Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij

Hybryda firmy NEWAG zawiezie nas do Szczecina

źródło: wzp.pl 11:11, 15.05.2020 Aktualizacja: 04:26, 18.10.2025
2

W minionym tygodniu nastąpiło otwarcie ofert złożonych w przetargu na zakup taboru kolejowego dwunapędowego do przewozów regionalnych na terenie województwa zachodniopomorskiego. Zamówienie chce zrealizować firma NEWAG S.A.

W ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego postępowaniu przetargowym wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją firma NEWAG S.A. Spółka zaproponowała, że dostarczy jeden pojazd za kwotę 24,6 mln zł brutto. Wynikająca z oferty kwota wykonania zamówienia podstawowego, obejmującego dostawę dwóch pojazdów, wynosi 49,2 mln zł brutto i mieści się w zaplanowanym budżecie. Teraz oferta, zgodnie z prawem zamówień publicznych, będzie badana przez komisję przetargową.

–  Pandemia koronawirusa poważnie wpłynęła także na sytuację w transporcie publicznym.  Musimy jednak myśleć perspektywicznie i robić wszystko, by za jakiś czas życie mogło wrócić  do normy. To dla regionu wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy, że linie kolejowe na wielu odcinkach nie są zelektryfikowane. Dobrze rokuje, że ofertę złożył nasz sprawdzony partner i dostawca pojazdów – komentuje Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Pomorze Zachodnie jest jednym z pierwszych regionów, który postawił na pojazdy dwunapędowe, łączące najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych (wysokie przyspieszania, brak emisji spalin),  i wyposażonych w przekładnię elektryczną pojazdów spalinowych (możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych). Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów wyposażonych w m.in. 150 miejsc siedzących każdy, z możliwością zakupu nawet 10 kolejnych pojazdów w ramach prawa opcji. Termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022.

Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej oferty bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest to relacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta Pomorza Zachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów. Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

(źródło: wzp.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (2)

GośćGość

2 4

Trochę zastanawiające jest że tylko 1 firma złożyła ofertę. W Bydgoszczy jest firma PESA , która również specjalizuje się w budowie pojazdów szynowych...

10:05, 16.05.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

4 0

Pesa nie ma w ofercie takich jednostek spełniających wymagania.

14:20, 16.05.2020

OSTATNIE KOMENTARZE

Płatne autobusy rozbiły klub KO.

To co miało nastąpić nastąpiło przywracając opłaty za przejazdy komunikacją miejską. Niech nastąpi kompromis bo po cóż była ankieta która miała uświadomić rządzących ! Dla seniorów zniżka 50 %, dla dzieci uczących 30 %. Niech głos ludu też się liczy , bo jeśli nie, określamy totalitaryzm w przyszłym odbiciu nie pozostanie bez echa !

Echo

05:54, 2025-12-18

Płatne autobusy rozbiły klub KO.

Wprowadzenie płatnej komunikacji było konieczne gdyż miasta już nie było stać na utrzymywanie bezpłatnej komunikacji dla mieszkańców, czego nie rozumiecie? Fajnie się jeździło nie płacąc za przejazd co? Dlaczego mieszkańcy, którzy nie jeździli autobusami mieliby płacić ze swoich podatków czy nie daj Bóg z wprowadzonych opłat za parkowanie w centrum za osoby, które jeździły autobusami? To takie sprawiedliwe? Wiem ludziom krzywda się dzieje bo łatwo przyzwyczaić się do dobrego ale koniec! Nie ma dorabiania się na cudzym! Mieszkańcy gminy co nie odprowadzają podatków do miasta, migranci muszą również zacząć płacić, a nie pasożytować na innych. Brawo dla owej 3 radnych co realnie myślą, brawo za wyłamanie się i pokazanie,że na się swoje zdanie a nie głosować tak jak ktoś z PO narzucił. Jakoś Rakowi grożą 10 lat *%#)!& i nikt go nie wyrzucił z PO tylko sam zawiesił swoją działalność... Może teraz od lipca będzie więcej linii lub będą one sprawiedliwe tak aby można było dostać się na każde osiedle w Szczecinku a nie tylko na Trzesieke...

Realny

02:02, 2025-12-18

Płatne autobusy rozbiły klub KO.

Przecież Lesiuk biegał już od dawna i robił wszystko z delfinkiem …czy to na pokaz laserów czy co kolwiek było robione pod zamkiem to Lesiuk już był gotowy do pracy od 5 rano .Stal i czekał aż dumni z miasta dadzą mu robotę i pokażą co ma robić bo bezmózg nie ma pojęcia o niczym

Nie no

00:14, 2025-12-18

Płatne autobusy rozbiły klub KO.

A co z Panią Kuszmar która układa się wszędzie żeby bylo dobrze ? Gdzie ona teraz jest ? Po? Douglas ? Pis ? A może Ziobrysci ?

Grażyna

23:29, 2025-12-17

0%