Po opublikowaniu artykułu na temat problemów z nowymi ładowarkami dostarczonymi wraz z elektrycznymi autobusami dla Szczecinka, głos zabrał Urząd Dozoru Technicznego (UDT).
[ZT]43216[/ZT]
Jak informuje Marta Stawierej-Radłowska, rzeczniczka prasowa Departamentu Innowacji i Rozwoju UDT, obowiązek zgłoszenia punktów ładowania do inspekcji leży po stronie eksploatującego, zgodnie z ustawą o elektromobilności.
- Zgodnie z przepisami prawa obowiązek zgłoszenia punktów ładowania leży po stronie eksploatującego. Zgłoszenie powinno wpłynąć, zanim punkt zostanie oddany do użytku. Bezpieczeństwo osób korzystających ze stacji ładowania jest najważniejsze.
– tłumaczy rzeczniczka UDT.
Do dnia 13 listopada br. UDT nie otrzymało niezbędnych dokumentów, które umożliwiłyby przeprowadzenie badań.
- Jak tylko je otrzymamy, jak najszybciej zostaną zweryfikowane i przystąpimy do badania.
- dodaje rzeczniczka.
Koszt badania jednego punktu ładowania wynosi 1249,23 zł zgodnie z cennikiem wynikającym z przepisów prawa. Brak zgłoszenia dokumentacji może skutkować nałożeniem kary pieniężnej na miejskiego przewoźnika.
- UDT może nałożyć karę pieniężną. Jednak najważniejsze jest teraz, aby eksploatujący złożył komplet dokumentów, żebyśmy mogli jak najszybciej przystąpić do badania i mieć pewność, że urządzenia są bezpieczne.
– podkreśla rzeczniczka UDT.
700 tysięcy przepadło. Miasto przegrywa w sądzie
Wcześniej 700 tys. szło na imprezę z tyłu za sceną dla szefostwa. Bardzo dobrze, że to się zakończyło.
Kamil76
14:51, 2025-10-29
Sprawca wypadku w Ostropolu nie trafił do aresztu
O co chodzi z tym prokuratorem? Typ po trawie i 0.2 i nie wiadomo czym jeszcze wsiada za kółko, zabija dwójke dzieciaków, ale daje 10k i jest wstępnie wolny. Tak jak tamten od bmw
Magda
14:26, 2025-10-29
Sprawca wypadku w Ostropolu nie trafił do aresztu
Co trzeba zrobić żeby dostać areszt ?
Fonix
14:14, 2025-10-29
Sprawca wypadku w Ostropolu nie trafił do aresztu
Czyżby kolejny synek? Prokuratura widać że rozgarnięta jak kupa gnoju. Powtórka tego co BMW policjantów rozjeżdżał, ale dla prokuratury nic wielkiego się nie stało.
14:13, 2025-10-29
17 3
Teraz czekamy na ruch urzędu miasta. Który urzędnik odpowiada za bezprawne użytkowanie urządzeń? Czy będą za to kary ? Prywaciarz już by miał nalot wszystkich służb i pokaźny zestaw mandatów.
2 0
Szkoła Daniela. Teraz czas na deprawowanie starostwa
14 3
Pan prazes do zwolnienia
9 3
Kolejny raz wychodzi na jaw niekompetencja Tomasza Merka, no cóż mierny ale wierny...
2 0
Pan Tomasz, jak Pan Tomasz, ale rodzinka na swoim i Pan techniczny M.M. i jego syn. :)
9 2
Pan Prezes naściemniał i myślał, że przejdzie bez echa. Dobrze, że się wyjaśniło. Taka nauczka na przyszłość.
8 2
Bycie prezesem spółki miejskiej nie zwalnia ze znajomości prawa tym bardziej kiedy sam dopuszcza się jego łamania (świadomie bądź nie) Czy Pan burmistrz planuje karę dla pana prezesa --- jeśli tak to jaką -pieniężną,nagany,chłosty etc.?????czekamy na wieści z ratusza?
6 4
Autobusy i ładowarki są Urzędu Miasta a nie Komunikacji Miejskiej. KTO Z URZĘDU MIASTA KOORDYNOWAŁ CAŁY PROCES ???? Chyba ktoś z UM dał xxxy !!! Winnego należy tam szukać!
3 6
Użytkownik odpowiada, czyli KM. Pełna odpowiedzialnosc prezesa KM.
0 2
chodź, założę Ci np. hak do samochodu i powiem żebyś sobie jeździł.... będziesz wtedy użytkownikiem. tylko jak cie złapie policja to czyja bedzie wina?
7 2
Prezes komunikacji jest tak kompetentny,jak nowo namaszczony dyrektor w pegieku,wam kury szczać prowadzać a nie w spółkach rządzić.
8 3
Pięknie,teraz ropa będzie w komunikacji szła na potęge,powinien ją Merk teraz za swoje tankować,niekompetentny aparatczyk.Znając życie jak kurz po aferze opadnie,Pan Burmistrz powie,że są straszne straty w komunikacji i wymyśli z urzędasami,żeby się zmotoryzowani mieszkańcy dołożyli do tego ,,darmowego" wybryku,a niekompetentny prezesik i jego jeszcze bardziej niekompetentni robole z biura nagrode roczną zgarną,bo to wpisane w tradycje miejskich przedsiębiorstw,a Ty płać i płacz.
2 7
O jejku...
Tragedia. Sesacja XXII wieku!
Te biura, aż tak bolą niektórych.
Aż zawìsć roboltnicza wychodzi :)
4 0
Odpowiada Prezes i Dyrektor Techniczny-jeżeli taki jest taka prawda, chcą się bawić w nowoczesny transport oparty na elektrycznych autobusach to czas do szkoły Panowie.Nikt nie zapoznał się z dokumentacją techniczną przy inwestycji za miliony ? Dno i metr mułu. Dobrze że spalinowe były w zapasie
2 3
Ach te przepisy - UDT wie jak wyciągać kasę . Niedługo wymyślą że po zmianie gniazdka lub włącznika w domu trzeba będzie wołać UDT. Co za czasy. A tak na poważnie to te ładowarki to chyba Jasio z garażu i bez uprawnień nie instalował więc po co ten dym ???
0 4
Tam to by lepiej się nadała dyrektorka sapiku Maziakowska, wtyczki ponoć lubi przyjmować
1 2
Jak już dokumenty wpłyną i zostaną zbadane, to ładowarki będą bezpieczne. Jak powszechnie wiadomo, w sprzedaży są urządzenia niebezpieczne, instalowane przez partaczy. Tylko oko urzędnika, omiatające dokumenty, może wszystko przywrócić do bezpiecznego porządku.
4 0
Ładowali bez uprawnień :) Rozumiem tydzień, raz czy dwa, ale to trwa już tyle czasu.
Pan M.M. techniczny - co na to?
Nic się nie stało, nic się nie stało. Jak by się zapaliło na nawet ubezpieczenia nie mają :)
2 0
Ładowali bez uprawnień :) Rozumiem tydzień, raz czy dwa, ale to trwa już tyle czasu.
Pan M.M. techniczny - co na to?
Nic się nie stało, nic się nie stało. Jak by się zapaliło na nawet ubezpieczenia nie mają :)
2 2
te UDT niech nie przesadza. tez istnieje czasowe dopuszczenie do ruchu. Jak są wszystkie certyfikaty to w czym problem. zawsze te nasze prawo, ważniejsze przepisy niższego rzędu od deklaracji producenta. to jest ta właśnie unia europejska, brniemy w to jak cholera i pod ścianę :(
1 0
Naganne zachowanie Pana prezesa i dyrka technicznego, wszystko na rympał robione w tej firmie odkąd ten tandem tam przewodzi. Żenada i wieczne wpadki. W tej firmie to nawet żarówek nie ma na wymianę do autobusów bo bida aż piszczy a co dopiero mówić o dokumentach na ładowarki. Owi panowie powinni honorowo podać się dymisji