Minister zdrowia od poniedziałku 17 maja dopuszcza, aby szczepienia preparatami Vaxzevria, Comirnaty i COVID-19 Vaccine Moderna wykonywane były przy zachowaniu odstępu od 35 dni między dwiema dawkami - przypomina na swojej stronie internetowej resort zdrowia.
"Minister Zdrowia dopuszcza od 17 maja, czyli od poniedziałku, aby szczepienia przeciw COVID-19 w Narodowym Programie Szczepień były wykonywane: szczepionką Vaxzevria AstraZeneca w schemacie dwudawkowym przy zachowaniu odstępu od 35 dni (nie dłużej jednak niż do 84 dnia) między dawkami, szczepionkami mRNA - Comirnaty i COVID-19 Vaccine Moderna - w schemacie dwudawkowym przy zachowaniu odstępu od 35 dni (nie dłużej niż 42 dni) między dawkami" - podał resort zdrowia.
Jak zaznaczył, takie zalecenie jest zgodne z Charakterystyką Produktów Leczniczych.
MZ podkreślił także, że ozdrowieńcy mogą być szczepieni przeciwko COVID-19 w terminie nie wcześniejszym niż 30 dni od dnia uzyskania pozytywnego testu na obecność wirusa SARS-CoV-2.
"Wskazanie to dotyczy również pacjentów, którzy po otrzymaniu pierwszej dawki zachorowali na COVID-19, co skutkuje również zastosowaniem wskazanego odstępu przed podaniem drugiej dawki szczepionki" - podało MZ.
Ponadto resort podał także, że "podanie drugiej dawki szczepionki, dla której termin został określony na dotychczasowych zasadach, może ulec zmianie w przypadku jego indywidualnego przesunięcia". (PAP)
autorka: Klaudia Torchała
Sędzia Anna Maria Wesołowska w Barwicach
Jaki jest sens rozmawiać o praworządności w barwicach ? Przecież gdyby nie barwice i ich specyficzny styl życia , połowę policjantów w powiecie trzeba by zwolnić
Mysza
09:43, 2025-11-06
Bolt wjechał do Szczecinka.
No ładnie. Ale nie ma się co martwić. Swego czasu były hulajnogi i już ich nie ma. Tak samo z tym BOLTEM. Dzis jest a jutro ??? Zobaczymy jak długo pociagnie.
Gościu
09:40, 2025-11-06
Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?
Drodzy Państwo, cała dyskusja ma fatalnie rozłożone akcenty. 1. Transport publiczny nie służy temu, aby zarabiać, to tak jak kultura, jest to realizacja zadań własnych gminy, więc mówienie o tym, że coś się nie opłaca jest nietrafne. Opłacać się może coś jedynie przedsiębiorcy prywatnemu, miasto powinno racjonalizować wydatki i przestrzegać dyscypliny finansów publicznych, ale argumenty rodem z biznesu są nieadekwatne w kontekście transportu publicznego do którego się zawsze dopłacało, dopłaca i dopłacać będzie w każdym mieście świata. 2. Bezpłatna komunikacja miejska ma nie tylko walor ekonomiczny, to również zachęcenie mieszkańców do skorzystania z transportu publicznego i odciążenie ruchu ulic. Sprawdza się to zwłaszcza w takie dni jak 1 *%#)!& Jeżeli chcemy zdrowe i czyste od zanieczyszczeń miasto, to dając ludziom wybór: auto ale może skorzystać z autobusu bezpłatnie (marchewka), może przynieść efekt. 3. Argument, że turyści korzystają z komunikacji miejskiej jest znowu nietrafiony, skąd Pan Burmistrz to wie? którzy turyści? ci którzy przyjeżdżają samochodem do miasta? czy z okolicznych gmin? nie ma grama dowodu na to. Ale w ciemno można założyć, że turystów jeździ być może promil. Turystów znowu tak wielu nie ma, ale Pan Burmistrz wygłaszając tak stanowcze tezy, powinien to ówcześnie zweryfikować (nie przypominam sobie żadnego badania związanego z transportem publicznym - ta pożal się Boże ankieta, nie może być brana pod uwagę, błędy metodologiczne rażące, robiona ankieta ręką amatora). 4. Powinna się pojawić dyskusja nt. tego że gminy ościenne i starosta powinni dorzucać się do tego koszyka związanego z transportem publicznym, i pełna zgoda, że to jest w interesie wszystkich ww. wskazanych - ale tego się nie robi szabelką, a dyskusją merytoryczną, trudną taką uzyskać, gdy zachowanie w stylu po nas choćby potop. A to kto kogo lubi powinno mieć drugorzędne znaczenie. 5. Występują patologie związane z nadużywaniem transportu owszem, i być może symboliczna (słowo klucz) opłata, odsiałaby towarzystwo, a być może należy dostępne narzędzie (monitoring, straż miejska), wykorzystać do skuteczniejszej prewencji. Zagadnienie jest złożone i wymaga dyskusji, argumentów różnych stron. Nie teatru politycznego w mediach i ankiet robionych na kolanie. Pytanie od którego powinniśmy zacząć: dlaczego ktoś wybiera autobus, a nie auto? rozesłać ankieterów i zweryfikować opinie mieszkańców ale na zróżnicowanej grupie badawczej, można to zrobić po stokroć lepiej. Dzisiaj jesteśmy przykładem w całej Polsce, odwołują się do Szczecinka, nie można tego zamknąć w taki sposób. Nie chodzi o sens - bo sens być może wprowadzenia opłaty jest zasadny w jakiś sposób, chodzi o sposób. Sposób powtarzam: fatalny.
mieszkaniec
09:38, 2025-11-06
Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?
kto głosuje, ważne kto liczy głosy
nie ważne
09:36, 2025-11-06
0 2
Skończyli 3 fazę badań i w kryształowej kuli odczytali możliwe powikłania w okresie długofalowym. Wg polskiego prawa jest to eksperyment.
2 1
Sam jesteś eksperyment. Poczytaj o długofalowych skutkach covida.
0 0
Ministerstwo zdrowia coś wymyśliło, ale nie do końca, jak zwykle. Kto ma tych pacjentów przepisywać? Personel medyczny i tak jest przeciążony pracą, w przychodniach telefony zajęte, przecież to trzeba całe dnie spędzać na ustalaniu nowych grafików szczepień.
0 0
A Polak to się martwi. Personel medyczny będzie przeciążony pracą, telefony zajęte itp. Jak sobie przypomnę, że szczepionka Pfizer ma być przechowywana w temp -80 stopni i te głosy, że Polska sobie nie poradzi z logistyką tej szczepionki, brak lodówek itp brednie. Kto dzisiaj porusza ten temat? Nikt. Nie ma problemu. Było się martwić?