Od grudnia podróżni korzystają z nowego wygodnego peronu w Wiewiecku. Lepiej dostępny jest także drugi peron w Jeleninie. To efekt drugiego etapu inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Projekt za blisko 165 milionów złotych jest realizowany przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.
Nowe perony w Jeleninie i Wiewiecku są dłuższe, szersze i wyższe co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami. W podobnym standardzie w pierwszym kwartale 2021 roku zostaną zmodernizowane jeszcze perony na przystankach: Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie i Suliszewo Drawskie.
Między Czaplinkiem a Złocieńcem modernizowanych jest około 14 kilometrów torów. Szyny są układane bezstykowo, co zapewni zmniejszenie hałasu i drgań oraz sprawniejsze przejazdy. Po zakończeniu wszystkich prac, planowanych do połowy 2021 roku, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie. Czas podróży między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim skróci się o około 25 minut - z 1,5 godziny do około godziny i 5 minut. Dzięki zwiększeniu się przepustowości linii kolejowej, na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów.
Podczas pierwszego etapu inwestycji, trwającego od października 2017 roku do września 2019 roku, między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim wyremontowano ponad 50 kilometrów torów. Odbudowano nieczynny od 17 lat tor na odcinku około 25 kilometrów między Szczecinkiem a Łubowem, co zwiększyło przepustowość linii i usprawniło przejazdy. Wykonane prace umożliwiły bezpieczny przejazd ciężkich składów towarowych, dowożących między innymi sprzęt wojskowy na poligon w Drawsku Pomorskim. Bezpieczeństwo zwiększyła przebudowa 51 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskały nową nawierzchnię oraz urządzenia przejazdowe.
Podróżni korzystają już z 16 nowoczesnych peronów, wyposażonych w nowe wiaty, ławki i oświetlenie, na stacji w Czaplinku oraz na 10 przystankach: Jelenino, Silnowo, Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie, Bobrowo Pomorskie, Rzęśnica, Suliszewo Drawskie, Drawsko Pomorskie, Wiewiecko i Węgorzyno. Wszystkie perony są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a także do taboru kursującego po linii.
Łączny koszt obu etapów modernizacji linii między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim wynosi blisko 165 milionów złotych. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Zakończenie prac zasadniczych planowane jest do połowy 2021 roku.
Miasto sprzedało działkę w centrum.
Lepiej to niż mieszkania socjalne dla patologi jak na Polnej czy Pilskiej , tam powinny wjechać buldozery i zburzyć te slamsy
Pusio
20:58, 2025-09-21
Miasto sprzedało działkę w centrum.
Grało się tam w piłkę…tak zwany świński ryj
Dziadek
16:12, 2025-09-21
Nowe życie kruka. Tym razem w kolorach tęczy
A czy niemoze być pomalowany w barwach narodowych?? I dlaczego wogole stoi tam jakiś beznadziejny gołąb a nie np nasz piękny dumny Orzeł ???
Patriota
13:34, 2025-09-21
Szczecinecki szpital z 6 mln zł na cyfryzację
Szpital dostanie pieniądze, jak wszystkie inne szpitale dostaną z KPO pieniądze, wszystkie na informatyzację. Na rynku pojawiły się 3 mld do wydania w krótkim czasie. Więc firmy informatyczne podniosły ceny 4 razy, a szpitale za te pieniądze kupią 4 razy mniej. Więc nasz mądry rząd znowu pomógł tylko jednej branży, ale wcale nie szpitalom.
Trolek
09:00, 2025-09-21
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
1 0
Czesc Monia mam na imie Czesio lubie muszki bzykuszki i cukieraski od Marcela
3 9
Pisowe kanalie,lis obrzydliwie rudy flet,Kłamcy i krętacze
0 3
Nie ma możliwości że inwestycja zostanie zakończona w 2021 bo do wymiany pozostało 150km torów, kilkadziesiąt rozjazdów, kilkanaście semaforów i kilka peronów. Pociągi jeżdżą ale efekt będzie za 2 lata minimum
1 0
Grzeczne pytanie: a jak wygląda pomysł p.M.Golińskiej o stworzeniu przystanku PKP "SZCZECINEK PÓŁNOC" przy Biurze Pracy, koło mostu na Bugno?