Trwają prace związane z przebudową odcinka drogi łączącego miejscowość Sępolno Wielkie z DK nr 25. Arteria ma długość 2,7 km. Koszt całej inwestycji, którą realizuje drawska firma Pol-Dróg, to ponad 3,316 mln zł. Na to zadania Powiat Szczecinecki otrzymał dofinansowanie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości 2 mln zł.
Droga nie dość, że wąska, to jeszcze musiała obsłużyć transport ciężarowy, bowiem w Sępolnie Wielkim funkcjonuje Lafarge Sp.z o.o. zajmująca się produkcją kruszywa i betonu. Teraz zostanie ona wzmocniona i poszerzona do 6 metrów. Ponadto zakres prac przewiduje przebudowanie zjazdów indywidualnych i skrzyżowań z drogami publicznymi, powstaną zatoki autobusowe i odwodnienie powierzchniowe drogi z odprowadzeniem wody poprzez pobocza gruntowe do istniejących rowów przydrożnych.
Powiat Szczecinecki starania o pozyskanie dofinansowania z rządowego programu rozpoczął już w roku ubiegłym. Dzięki zabiegom starosty Krzysztofa Lisa, burmistrza Białego Boru Pawła Mikołajewskiego oraz nieocenionej pomocy wiceminister Małgorzaty Golińskiej, która w proces pozyskania środków zaangażowała się od samego początku, wojewoda zachodniopomorski zdecydował o ich przyznaniu. Stosowne umowy parafowano 12 lipca 2019 r.
W kosztach inwestycji partycypuje również firma Lafarge, która dostarczy kilka tysięcy ton kruszywa. Prace prawdopodobnie znajdą swój finał do końca października.
gość12:17, 03.09.2019
Na zdjęciu - nie wiem czy się mylę ale ...... asfalt kładzony jest bezpośredno na istniejąca drogę - nie jestem drogowcem ale ... dużo jeżdzę i coś takiego jak frezowanie starej nawiechni ..... . Chyba że ..... tanio ma być.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu iszczecinek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
Doklejają brakujący pasek, tak aby mogły się minąć dwa samochody. Na to pójdzie właściwa nawierzchnia. Raczej tania przebudowa, bez wzmacniania podłoża.