Wystarczyło dosłownie kilka dni, aby wyciąć nawet kilka tysięcy drzew z 30-hektarowej prywatnej działki w pobliżu wsi Radacz w gminie Szczecinek. Las w bezpośrednim sąsiedztwie jeziora Radacz praktycznie przestał istnieć. Okazuje się, że wycinka była nielegalna, a sprawą zajmą się teraz ograny ścigania.
O wycince powiadomieni zostali leśnicy z Nadleśnictwa Szczecinek.
-Dotarły do nas informacje o prowadzonych pracach związanych z wycinką drzew w pobliżu jeziora Radacz –mówi Katarzyna Klimek z Nadleśnictwa Szczecinek. -Działka ta nie jest w zarządzie Lasów Państwowych, ale z wagi na to, że teren ten sąsiaduje z naszymi gruntami, zaalarmowani przez zaniepokojonych mieszkańców wsi Radacz wystąpiliśmy do organów administracyjnych o wyjaśnienia w zakresie ewentualnych zobowiązań wynikających z ustawy o ochronie przyrody i komunikowania planowanych prac.
Leśnicy udali się też na miejsce wycinki. To, co tam zobaczyli wprowadziło ich w osłupienie. W ciągu kilku dni z 30-hektarowej działki wycięto prawie wszystkie drzewa, które rosły tam od 20 lat. Wycinka prowadzona była praktycznie non stop, nawet nocami. Ścięte drzewa zostały przemielone.
-Zgodnie z zasadami sztuki leśnej w Lasach Państwowych zręby prowadzone są na maksymalnej powierzchni 5 ha, w miejscach tych pozostawia się min 5% tzw. kępy starodrzewia, a przed przystąpieniem do prac miejsca te są weryfikowane przez pracowników służby leśnej pod kątem występowania w nich gatunków chronionych roślin i zwierząt. Powierzchnia po wycięciu drzew zostaje odnowiona, tzn., że najpóźniej 5 lat po wycięciu drzew sadzone są w tym miejscu nowe drzewa, aby zachować ciągłość lasu.
Leśnicy zwrócili się do starostwa powiatowego oraz Urzędu Gminy Szczecinek z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Zdaniem wójta Ryszarda Jasionasa, prace na tym terenie przebiegają zgodnie z prawem:
- Zadrzewienia na gruntach rolnych podlegają pod ustawę o ochronie przyrody. Jest w niej zapis dotyczący zwolnienia z obowiązku z uzyskania pozwolenia na usuwanie drzew z gruntów, które przywracane są do kultury rolnej, a tak musi być realizowana przez minimum pięć lat. Na tę chwilę, wszystko odbywa się zgodnie z tą ustawą -mówił na antenie Polskiego Radia Koszalin wójt Jasionas.
Leśnicy zaznaczają, że wycinka nie była prowadzona na gruntach rolnych. W ewidencji grunt ten oznaczony jest jako Lzr.
Grunty zalesione i zakrzewione (Lz) są to grunty leśne, a więc z założenia nieprzeznaczone pod uprawy rolne. Natomiast grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych (Lzr), zgodnie z ww. rozporządzeniem, stanowią enklawy lub półenklawy użytków rolnych, wobec czego także te grunty nie są przeznaczone pod uprawy. W przypadku, gdy do czynienia będziemy mieć z usuwaniem dużej liczby drzew z nieruchomości, kluczowe będzie rozstrzygnięcie, czy zbiorowisko przeznaczone do usunięcia jest lasem czy zadrzewieniem –wyjaśniają leśnicy.
Sprawą zajęła się także Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, która jasno wskazała, ze wycinka była nielegalna. Działka, na której prowadzono wycinkę, znajduje się na obszarze chronionym Pojezierza Drawskiego. W związku z tym wycinka lasu bez zezwolenia jest nielegalna.
Jak informuje na antenie Polskiego Radia Koszalin Marcin Siedlecki, zastępca dyrektora RDOŚ-u, sprawa została już zgłoszona na policję i do Urzędu Gminy Szczecinek. Dodał, że drzewa zostały usunięte bez zezwolenia: - Kara będzie naliczona w zależności od liczby wyciętych drzew.
Postępowanie, które będzie prowadzone przez komendę powiatową policji będzie polegało na wymierzeniu kary aresztu lub grzywny.
Lesny skrzat08:43, 27.02.2021
Kare dowalić konkretną. Zabrać majątek i wtedy będzie bolało
Użytkownik08:44, 27.02.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
brzoza08:55, 28.02.2021
Szanowny Panie za wtrącanie rolnika do więzienia za przywracanie Lzr grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych to pan powinien ponieś kare administracyjną a najlepiej wyrok więzienia w zawieszeniu za mowę nienawiści.
Hehe08:51, 27.02.2021
Jeśli jego działka mógł sobie wyciąć.. Nadleśnictwo niech się zajmie czym innym(np wilkami bo sieją spustoszenie u gospodarzy)
kraina z dykty08:56, 27.02.2021
Racja, sprywatyzować lasy i niech biznesmeny wyrąbią wszystko.
Gość 14:00, 27.02.2021
Nie do końca możesz sobie robić co chcesz,jesteś w wielkim błędzie .Polecam lekturę a potem dopiero klepanie tych bzdur
GROM22:52, 27.02.2021
Do dwudziestu lat nie trzeba mieć pozwolenia na wycinkę.
Kupiec 08:57, 27.02.2021
Piękna okolica na brzegu jeziora k/Szczecinka .Po ile za metr działki budowlanej ? Pewnie biedota Szczecinecka będziecie tam budowała ? Właściciel przygotowuje teren dla programu budowy tanich mieszkań socjalnych te które chce budować miasto ... dobry człowiek !
Pp09:01, 27.02.2021
Będzie ładny widok z okna ?.pozdrawiam wszystkich.
jan09:08, 27.02.2021
No to wychodzi na to ze pewnie w gminie wprowadzili czlowieka w blad. Brawo. Pojdzie z torbami, a taki wojt dalej bedzie szerzyc glupoty
Gość 09:17, 27.02.2021
przecież to jest prywatne pole. wyrosły samosieje , to trzeba usunąć .
komu co do tego ? Nadleśnictwo sapie , bo sprzedało by to do krono. ? .
Michał10:13, 27.02.2021
Jakby to było pole nikt by się nie czepiał. W opisie działki jest i był las. A las w Polsce wolno wyciąć jak osiągnie wiek odpowiedni do wycięcia. Tu nie chodzi nawet o drzewa, ale o to że ktoś chce nielegalnie zrobić interes pod działki budowlane... Wyciąć las i sprzedać działki. Tego prawo zabrania.
Do gościa 11:20, 27.02.2021
Ten las sądziłoby lasy państwowe ! To nie są samosieje!
Tego żądam !!!09:30, 27.02.2021
Cel wycinki? Przygotowanie działki pod sprzedaż na nieruchomości.
Należy dowalić taką karę do odsiadki aby do smierci pamiętał, dowalić grzywnę przekraczającą wartość działki, działkę skonfiskować i oddać dla leśników. Niech tam LAS PRZYWRÓCĄ.
brzoza09:01, 28.02.2021
To pan powinien ponieś karę za mowę nienawiści do rolnika przywracającego legalnie grunty rolne do ich pierwotnego przeznaczenia. Proszę zapoznać się z kwalifikacja grunty rolne. Lzr grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych
Olo09:56, 27.02.2021
LP zarzadzaja ponad 30% terenu tego kraju, i zysk z tego spija hermetyczny krag. Wycinaja tysiace ha i nikt nie jarzy? Czlowiek na swojej dzialeczce robi porzadek a Wy go chcecie ukamieniowac??m
Ania10:23, 27.02.2021
Tak wycinają jak drzewa osiągną wiek czyli 100-150 lat i po to aby tam znowu posadzić las na kolejne 100-150 lat. A tu ktoś wycina las zanim dojrzeje i nie sadzi go na nowo tylko chce go przerobić na teren zurbanizowany. Jak jest las to ma być las. Nadleśnictwo musi tego pilnować. Lasów ma być coraz więcej i jest nie mniej. To nie jest pole prywatne. Jak masz las prywatny to obowiązuje cię takie samo prawo jak las państwowy. Dlatego dostajesz grube dopłaty na to. To są oczywiste rzeczy, czemu Pan odwraca kota ogonem?
olo10:53, 27.02.2021
Pani Aniu, Pani sie mijasz z rzeczywistością, podjedź pani pod zakład przemiału drzewa i zobacz te 100- 150 letnie drzewa na samochodach to sie pani rozczarujesz leśnikami którzy wydają ten surowiec pod zmielenie, dodanie substancji chemicznych (mocno toksycznych) sprasowanie i naklejenie fotoimitacji drewna i sprzedawaniu jako produkt eko.
Człowiek ściął swoje drzewka na swojej działce bo uznał że to słuszne. Ma do tego prawo. Sprawa dopłat jest sprawą pomiędzy nim a tym kto je udzielał, nie Pani sprawa. Lasy Państwowe nie robią łaski że zalesiają wykarczowane pola, z czego będą żyć ich dzieci i wnuki i prawnuki i pociotki? Kasta.
OLO15:42, 27.02.2021
Poszukaj sobie ile jest wpłacane z LP do budżetu Państwa i wtedy się wypowiadaj alfo i omego.
N17:42, 27.02.2021
https://mieszkowice.szczecin.lasy.gov.pl/image/journal/article?img_id=40224896&t=1614151867758&width=560
Ww17:48, 27.02.2021
2,2 miliarda w zeszłym roku.
mieszkaniec09:58, 27.02.2021
nadleśnictwo niech bobrami się zajmie , właściciel bardzo dobrze zrobił będzie więcej miejsc dla wędkarzy
czarny10:14, 27.02.2021
Słusznie, bo jak wszystkim wiadomo ryby łowi się w lesie
Piotr10:18, 27.02.2021
Bobry, Wilki? Przecież to zwierzęta chronione! Nadleśnictwo nic do tego nie ma! Nie może i się tym nie zajmuje, bo nie jest do tego uprawnione! Kto tu takie bzdury wypisuje? Tym się zajmują Dyrekcje Ochrony Środowiska. Lasy nie maja z tym nic wspólnego!
Baja bongo10:32, 27.02.2021
Wycieli to wycieli na UJ drążyć ???
Kostek10:36, 27.02.2021
Sorry za niezrozumienie, może ja się nie znam, ale od kiedy to Radacz należy do Gminy wiejskiej Szczecinek?! Z tego co mi wiadomo Radacz od zawsze należał pod UMiG Borne Sulinowo! Co ma do tych działek Wójt Jasionas, cygan zawinił a kowala wieszają.
radacki10:44, 27.02.2021
Gmina Borne zaczyna się po zachodnim brzegu jeziora. Wschodni brzeg to gm. Szczecinek.
sceptyczny07:53, 01.03.2021
Granica gmin biegnie wschodnim brzegiem. Jezioro leży w gminie Borne Sulinowo a brzeg w gminie Szczecinek.
Trudne sprawy10:40, 27.02.2021
Kolejny dramat czlowieka i skutek chorego prawa i chorych interpretacji. Lzt czy nie Lzt? Sluszny donos czy slaba znajomosc orzecznictwa i interpretacji? Developerka w innych miejscach wycina ,,zgodnie" z prawem. Tu prawo jest zlamane lub nie? Ile jeszcze w Polsce bedzie trwalo tak zle i niejasne prawo dotyczace usuwania drzew? Dosc juz tych interpretacji! Jesli ta wycinka jednak byla w swietle prawa, jaka jest znajomosc prawa branzowego instytucji? Jesli byla na nielegalu wspolczuje i oby jak najwiecej obwodow bylo ponizej 50 cm.
Pacze11:28, 27.02.2021
Dobrze że to wzburzyło jakaś cześć społeczeństwa ! Jednak to biznes pod działki i za jedna sprzedana działkę zapłaci karę , wyrok może w zawiasach albo Koszalin uniewinni - jak zawsze ?! Zapytam a Szczecinek i Lelewela - apartamentowiec 6 pięter w parku i nic Was hipokryci nie boli, nie bulwersuje i nie ma pytan ? Bo co inwestor i strach w oczach ? Gdzie radni miasta farbowani ekolodzy ???? Hipokryci w następnych wyborach dostaniecie czerwona kartkę i daleko i jak najdalej od polityki dla Was na wieki !!!
Nieoficjalnie słychać że to ruszyła ta znienawidzona przez pseudoekologów poseł Golińska z zawodu leśnik ale nie biega z tym po mediach ! Można ? A jednak można !!!
wladek13:44, 27.02.2021
Zgadzam się. Wszędzie tylko przekręty. Nic z tym nie zrobią, bo w Koszalinie w sądzie siedzi ktoś z ukladu. Czy wiecie, że zabytkowa ulicę Ordona wyjeli spod nadzoru konserwatora zabytków? Nie zabytkową kamienicę-tylko wszystkie budynki. Wszyscy tylko przymykaja oczy i nie patrzą na zwykłych ludzi-liczą się tylko pieniądze.
Dobrze poinformowani12:50, 27.02.2021
Zapisy na zakup działek już nieaktualne.Lista już dawno zamknięta ! Będzie osiedle Radacz 3 . Już dziś wiadomo że w naszym regionie nic nikomu nie zrobi ! Przykład Gawla i spółki pokazuje doktryna Naumanna działa !
JUZEK13:21, 27.02.2021
Zapomniałeś o doktrynie i syndromie szczecineckim- rozdawnictwa stanowisk bratu i dalej syndromie dwóch wież, Szumowskiego, gwałtu na 14 latce przez byłego przewodniczącego Sejmu, (afera podkarpacka), syndromie Jako-takiego, Łobajtka, Super Pinokia i tak można wymieniać przez cały dzień ....a ich wszystkich i siebie rozgrzesza.. kto..... wuc wszystkich woc-ufff Jarosław I . Szkoda na ciebie nawet cytatu prosto od Lindy ....
Prawo właściciela.12:59, 27.02.2021
A i choćby miało tam powstać lądowisko pojazdów kosmicznych to świętym prawem właściciela jest zrobić tam co mu się podoba. Tylko socjalistyczne prawo mówi co Ci wolno na swoim. Jakiś oderwany od rzeczywistości urzędas będzie decydował na podstawie tego prawa co Ci wolno a co nie. Ale kasty oczywiście mogą wszystko. To Bóg dał nam święte prawo abyśmy czynili sobie ziemię poddaną i wara socjalistycznej postkomunie od tego prawa!!!
Kostek08:44, 28.02.2021
Problem w tym, że socjalizm jest wiecznie żywy, w naszych przepisach, w naszej mentalności, w naszym zachowaniu. Tak nas wychowali postkomuniści więc tak jest.
sceptyczny08:23, 01.03.2021
Zawsze mam problem. Prawo własności nie jest święte. Bo nie jest święte coś, w czym jest choć cząstka niesprawiedliwości. Socjalizm to jedyny ratunek ludzkości. Inaczej kapitał nas zniewoli. Ten las jest tego najlepszym przykładem.
Wolne sądy13:09, 27.02.2021
Województwo zachodniopomorskie i nasze miasto , co się wydarzyło w głośnych i aferalnych sprawach: Senator G. 4 czy 5 lat procesu i nic...., sprawa już uniewinnionego burmistrza Szczecinka tez 4 może 5 lat w Szczecinku skazany w Koszalinie uniewinniony ( nie podważam wyroku jest niewinny i basta!)) ale dlaczego tak długo go przeciągano ? Sprawa radnych RM Grobelny /Pawlowicz kontra JHD po jakim czasie zostali umięśnieni i gdzie ? Sprawa szpitala w Szczecinku - nie ma winnych ? Sprawa PKS Szczecinek - nie ma winnych ? A ktoś wierzy że w tej nielegalnej ( lasy) , legalnej ( wójt ) ktoś zostanie ukarany ? O Wy naiwni ! Dla przykładu jeszcze można dodać : nieodczuwalny podatek od reklam proponowany przez polski rząd interwencja UE i lewaków z USA( TVN), najlepsza kondycja spółki Orlen i atak na Prezesa Obajtka (GW)- pytanie aktualne Premiera Olszewskiego brzmi -czyja ta Polska ? I dla kogo ?
PK13:16, 27.02.2021
Barany powinni powycinać te nikomu niepotrzebne drzewa spod bloków a nie bzdurami się zajmują???
Gosc14:49, 27.02.2021
Dokładnie!! Trawniki też zlikwidować i wybetonować. Najlepiej całe tereny miejskie zalać betonem, a wiejskie obsiać trawą. Co ludzie mają w głowach ?
MOHER13:42, 27.02.2021
Jak tak jesteście za wycinką drzew to proponuję wyciąć wszystkie drzewa lasy,parki,ulice,cmentarze a jak ktoś zostawi nawet jedno drzewo kara 20.000 zł. nawet wyciąć drzewa owocowe i sady nawet jak ktoś kupił drzewo za 400-800 zł młode też wyciąć widać tego chcecie
Jak to jest?19:29, 27.02.2021
Zauwazylam, ze wypowiadasz sie prawie w kazdym temacie. Mam pytanie do specjalisty: wycinka pod Przekop Mierzei jest ok? Pod budowe S11 byla ok? ;)
Moher21:05, 27.02.2021
Do jak to jest tak wypowiadam się wszędzie nie jestem za wycinką nigdzie zwykły kowalski z rodziną nie jedzie autostradą bo nie stać wydać na paliwo i jeszcze płatność autostrady czemu autostrady obwodnice
osłaniają bo było by tam pełno wypadków czemu bo zwierzyna szła by na swoje tereny czyli nie na drogę tylko do swojego domu czyli wyciętego lasu to nie są moje słowa tylko profesorów,leśników
Gosc14:51, 27.02.2021
Była nielegalna kopalnia kruszcu, teraz nielegalna wycinka. Słowo klucz: kto jest właścicielem ziemi ?, to wyjaśni czy można było czy nie. Legalność w tym kraju polega na tym kto coś robi, a nie na co pozwala prawo .
Miasto prywatne 15:12, 27.02.2021
Jeszcze ktoś zdziwiony ? To Szczecinek!
Kiedy zawita tu TVN lub Gargas ? Miasto prywatne kilku biznesmenów , prawników i włodarzy ...... a co tak cicho z Lelewela ?
Pytam 15:16, 27.02.2021
Do portalu iszczecinek , prisze podać kto jest właścicielem tego terenu ? jaka firma dokonała tego barbarzyństwa ? kto dał zlecenie i zapłacił za wycinkę ? Dziennikarze mogą pytać i tu rodo nie obowiązuje !
Proszę także podać wypowiedzi , opnie i stanowisko organizacji , stowarzyszeń i liderów ekologicznych .
Myliony23:47, 28.02.2021
ale prawa autorskie obowiązują... i tu ZONK
nocny drwal11:05, 01.03.2021
Jaka firma? Stawiam na firmę krzak.
Frank 15:29, 27.02.2021
Dzwoni telefon Stachu Stachu oddaj pieniadze zalas za jaki las ja ci dam kur......za jaki las ty dobrze wiesz.?
Brak słów ..15:48, 27.02.2021
Róbta co chceta ! Niech wycinają lasy ! Niech zatruwają wody ! Niech zatruwają POwietrze w naszym mieście paląc skandynawskie śmieci ! Ale tylko do póki jest jeszcze nasza Pani Minister ..
Prawda18:31, 27.02.2021
To się ma tak do rzeczywistości jak „wspólne obiady w Krono”, „ tajne spotkania”, „sponsoring” itd......
Ty z nikiem brak słów - odłóż leki bo wyraźnie szkodzą nawet na peryferiach.
wujek19:15, 27.02.2021
no, i *%#)!& do Wisły !!!
Pytanie15:48, 27.02.2021
jak do krono jadą setki tysięcy samochodów z wyciętych lasów , to nikt się nie zapyta jakim prawem .
Gosciu18:28, 27.02.2021
Mylisz się i to bardzo bo to nie setki ale
m i l i o n y samochodów !
I Marsjanie wylądowali w Szczecinku .
ooo16:29, 27.02.2021
Przestępstwo z premedytacją jak najszybciej wyciąć żeby nikt tego przed czasem nie zatrzymał a kara wliczona w koszty
Do buractwa17:47, 27.02.2021
Plujcie , plujcie i się męczcie z tym całym szajsem w komentarzach i tak prawdy nie zakrzyczycie ekoterrorysci za kasę i stołki ! Larum grają ekoobroncy czystego powietrza i wody a Wy nie zrywacie się i nie bronicie wycinanego lasu ?’ Gdzie wasze łańcuchy , namioty i kłódki ?! W domku i w cieplutkich kapciach najlepiej a jak cos to winna już jest! Po co się wychylać dziś przecież to jeszcze nie ten czas ! Hipokryci mali ludkowie ! Szkoda tylko tych którzy uwierzyli tym -obrońcom swoich profitów.
Będą w przyszłości znowu piszczeć o pylach , pylkach i trujących oparach chcąc od nas poparcia - dostaną je na pewno ....!
ooo19:06, 27.02.2021
Pewnie jkisś układ
Gość13:23, 28.02.2021
To jest układ śmierdzący z daleka
Aio19:08, 27.02.2021
Dobrze ktoś to podsumował buractwo ze strony tych co bronią ciałem i sercem czystego powietrza a zapomnieli jaki ma wpływ na to czyste powietrze las ! Brak słów .
ooo19:10, 27.02.2021
Poukładane ma gość z naszymi władzami i wycioł
op19:16, 27.02.2021
to niewiele, sam polsat wpłacił 1 mld.
ooo19:18, 27.02.2021
Takich żeczy przysłowiowy Kowalski nie robi
ooo19:23, 27.02.2021
Przepuszczam że wszystko z guru dogadane
pamiętam19:26, 27.02.2021
pamiętam jakiś czas temu na kukułczym wzgórzu w ciągu jednej nocy też wycięto drzewa. I co? Źle jet teraz?
Ja prdl20:29, 27.02.2021
Kurła, co za mieścina. Żeby po nocach wycinać drzewa. A gdzie kurła BHP ?
MOHER19:29, 27.02.2021
Ochrona środowiska jest tylko dla zwykłego kowalskiego nie dla rekinów krono spala wszystko truje smrodzi i jest ok zero mandatów kar ale taki biedny kowalski spali jedną płytę dwie zaraz straż miejska ,drony mandaty kolegium opis na internecie w telewizj jaki bandyta spalił płytę zatruł sąsiadów cały szczecinek ale jak krono truje ponad 30 lat cały szczecinek i wszystkich mieszkańców to media mówią co chcecie macie sanatorium nobla dla nich
temat19:40, 27.02.2021
100 % prawdy brachu.
AV19:56, 27.02.2021
Moher masz jakiś bulwers to zasuwaj pod Radacz i blokuj. Jeżeli Krono truje od 30 lat to gdzie są te ekolodzy ? Jakos dopiero i h widać i słychać pół roku przed wyborami.
Karmili nas jedna wielka ściemom jak to w naszym interesie ,to dla naszego dobra , zdrowia i życia ! Gdzie oni są! Gdzie oni są ! Gdzie oni są !
Kostek19:57, 27.02.2021
Bo jak mówił złotousty: Co wolno wojewodzie, to nie Tobie szlachetna kreaturo. W bajki o równosci prawa wobec wszystkich nawet Kazik nie wierzy, stąd powstał utwór: "Twój ból jest lepszy niż mój".
John Godson21:35, 27.02.2021
You could not be more right MOHER.
MOHER06:46, 28.02.2021
Do AV właściciela kaina krono w niemczech spalili kolega co obok mieszkał tam sam widział to niemcy nie pozwolili żeby zatruwał dlatego krono wybudował z blach kajn boi się ze go podpalą
Edi20:46, 27.02.2021
Cały czas wre tam praca!!!
piwnik20:56, 27.02.2021
starogermańske przyrzeczenie brzmi; praca czyni wolnym
Observer21:26, 27.02.2021
Od kiedy prywatne korporacje zarejestrowane w USA są organami ścigania? Od dawna utraciły ten status!!!!!!! Czy Polacy od tym wiedzą?
GROM 23:13, 27.02.2021
Dzisiaj tamtędy jechałem już nawet pnie z korzeniami powyrywane i powywożone.
musztarda po obiedzi00:04, 28.02.2021
Czyli zero śladów? Kto teraz zgadnie, ile tam było drzew i jakich??? Raczej nikt ....
Hela23:15, 27.02.2021
Barbarzyństwo .
Brak słów.
i wszystko jasne08:43, 28.02.2021
Z artykułu wynika, że rosły tam drzewa MAXYMALNIE dwudziestoletnie, na wycinkę których nie potrzeba podobno żadnych zezwoleń. Więc o co kaman?
brzoza08:50, 28.02.2021
Lzr Grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych .Klasyfikacja użytków gruntowych. To nie jest las tylko samosiewy spowodowane brakiem upraw na Lzr czyli ornej zakrzaczonej .W ciągu ostatniej dekady straciliśmy milion ha ziemi ornej a obszary leśne znacznie wzrosły. Wszyscy którzy organizują nagonkę na rolnika przywracającego grunty rolne do stanu pierwotnego powinni ponieś tego konsekwencje prawne i moralne. Wypowiedzi osób nawołujące do linczu powinny być również karane jako mowa nienawiści.
sceptyczny08:00, 01.03.2021
Ktoś ma kłopoty ze wzrokiem las się sam zasiał w rzędach. Użytki rolne klas V i VI winny być natychmiast zalesione, nie ma ekonomicznego uzasadnienia ich uprawy (dopłaty i subwencje to uzasadnienie polityczne, korzystają z tego tylko cwaniaki). Dać sobie spokój z ekologiczną uprawą, bo za chwilę będziemy cierpieli głód. Pilnować jakości produktów a nie certyfikatów.
brzoza08:56, 28.02.2021
Lzr Grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych .Klasyfikacja użytków gruntowych. To nie jest las tylko samosiewy spowodowane brakiem upraw na Lzr czyli ornej zakrzaczonej .W ciągu ostatniej dekady straciliśmy milion ha ziemi ornej a obszary leśne znacznie wzrosły. Wszyscy którzy organizują nagonkę na rolnika przywracającego grunty rolne do stanu pierwotnego powinni ponieś tego konsekwencje prawne i moralne. Wypowiedzi osób nawołujące do linczu powinny być również karane jako mowa nienawiści.
Wlascixiel wszystkie10:09, 28.02.2021
A ja wam.powiem krotko:MOGA MNIE WSZYSCY POCALOWAC TAM GDZIE SLONCE NIE DOCHODZI..MOJA WLASNOSC I WARA WSZYSTKIM OD TEGO. WIEC POWTARZAM POCALUJCIE GKEBOKO
???10:34, 28.02.2021
Pocałujta w d.... wójta?
Adrian10:10, 28.02.2021
Policja umorzy. Mogę się założyć
Gość13:20, 28.02.2021
To przecież jest przekręt, Starostę i Wójta do kicia, to nie pierwsze ich naruszenie praw?
Przecia13:27, 28.02.2021
przecia na zdjęciu leżą chaszcze , a nie drzewa . średnica 10cm . piętnaście krzaków , a zadymiliscie ludzie jak ........
300% normy16:48, 28.02.2021
W takim tempie to pojutrze posadzą tam kartofle. I będzie po temacie.
Zamkowy14:34, 28.02.2021
Kolejny zamek na wzór tego spod Obornik wybudują ?
niezłe jaja10:36, 01.03.2021
"obszar chroniony Pojezierza Drawskiego".
Oj, nieźle chroniony, całodobowo.
MARCO20:18, 28.02.2021
Kupuję 50 ha ziemi nic nie robię czekam 10 lat aż wyrosną drzewa same i po 10 latach wycinam wszystko na opal do pieca potem znowu czekam 10 lat i znowu wycinam opal mam za darmo i nikt mi nie powie ze nie wolno albo ze drzewem nie wolno palić a woltaikę mam gdzieś
za tytułem20:30, 28.02.2021
Taaak, tysiące drzew samo wyrośnie. Uhmm.
ty21:02, 28.02.2021
gupik jestes
Tata04:56, 01.03.2021
Słyszałem że tam ten centralny port lotniczy chcą przenieść. Mało tego ,przyszłościowo ma tam się zakończyć przekop mieżei wislanej, żeby gaz z Ameryki po radaczu wozić. Takie cuda
Księga Wieczysta09:16, 01.03.2021
Niżej są powszechnie dostępne dane o tej działce. Na ich podstawie, ten kto ma dostęp do danych szerszych, przeczyta w Księdze Wieczystej (tu numer nie jest ujawniony) kto jest właścicielem.
.................................................................................................
Identyfikator działki 321504_5.0100.50/2
Województwo Zachodniopomorskie
Powiat Szczecinecki
Gmina Borne Sulinowo - Obszar Wiejski
Obręb Radacz
Numer działki 50/2
Pole pow. w ewidencji gruntów (ha)
KW brak informacji
Spacerowicz16:40, 01.03.2021
Na placu czerwonym nie rozdają a kradną i nie lamborgini a rowery. Topografem to ty gościu nie zostaniesz, ale do tvn24 i gw na rozpętywanie g**** burzy się nadajesz. Akurat dzisiaj przejeżdżałem obok i wycięte było od strony *%#)!& przed jeziorem a nie za.
HA ha ha11:08, 01.03.2021
No to gazela biznesu z torbami pójdzie. Ciekawe co to za milioner?
Styven11:34, 01.03.2021
Będę piękne działki..JESTEM ZAINTERESOWANY.
Moniika.16:29, 01.03.2021
Cześć :) Jestem młodą, wyzwoloną Kobietą, która lubi miło spędzać czas :) Jeśli jesteś Mężczyzną z zasadami, który ceni dyskrecję miło mi będzie Ciebie poznać:) Zależy mi, by nasze spotkanie przebiegło w wyjątkowej, magicznej wręcz atmosferze, dlatego kultura osobista jest istotną sprawą:) Zainteresowany? Napisz do mnie tutaj : http://milepanie.pl/monia69
Hahaha20:44, 01.03.2021
Jakim cudem zwykły rolnik posiada na własność 30 ha lasu sadzonego przez lasy państwowe? Czy aby na pewno zwykły rolnik? I pewnie przez te lata uprawiał runo leśne, żył z grzybów jagód i szyszek?
Chętny01:25, 02.03.2021
Panie Macieju jak by co to jestem zainteresowany 3 dzialeczkami. Płacę gotówką.
Racja18:40, 02.03.2021
Przecież to działki Małgoni, zapisane na kogoś z rodziny
9 0
Ta sprawa się będzie ciągła parę latek. Organa mają czas.
2 0
Nie mogę normalnie czytać tych bzdur co wy piszecie. Przeciez miał prywatny las. Dostał pozwolenia więc działał. Wyciął posprzątał, zaraz przyjedzie mulczer i wszystko zmielić. I będą działki. A teraz robią człowiekowi problem jakiś. Zaniepokojeni mieszkańcy musieli pod.p.i.e.r.d.o.lić!!!!! Hahaha chyba komuś to jest nie na rączkę że zrąb został wycięty. Cz mu tu jest chore prawo. Niby twoje a i tak nic nie możesz zrobić. Zesrasz się na swoim a powiedzą Że masz posprzątać i k.u.r.w.a to zrobisz. Dajcie żyć!!!!!!