Zamknij

UDT odpowiada w sprawie ładowarek autobusów w Szczecinku

Zespół iszczecinek.plZespół iszczecinek.pl 11:39, 14.11.2024 Aktualizacja: 11:41, 14.11.2024
Skomentuj fot. iszczecinek.pl fot. iszczecinek.pl

Po opublikowaniu artykułu na temat problemów z nowymi ładowarkami dostarczonymi wraz z elektrycznymi autobusami dla Szczecinka, głos zabrał Urząd Dozoru Technicznego (UDT).

[ZT]43216[/ZT]

Jak informuje Marta Stawierej-Radłowska, rzeczniczka prasowa Departamentu Innowacji i Rozwoju UDT, obowiązek zgłoszenia punktów ładowania do inspekcji leży po stronie eksploatującego, zgodnie z ustawą o elektromobilności.

- Zgodnie z przepisami prawa obowiązek zgłoszenia punktów ładowania leży po stronie eksploatującego. Zgłoszenie powinno wpłynąć, zanim punkt zostanie oddany do użytku. Bezpieczeństwo osób korzystających ze stacji ładowania jest najważniejsze.

– tłumaczy rzeczniczka UDT.

Do dnia 13 listopada br. UDT nie otrzymało niezbędnych dokumentów, które umożliwiłyby przeprowadzenie badań.

- Jak tylko je otrzymamy, jak najszybciej zostaną zweryfikowane i przystąpimy do badania. 

- dodaje rzeczniczka.

Koszt badania jednego punktu ładowania wynosi 1249,23 zł zgodnie z cennikiem wynikającym z przepisów prawa. Brak zgłoszenia dokumentacji może skutkować nałożeniem kary pieniężnej na miejskiego przewoźnika.

- UDT może nałożyć karę pieniężną. Jednak najważniejsze jest teraz, aby eksploatujący złożył komplet dokumentów, żebyśmy mogli jak najszybciej przystąpić do badania i mieć pewność, że urządzenia są bezpieczne.

– podkreśla rzeczniczka UDT.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(21)

PrawdaPrawda

17 3

Teraz czekamy na ruch urzędu miasta. Który urzędnik odpowiada za bezprawne użytkowanie urządzeń? Czy będą za to kary ? Prywaciarz już by miał nalot wszystkich służb i pokaźny zestaw mandatów.

11:53, 14.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PrawdaPrawda

2 0

Szkoła Daniela. Teraz czas na deprawowanie starostwa

22:55, 14.11.2024

JsnJsn

14 3

Pan prazes do zwolnienia

11:57, 14.11.2024
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jerzy AntczakJerzy Antczak

9 3

Kolejny raz wychodzi na jaw niekompetencja Tomasza Merka, no cóż mierny ale wierny...

12:12, 14.11.2024

HalinkaHalinka

2 0

Pan Tomasz, jak Pan Tomasz, ale rodzinka na swoim i Pan techniczny M.M. i jego syn. :)

05:05, 15.11.2024

TrolekTrolek

9 2

Pan Prezes naściemniał i myślał, że przejdzie bez echa. Dobrze, że się wyjaśniło. Taka nauczka na przyszłość.

12:50, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KsięgowaKsięgowa

8 2

Bycie prezesem spółki miejskiej nie zwalnia ze znajomości prawa tym bardziej kiedy sam dopuszcza się jego łamania (świadomie bądź nie) Czy Pan burmistrz planuje karę dla pana prezesa --- jeśli tak to jaką -pieniężną,nagany,chłosty etc.?????czekamy na wieści z ratusza?

13:13, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IKARUSY są Urzędu MiIKARUSY są Urzędu Mi

6 4

Autobusy i ładowarki są Urzędu Miasta a nie Komunikacji Miejskiej. KTO Z URZĘDU MIASTA KOORDYNOWAŁ CAŁY PROCES ???? Chyba ktoś z UM dał xxxy !!! Winnego należy tam szukać!

13:13, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

3 6

Użytkownik odpowiada, czyli KM. Pełna odpowiedzialnosc prezesa KM.

13:28, 14.11.2024
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nie prawdanie prawda

0 2

chodź, założę Ci np. hak do samochodu i powiem żebyś sobie jeździł.... będziesz wtedy użytkownikiem. tylko jak cie złapie policja to czyja bedzie wina?

21:42, 14.11.2024

IjkkhIjkkh

7 2

Prezes komunikacji jest tak kompetentny,jak nowo namaszczony dyrektor w pegieku,wam kury szczać prowadzać a nie w spółkach rządzić.

13:33, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WaldemarWaldemar

8 3

Pięknie,teraz ropa będzie w komunikacji szła na potęge,powinien ją Merk teraz za swoje tankować,niekompetentny aparatczyk.Znając życie jak kurz po aferze opadnie,Pan Burmistrz powie,że są straszne straty w komunikacji i wymyśli z urzędasami,żeby się zmotoryzowani mieszkańcy dołożyli do tego ,,darmowego" wybryku,a niekompetentny prezesik i jego jeszcze bardziej niekompetentni robole z biura nagrode roczną zgarną,bo to wpisane w tradycje miejskich przedsiębiorstw,a Ty płać i płacz.

13:45, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Junacy z pracyJunacy z pracy

2 7

O jejku...
Tragedia. Sesacja XXII wieku!
Te biura, aż tak bolą niektórych.
Aż zawìsć roboltnicza wychodzi :)

19:03, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca 123Wyborca 123

4 0

Odpowiada Prezes i Dyrektor Techniczny-jeżeli taki jest taka prawda, chcą się bawić w nowoczesny transport oparty na elektrycznych autobusach to czas do szkoły Panowie.Nikt nie zapoznał się z dokumentacją techniczną przy inwestycji za miliony ? Dno i metr mułu. Dobrze że spalinowe były w zapasie

21:00, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tylko KASA ...Tylko KASA ...

2 3

Ach te przepisy - UDT wie jak wyciągać kasę . Niedługo wymyślą że po zmianie gniazdka lub włącznika w domu trzeba będzie wołać UDT. Co za czasy. A tak na poważnie to te ładowarki to chyba Jasio z garażu i bez uprawnień nie instalował więc po co ten dym ???

21:38, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzajnikCzajnik

0 4

Tam to by lepiej się nadała dyrektorka sapiku Maziakowska, wtyczki ponoć lubi przyjmować

23:29, 14.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bacabaca

1 2

Jak już dokumenty wpłyną i zostaną zbadane, to ładowarki będą bezpieczne. Jak powszechnie wiadomo, w sprzedaży są urządzenia niebezpieczne, instalowane przez partaczy. Tylko oko urzędnika, omiatające dokumenty, może wszystko przywrócić do bezpiecznego porządku.

00:19, 15.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KM najlepsze jest.KM najlepsze jest.

4 0

Ładowali bez uprawnień :) Rozumiem tydzień, raz czy dwa, ale to trwa już tyle czasu.
Pan M.M. techniczny - co na to?
Nic się nie stało, nic się nie stało. Jak by się zapaliło na nawet ubezpieczenia nie mają :)

05:14, 15.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KM najlepsze jest.KM najlepsze jest.

2 0

Ładowali bez uprawnień :) Rozumiem tydzień, raz czy dwa, ale to trwa już tyle czasu.
Pan M.M. techniczny - co na to?
Nic się nie stało, nic się nie stało. Jak by się zapaliło na nawet ubezpieczenia nie mają :)

07:00, 15.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

2 2

te UDT niech nie przesadza. tez istnieje czasowe dopuszczenie do ruchu. Jak są wszystkie certyfikaty to w czym problem. zawsze te nasze prawo, ważniejsze przepisy niższego rzędu od deklaracji producenta. to jest ta właśnie unia europejska, brniemy w to jak cholera i pod ścianę :(

08:50, 15.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Śliski Lechu SŚliski Lechu S

1 0

Naganne zachowanie Pana prezesa i dyrka technicznego, wszystko na rympał robione w tej firmie odkąd ten tandem tam przewodzi. Żenada i wieczne wpadki. W tej firmie to nawet żarówek nie ma na wymianę do autobusów bo bida aż piszczy a co dopiero mówić o dokumentach na ładowarki. Owi panowie powinni honorowo podać się dymisji

18:56, 15.11.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%