Identyfikacja wizualna jest narzędziem, bez którego trudno wyobrazić sobie dobrze prosperującą markę. Jest to jednocześnie temat bardzo złożony, który nie każdy musi znać. Omówmy więc najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej oraz jej znaczenie w budowaniu nowoczesnej marki.
Mówiąc o identyfikacji wizualnej, najczęściej wspomina się logo, logotyp oraz podstawową lub pełną księgę identyfikacji wizualnej.
Wbrew pozorom, logo i logotyp to nie synonimy - jest pomiędzy nimi subtelna różnica. Logo to sam znak marki, natomiast logotyp występuje w formie tekstu. Wyróżniamy także trzeci typ - monogram, który składa się z jednej lub kilku liter tworzących inicjały marki.
Przeczytaj również: https://44branddesign.com/agencja/
Logo jako znak wykorzystuje się wszędzie - od wizytówek, przez kanały social media aż po komunikaty prasowe. Od zwykłych ikon odróżnia je jednak częstotliwość wykorzystania - logo jest symbolem marki, który towarzyszy jej wszędzie oraz długo pozostaje bez zmian.
Przeczytaj również: https://44branddesign.com/wygralismy-przetarg-na-obsluge-brandingowa-pzu/
Księga identyfikacji wizualnej to najbardziej kompleksowy element brandingu. Zawiera wszystko, co charakteryzuje daną markę - od logo, przez wykorzystywany język, aż po zasady dotyczące stroju pracowników. Stanowi swego rodzaju przewodnik po wykorzystywaniu wizerunku marki, a tym samym chroni go.
W księdze identyfikacji wizualnej znajdziemy dokładne zasady stosowania logo czy barw w codziennej komunikacji, reklamie, a także na etykietach produktów. Dzięki standaryzacji tych zasad możemy mieć pewność, że marka będzie budować wizerunek w sposób spójny i estetyczny.
Przeczytaj również:https://44branddesign.com/strategia-marki/
Poza pełną księgą identyfikacji wizualnej istnieje także szereg innych, mniej złożonych wytycznych dla marki, np. podstawowa wersja księgi identyfikacji wizualnej, brandbook (księga marki), brand manual, guidebook, czy księga znaku.
Spójna identyfikacja wizualna pozwala nam bardzo dużo zyskać. Nawet tak prosty element, jak charakterystyczna paleta kolorów może stać się kartą przetargową. Jeśli spójnie i sukcesywnie stosujemy wybrane barwy w komunikacji, np. w social media, klienci zaczynają rozpoznawać markę po jej barwach.
Te pozornie proste elementy potrafią doskonale wspomóc markę w budowaniu swojego charakteru, a także budowaniu społeczności oddanych klientów. Jednak każdy z elementów identyfikacji wizualnej musi zostać starannie wybrany w oparciu o samą markę i jej grupę docelową. Bez tego marka może wręcz utonąć wśród innych, pozbawionych unikalnego charakteru firm.
Źródło:
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu iszczecinek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz