Zamknij

Mieszkańcy zdecydowali! Co dalej z darmowymi autobusami? Sprawdź wyniki ankiety

13:22, 18.02.2025 Aktualizacja: 13:25, 18.02.2025
Skomentuj fot. iszczecinek.pl fot. iszczecinek.pl

Przez ponad trzy tygodnie mieszkańcy Szczecinka mogli wyrazić swoją opinię na temat przyszłości komunikacji miejskiej. Wyniki ankiety, w której oddano ponad 3 tysiące głosów, jasno pokazują podzielone stanowiska w tej sprawie.

Najwięcej, bo 1 815 osób, opowiedziało się za wprowadzeniem odpłatności za bilety w jakiejś formie. Najpopularniejszym wariantem (1 222 głosy) okazało się powiązanie płatności z Kartą Mieszkańca „Mój Szczecinek”, co oznaczałoby ulgi lub darmowe przejazdy dla lokalnych mieszkańców. Kolejna grupa (593 osoby) wskazała na powrót do systemu sprzed 2018 roku.

Z drugiej strony 1 384 ankietowanych chciałoby utrzymania darmowej komunikacji, co jednak wiązałoby się z ograniczeniem rozwoju linii autobusowych i redukcją kursów.

Co na to władze miasta?

Burmistrz Jerzy Hardie-Douglas zaznaczył, że wyniki ankiety nie dają jednoznacznej odpowiedzi, ale wskazują pewien kierunek.

– Problem z ankietą polega na tym, że daliśmy trzy warianty do wyboru. Żaden z nich nie uzyskał poparcia powyżej 50% głosujących. Niemniej logiczne jest, że w dwóch wariantach mieszkańcy opowiedzieli się za jakąś formą płatności. I to jest dla nas pewien drogowskaz, wskazówka.

– skomentował burmistrz.

Według włodarza miasta utrzymanie w pełni darmowej komunikacji staje się coraz większym obciążeniem dla budżetu.

- Będę na pewno rekomendował Radzie Miasta powrót do częściowo płatnej komunikacji. Musimy się teraz nad tym zastanowić, wszystko przeanalizować. Należy zmierzać ku odpłatności, żeby wyjść z takiego klinczu, który mamy w tej chwili. Wzrastające lawinowo koszty utrzymania darmowej komunikacji powodują niemożność jej rozwoju. Nie oczekujemy, że odpłatność za bilety spowoduje, że komunikacja w Szczecinku będzie samofinansująca się – tak nie jest w żadnym polskim mieście. Chodzi o to, żeby dotacja do przewozów nie była absurdalna jak dotychczas. Będziemy dążyć do takiej ceny przejazdu, która spowoduje, że zatrzymamy dopłatę na takim poziomie, jaki jest w tej chwili albo nieco ten poziom obniżymy.

– dodał burmistrz.

Co dalej?

Teraz decyzja należy do Rady Miasta, która musi rozważyć możliwe warianty finansowania komunikacji. Wszystko wskazuje na to, że mieszkańców czekają zmiany – prawdopodobnie powróci system częściowej odpłatności, ale w nowej formule.

Czy to oznacza koniec darmowych przejazdów? Czas pokaże, jaką decyzję podejmą radni i jakie rozwiązanie finalnie wejdzie w życie.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(28)

JacekJacek

8 2

Wprowadzenie biletów z ulgą dla mieszkańców (rozumiem, że kto ma kartę jeździ dalej za darmo) spowoduje tylko podziały społeczne i nic więcej. Wiadomo, że z km korzystają głównie mieszkańcy miasta bo już dawno miasto pozbawiło możliwości korzystania z km przez mieszkańców pobliskich miejscowości. Nadal mieszkańcy będą jeździć za darmo i nie rozwiąże to w żaden sposób problemu km. Jedyne słuszne rozwiązanie to powrót do w pełni płatnej komunikacji miejskiej i przywrócenie a nawet rozszerzenie kursowania autobusów o okoliczne miejscowości (nawet z droższymi biletami) wtedy pieniądze będą się zgadzać. Mało tego okoliczni mieszkańcy, którzy pozbawieni są na tę chwilę komunikacji miejskiej będą mogli zostawiać auta w domu co może po części rozwiązać także problem miejsc parkingowych w mieście. Trzeba myśleć racjonalnie Panie Burmistrzu.

13:34, 18.02.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

agrafagraf

3 0

dokładnie przez zredukowanie kursów pozamiejskich szczecinek cofnął się w czasie o 20 lat. Ale kampania wyborcza była wygrana

13:41, 18.02.2025

cccccc

0 5

lepiej było dla mieszkańców jak był posłem cała nadzieja w p. RAKU i radzie miasta

14:11, 18.02.2025

Wyrafinowana Wyrafinowana

5 0

A kto tej karty nie będzie miał może 1% jeżdżących w naszym mieście więc nie da to żadnego wpływu wręcz koszty bo ktoś będzie musiał kontrolować bilety a pensja takiej jednej osoby to około 80tys rocznie :) a jedna nie ogarnie szczecinka więc to nie możliwe żeby karta mieszkańca dawała darmowe przejazdy

14:30, 18.02.2025

MOHERMOHER

9 6

Za płatnością głosowali bogaci i ci co nigdy nie jechali autobusem bo mają po dwa trzy samochody w domu czy motory szkoda że bogaty myśli o biednych tylko jak idą święta albo jakaś akcja albo się pokazać innym jaki on ona dobra że myśli o biednych a tak serio ma to gdzieś amen

13:34, 18.02.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KlaudiaKlaudia

5 8

Jeśli jesteś biedny to idź do pracy a nie o godzinie 13 siedzisz na iszczecinek

13:37, 18.02.2025

AutoAuto

6 7

Jak masz problem to kup sobie samochód i masz po problemie. Jako mieszkaniec Szczecinka, dlaczego mam Ci finansować przejazdy autobusem. Komunikacja miejska ma być płatna i tyle. Koniec darmowych przejazdów.

13:40, 18.02.2025

KlaudiaKlaudia

4 1

Jakim prawem shonie mówisz komuś co ma robić? a co Ty robisz o 13 na iszczecinek,nie stoisz dziś w lesie?

15:37, 18.02.2025

LolLol

10 0

a kto wprowadził darmową komunikację? Kto dokonywał analiz wieloletnich? Nie dało się tego przewidzieć???

13:36, 18.02.2025
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Wyrafinowana Wyrafinowana

5 0

Zawsze miasto dokładało do km. Darmowe autobusy zredukowały koszty zatrudnienia i obsługi biletów które były ogromne. Płatne bilety nie sprawia że będzie więcej kasy bo trzeba zatrudnić ludzi i obsłużyć wydruk i dystrybucje biletów aplikację, biletomaty itp zatrudnić kontrolerów (roczną pensja to minimum 70tys jednej osoby) bilety muszą mieć taką cenę żeby to wszystko pokryć bo inaczej wyjdzie że taniej było dla budżetu jak było za darmo niż będzie płatna

14:37, 18.02.2025

AnonnAnonn

2 3

Do Wyrafinowanej - Ktoś tam na temacie wyliczał to ze średniej ilości przejazdów wyjdzie około 51 mln złotych, więc onkolog ze swoim sztabem spokojnie sobie wyliczyli na pewno ile wyjdzie i zamiast 14 milionów na minusie będą przynajmniej 30mln na plusie, tak żeby onkolog i anetka z księgowości mogli dostać "zasłużoną" premię na wakacje

15:24, 18.02.2025

AdamAdam

1 0

Twoja była, a co?

15:33, 18.02.2025

AnonnnAnonnn

8 0

No to szykujcie się i za buleniem za komunikacje miejską, jak i większe czynsze i inne, bo tylko *%#)!& myślą że dzięki zniesieniu jej będziecie płacić mniej, a na dodatek czekajcie aż wam tam wybuduje spalarnie śmieci

13:53, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

j62j62

9 2

było to do przewidzenia ankieta jak na Białorusi zawsze można wymienić na taką jaka ma być car Jórek postawił na swoim de-ilnym pomyśle znowu o 5 rano będzie liczył pasażerów za lekko uchylonej bramy dlaczego nikt nie pytał o płatne parkingi , z których dochód mógłby pokryć dotację do bezpłatnych autobusów

14:06, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Abstynent Abstynent

7 0

Ej ja od 10 lat nie pije ale chyba na nowo zacznę bo cyrk odstawiata

15:32, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Emeryt Emeryt

5 0

A może wywalic kierowców, zezlomowac pojazdy i konno będziemy cisnąć?

15:35, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LolLol

3 11

Jak będzie płatna komunikacja To może człowiek normalnie będzie jeździł tymi autobusami a nie w smrodzie i oparów alkoholu z gówniarzami na tylnych siedzeniach

15:58, 18.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To prawdaTo prawda

0 3

Pierwszy i ostatnia jazda autobusem linii 1. Pilska - zachód. Na końcu autobusu siedziała ekipa bezdomnych, istna trolownia. Smród, taki że Pan burmistrza powinien pojeździć trochę albo nasza rada Miasta zobaczyła jak to jest, poszła kasa na nowe Autobusy a walą jak 50 - letnie. Komunikacja miejska płatna

17:35, 18.02.2025

RozwiązanieRozwiązanie

6 8

Zredukować ilość kursów o 50% i nie będzie problemu. Zamiast co 20 min to autobus będzie przyjeżdżał co 40 i tyle. Szczecinek jest na tyle mały że można przejść z jednego na drugi koniec w godzinę. Płatna komunikacja będzie miała większe koszty niż zyski (bilety, kontrolerzy itd.). Można też całkowicie zlikwidować komunikacje miejską a pieniądze oddać pracującym mieszkańcom, tyle milionów idzie rok w rok a autobusy po za godzinami szczytu jeżdżą prawie puste.

16:03, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yebać POPISPSLSLD3Dyebać POPISPSLSLD3D

6 6

Jakie darmowe autobusy, jakie darmowe kina i inne . Wszystko durnie jest opłacane z waszych podatków !
Podatek od nieruchomości wyśrubowany na MAXA,chociaż euro kołchoz nie wymaga itd.
Głosujcie dalej na pomagdalenkowych sprzedawczyków,lewackie biedronie i tęczowe rafalale,,łyse pały,kalesony itp. Wszystko już było i zgnoiło was,a wy dalej na to głosujecie. Widocznie zasługujecie,tfu.

16:15, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DAREXDAREX

8 2

Głosowało 3 tys.mieszkańców 37 tys. I mniejszość ma rządzić większością!!!!

17:38, 18.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LolekLolek

1 4

Widocznie pozostała część mieszkańców nie chciała się wypowiedzieć. Zdali się na opinię biorących udział w ankiecie.

09:27, 19.02.2025

Myślący logicznieMyślący logicznie

10 0

3 tys. to nawet nie 10 procent mieszkańców. Fakt. Po wprowadzeniu biletów powiedzmy za 3 - 5 zł kilka procent jeżdżących autobusami przesiądzie się znowu do samochodów. I znowu full na parkingach, lament o ekologii. Płacimy podatki( duże) więc niech uszczelnią Szlot Sapik Mec i nagle pieniądze się znajdą na darmową tak kiedyś reklamowaną komunikację miejską.

17:59, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie zagłosuję na DouNie zagłosuję na Dou

11 0

Jestem zawiedziony. Łże ankieta, bez żadnego podpisu, weryfikacji. Dlaczego nie skorzystano ze strony internetowej jak w przypadku budżetu obywatelskiego, gdzie trzeba było podać swoje dane.
Przecież jedna osoba mogła wydrukować dwie ryzy ankiet, samemu zazanczyć. Brak słów.

19:01, 18.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

5 0

Zgadza się. Anonimowa ankieta nie ma żadnej wartości. Podobno całe pliki dostali pracownicy i wypełniali zgodnie z wolą tego, co chcę naszej kasy. Komunikacja zawsze była deficytowa i będzie. Teraz przynajmniej wozi pasażerów, a nie powietrze.

15:47, 19.02.2025

Dobra pamięć Dobra pamięć

8 0

Trochę wody w Wiśle upłynęło. Otarłem się o ankietę "ratuszową". Była łapanka do uczestnictwa. Wynik był oczekiwany, był sukces a ludzie klaskali ... Że się udało. Nawet było sprawozdanie.

19:02, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MatematykMatematyk

4 0

Jakim cudem najpopularniejsza opcja to waszym zdaniem płatność z Kartą Mieszkańca 1222 a nie darmowa komunikacja 1384? Pomijam fakt, że ta ankieta nie ma znaczenia. Każdy mógł głosować ile chce, a ci co liczyli głosy mogli policzyć tak żeby było po ich myśli.

19:41, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bacabaca

6 0

A dla mnie absurdem jest to, że tak fatalnie działająca KM Szczecinek kosztuje aż tyle. To instytucja do zaorania i powołania od nowa.

20:13, 18.02.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NickNick

3 0

Wystarczy spojrzeć na prywatnych przewoźników a mało uczęszczane trasy busy w Komunikacji ani jednego busa No to przegub który pali jak czołg jeździ pusty po Szczecinku

07:15, 19.02.2025

AliAli

6 5

Za darmo i koniec!

20:43, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TrolekTrolek

9 0

Burmistrz mógł startować w wyborach z postulatem likwidacji darmowej KM. Miałby wtedy mandat do takich działań. Ankietę to można sobie robić, czy autobusy powinny być zielone, czy czerwone.
Druga sprawa to pytanie ankiety typu, czy chcesz być piękny i młody, czy stary i brzydki. No i oczywiście wygrywa opcja, że ludzie chcą być starzy i brzydcy. Kto by się spodziewał? 🤣 No, ale Polacy tacy są. My nie prosimy Boga o bogactwo, tylko, żeby sąsiadowi się chałupa spaliła. 😥

21:21, 18.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MIESZKANIECMIESZKANIEC

5 0

Witam mam takie spostrzeżenie ta ankieta to chyba jakaś od razu spisana na straty a ni z 1 ani z 2 ani tym bardziej 3 pytanie nie wysuwa żadnej pewnej alternatywy na KM z 1 wynika że będzie jak jest a z dwóch następnych że płatna ale rozwiązania żadnego?? Czy o to chodziło p. Burmistrzowi

06:46, 19.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GOŚĆGOŚĆ

8 0

TERAZ ZROBIĄ AUTOBUSY PŁATNE A PRZED WYBORAMI BĘDZIE OBIECAŁ ŻE BĘDĄ DARMOWE.TAKI SAM KABARET JAK Z KALESONEM DO SĄDU W CZASIE WYBOROW A PO WYBORACH KALESON PRZYJĘTY PONOWNIE I WYCHWALANY ŻE NAJLEPSZY Z NAJLEPSZYCH.ZERO ZAUFANIA DLA LUDZI ,KTÓRZY NIE MAJĄ ZDANIA.TZW.OBROTOWI.

07:44, 19.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

5 0

Tak prawda po prawdzie komunikacja nigdy się nie zwracała nawet jak były bilety darmowe , koszty firmy zewnętrznej kontrolerów , sprzedaż biletów , drukowanie ,itp znowu duży sztab ludzi zatrudnionych do tego plus kolejni prezesi zastępcy itp i tak się nie zwróci , ale i tak decyzja pewnie już zapadła

08:37, 19.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ksiądz IKsiądz I

9 0

Za odpłatnością związaną z komunikacją miejską są chyba tylko seniorzy lub osoby z niej zwolnione. Jak wam dopier**** 10 zł za bilet w jedną stronę to dopiero przejrzycie na oczy. A co dopiero mają powiedzieć osoby pracujące za najniższą krajową, jeżdżące do pracy autobusem?

09:33, 19.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

g-ag-a

4 0

A ja mam rower.

20:48, 19.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VivianVivian

0 3

Jestem za wprowadzeniem platych biletów , najbardziej pasuje mi 3 opcja z ankiety . Nie zdążyłam zagłosować

22:48, 19.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kanarkanar

2 1

wreszcie będę miał pace w mieście a nie dojazdy do Koszałkowa, mam skuteczność - 20-30 mandatów dziennie - nie dojdziesz do kasownika - ja Ciebie złapię
gdzie mogę złożyć podanie?

23:42, 19.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

waqerwaqer

0 0

Za darmo to i tak nie jest. Płacimy wszyscy w podatkach i innych opłatach do miasta. Komunikacja Miejska powinna być częściowo odpłatna ale darmowa dla dzieci i uczniów szkół podstawowych oraz osób starszych pow 70 lat. Pozostali powinni płacić. Gdyby ustawić w mieście zgniatarki do butelek PET przy marketach itp. które za zgniecenie określonej ilości butelek wydawałyby bilet do KM to miasto by się pozbyło tych PET butelek.

12:54, 20.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Edek Edek

0 0

Podatki nas *%#)!& pracodawcy nas *%#)!& teraz płacić za autobusy z czegoś muszą remontować szczecinek

11:18, 21.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

2 0

Autobusy są nierentowne.A czy rentowne jest zatrudnianie armii urzędników ,którzy dokształcani są za pieniądze podatnika.Można przyjąć ludzi już wykształconych i nie wydawać pieniędzy no ale tacy mogą okazazać się nieznajomi.

08:46, 24.02.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%