione - podano w oficjalnym oświadczeniu.
Autobusy znów będą płatne. Decyzja zapadła
I BARDZO DOBRZE niech jeżdżą Ci co muszą i pracują a nie bezdomni i patola!
cindyyy8
14:20, 2025-12-17
Autobusy znów będą płatne. Decyzja zapadła
Sesja była Się skończyła. Temat wiodący: czy do autobusów wrócą bilety czy nie wrócą? Finał taki, że przewagą jednego głosu – decyzja padła, że tak. Dwie osoby były nieobecne, dwie się wstrzymały. Czyli decyzja zapadła – jak to ktoś napisał, przy poparciu 42,8% składu Rady Miasta. Sesję oglądałem i byłem głęboko zniesmaczony arogancją burmistrza, który m. innymi wyzłośliwiał się, ale i ośmieszał treścią nicku umieszczanego w publicznej debacie a nie treścią merytoryczną którą ten KTOŚ napisał. Teraz w moim przypadku, też niech trochę się pozłości, bo podpiszę się „głupek z Kwieciszewa”. Ale może do rzeczy i trochę w kilku wątkach, niekoniecznie po kolei jak było na Sali. Oszacowano, że z biletów będzie przychodu 2 mln. zł z czego około 1 mln. od osób „przyjezdnych” nazwanych „ludzie ościenni”. Nie będę złośliwie pytać, ale jak oszacowano ilość „ościennych”? Licząc średnia cenę dla „ościennego”, 4zł, bo wśród nich raczej będą osoby uprawnione do ulgi, to byłoby 250.000 pasażerów rocznie / przyjmując tylko 300 dni roboczych – wówczas dziennie byłoby dziennie 830 pasażerów wysiadających na dworcu i 2 przystankach PKP oraz na przystankach PKS. Taka intensywność przyjeżdżania do miasta transportem publicznym, skończyła się kilkanaście lat wstecz. A jak oszacowano przychody z innych rodzajów biletów? Gratuluję optymizmu i współczuję braku rozeznania. Bilety miałaby kontrolować Straż Miejska – co zakwestionowano jako uprawnienie służby o charakterze porządkowym. Celny argument przywołujący Ratusz do pionu skwitowany został przez Burmistrza po swojemu, czyli przekrętnie, a dokładniej, mieliby Strażnicy otrzymywać jakieś wynagrodzenie. Czyli zawodowa służba „kanarów” w wykonaniu Straży Miejskiej, czy prywatnie strażników miejskich jako wykonawców umowy zlecenia od KM? Wszyscy potwierdzają, że sytuacja finansowa transportu publicznego w mieście w wykonaniu Komunikacji Miejskiej sp. z O.O. jest fatalna. I tutaj, chyba zawołać trzeba mądrego ekonomistę – kontrolera (może NIK), aby przekopał historię KM wraz z inwestycjami, kierunkami zmian, polityką taborową, z zamiarem likwidacji firmy poprzez przyłączenie jej do PKSu. Te obszary decyzyjne końcowo odbijały się na finansach przewoźnika. Tylko nikt, chyba ku skrywanej radości JHD, dziś nie zapytał, od kiedy rosła „ta ściana” i z jakich powodów, a kalendarz pokazuje, że chyba od 15 lat.
Głupek z Kwieciszewa
14:17, 2025-12-17
Autobusy znów będą płatne. Decyzja zapadła
9 głosów ZA, 8 głosów PRZECIW; 2xplaster na ustach czyli wstrzymali się; 2x nieobecni z przyczyn nie ujawnionych. Czyli było poparcie 42,8% składu Rady Miasta.
Śmieszna demokracja
14:15, 2025-12-17
Autobusy znów będą płatne. Decyzja zapadła
Płatności aplikacją jest naruszeniem Konstytucji RP, pozbawiającą korzystania z komunikacji osoby nieposiadające smartfonów! Na tej podstawie można zakwestionować uchwałę!
Wymuszanie
14:15, 2025-12-17
0 0
Widać dobrowolne szczepienie zaraz znowu coś wymyślą, chociaż im więcej osób się zaszczepi tym lepiej bo ile można żyć w takiej atmosferze ilu ludzi traci pracę i firmy