Zamknij

Czy warto inwestować w gadżety reklamowe?

13:44, 18.09.2021 r. Aktualizacja: 13:45, 18.09.2021
Skomentuj

Gadżety reklamowe są ponadczasowe i nie dezaktualizują się nawet w dobie powszechnej digitalizacji, pozwalającej niemal całkowicie przenieść działalność wielu firm do Internetu. Drobne upominki dla klientów i kontrahentów od dekad cieszą się niesłabnącą popularnością.

Według Raportu Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych wynika, że aż 82% badanych uważa je za skuteczny nośnik reklamy, zaś ponad 91% respondentów regularnie zakupuje gadżety reklamowe aby kreować wizerunek własnej firmy. Jakie są ich największe zalety? Czy zakup gadżetów reklamowych przekłada się na realne zyski dla firmy? Które upominki cieszą się największą popularnością? Zapytaliśmy o to właściciela Faneo.net – jednego z liderów w branży.

Gadżety reklamowe – w jaki sposób budują wizerunek marki?

Czy warto zainwestować w gadżety reklamowe? Odpowiedź na to pytanie może być wyłącznie twierdząca. Przekonało się o tym i przekonuje mnóstwo firm, zarówno tych stawiających pierwsze kroki na rynku, jak i działalności o ugruntowanej pozycji. Dlaczego? Ponieważ spersonalizowane gadżety reklamowe są najlepszym narzędziem do budowania wizerunku firmy. Opatrzone jej logo, oswajają potencjalnych klientów z marką i na długi czas zapisują się w ich świadomości. W przeciwieństwie do reklam internetowych czy telewizyjnych, „żyją” o wiele dłużej. Ich oddziaływanie nie kończy się z końcem emisji materiału promocyjnego, lecz cały czas trwa, ponieważ odbiorca używa określonego gadżetu. Jednocześnie staje się żywą reklamą marki. Nosząc koszulkę z jej logo, używając długopisu czy kubka albo korzystając z pamięci przenośnej.

Gadżety reklamowe z logo firmy – prezent, który budzi pozytywne emocje

Gadżety reklamowe z logo firmy mają jeszcze jedną zaletę, dzięki której stanowią doskonałą formę promocji – budzą pozytywne skojarzenia i emocje. Powód jest prosty – każdy lubi otrzymywać podarunki. Drobne upominki pozwalają więc ocieplić relacje na linii firma-kontrahent czy firma-klient. Są niewerbalnym przekazem informującym odbiorcę, że jest ważny dla marki. Gadżety reklamowe sprawdzają się także podczas rozmów biznesowych, ułatwiają nawiązanie swobodnej konwersacji bądź wymianę kontaktów. Są obowiązkowym elementem targów czy innych eventów, w których dana marka bierze udział. Mogą też stanowić atrakcyjną formę podarunku dla pracowników, pomagając w ten sposób budować dobrą, silną więź zespołową. Sprawianie przyjemności obdarowanemu stawia gadżety reklamowe z logo firmy na pierwszym miejscu w kategorii skuteczności oddziaływania, pozwalając pozostawić daleko w tyle konkurencję w postaci reklam telewizyjnych lub internetowych. Tych dwóch ostatnich odbiorcy zwykle nie lubią i starają się ich unikać, podczas gdy upominki promocyjne spotykają się niemal zawsze z pozytywnym odbiorem.

Spersonalizowane gadżety reklamowe – na co zwrócić uwagę przy wyborze produktów?

Co zrobić, aby spersonalizowane gadżety promocyjne jak najlepiej spełniały swoją rolę? Wystarczy przy ich wyborze kierować się kilkoma wytycznymi. Najważniejszą kwestią pozostaje jakość. Upominki promocyjne stanowią wizytówkę firmy. Dlatego muszą byś solidne i dobrze się prezentować. Statystyki Raportu PIAP pokazują, że wysoka jakość gadżetów reklamowych jest doceniana przez ponad 65% odbiorców. Z tego względu warto korzystać z oferty sprawdzonych firm. Pomocne mogą okazać się opinie internetowe o danej marce specjalizującej się w produkcji gadżetów reklamowych. Warto także pamiętać o tym, aby jak najlepiej dopasować produkty do oczekiwań i potrzeb odbiorców. Warto uwzględnić chociażby grupę wiekową czy płeć. O ile dla młodych ludzi kuszącym upominkiem będzie bidon czy kubek termiczny, o tyle starszy klient czy kontrahent doceni elegancki notes, koc czy brelok z logo marki. Dzięki temu upominek nie będzie miał charakteru reklamy masowej, lecz stanie się spersonalizowaną niespodzianką o jeszcze większej sile oddziaływania. Zaletą gadżetów reklamowych, o której warto wspomnieć, jest także niska cena. Dzięki temu promocja firmy nie wymaga dużych nakładów finansowych i przekłada się na realne zyski. Jest to tym bardziej zasadne, że przy zamawianiu upominków można wykorzystać efekt skali – im więcej sztuk zostanie zakupionych, tym cena jednostkowa będzie niższa.

W jakie gadżety reklamowe warto inwestować?

Jakie gadżety reklamowe są obecnie najbardziej pożądane? W modzie od lat pozostają koszulki reklamowe. I nic nie zapowiada, że trend ten miałby się odwrócić. Co ważne, T-shirty z nadrukiem dobrze sprawdzają się w wielu branżach, a ich oddziaływanie jest naprawdę imponujące. Szacuje się, że jedna koszulka noszona przez rok pozwala dotrzeć nawet do 3,5 tysiąca odbiorców. Marketerzy zauważają ponadto modę na trendy ekologiczne. Obok produktów pochodzących z recyklingu, dużą popularnością cieszą się bidony. Dlaczego? Ponieważ pozwalają zrezygnować z wody butelkowanej i w ten sposób ograniczyć produkcję plastiku. Bidony z nadrukiem reklamowym bardzo dobrze spisują się w charakterze spontanicznych upominków, jak również gadżetów rozdawanych podczas imprez sportowych, w których marka bierze udział. W tych ostatnich ich świetnym dopełnieniem są frotki na rękę i oczywiście koszulki. Wśród spontanicznych podarunków nadal prym wiodą breloki i smycze do kluczy. Nie wygasa moda na długopisy, ale obecnie muszą spełniać dodatkową funkcję – posiadać latarkę albo gumkę ze wskaźnikiem do telefonu. Nieco inaczej wygląda sprawa w przypadku gadżetów będących formą podziękowania. Tutaj niezmiennie od lat liderują skórzane portfele oraz teczki. W ostatnim czasie dołączają do nich koce z subtelnym nadrukiem logo marki. Warto przy tym pamiętać o eleganckim opakowaniu, które jest niezmiernie ważne w odbiorze. Stanowi tzw. efekt pierwszego wrażenia, który na długo zapisuje się w pamięci odbiorcy. Dobrym wyborem mogą okazać się także eleganckie parasole. Młodzi odbiorcy z pewnością docenią pamięci przenośne czy powerbanki.

Gadżety reklamowe od lat pozostają skuteczną formą promocji. Kreują dobry wizerunek marki i pozwalają zadbać o klientów i kontrahentów. Budzą pozytywne emocje, sprawiając odbiorcom wiele radości. Przede wszystkim jednak przekładają się na wymierne zyski dla firmy i zwiększenie grona klientów czy kontrahentów. Odpowiednio dobrane, pomagają wyróżnić się na tle konkurencji, stając się reklamą, która żyje własnym życiem.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%