Zamknij

Wyniki wyszukiwania - co wpływa na ich kolejność?

07:54, 27.04.2021 r. Aktualizacja: 07:55, 27.04.2021
Skomentuj

Wyniki wyszukiwania w Google są dobierane do zapytań internautów przez zaawansowane algorytmy z indeksu wyszukiwania, stworzonego w wyniku skanowania Internetu przez tzw. Googleboty. Na podstawie jakich kryteriów wyszukiwarka decyduje, które z zaindeksowanych stron najlepiej pasują do konkretnej frazy, a w związku z tym – w jakiej kolejności należy je wyświetlić? Wyjaśniamy!

Kilka słów o działaniu wyszukiwarki

Dokładne omówienie wszystkich czynników mających wpływ na ostateczną kolejność odnośników wyświetlanych na SERP (stronie z wynikami wyszukiwania, ang. Search Engine Results Page) nie jest możliwe z trzech powodów. Algorytmy wyszukujące stosowane przez Google przy dopasowywaniu stron do wyszukiwanych przez internautów fraz są bowiem, po pierwsze, bardzo złożone, po drugie – regularnie aktualizowane, a po trzecie wreszcie – tajne. Nie oznacza to jednak wcale, że nie wiadomo zupełnie, jak działają. Dzięki wnikliwej analizie poszczególnych witryn i pozycji osiąganych przez nie w wyszukiwarce, specjaliści ds. SEO potrafią całkiem precyzyjnie wskazać, jakie warunki powinny zostać spełnione, aby osiągnięcie dobrej widoczności w Google było możliwe. SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarki, polega na dostosowaniu jej do tych wymagań.

O tym, na co zwraca uwagę Google

Elementy, które mają istotny wpływ na widoczność w Google, można podzielić na dwie główne kategorie: on-site, czyli znajdujące się w obrębie pozycjonowanej strony www, oraz off-site – poza nią. Jakie są najważniejsze z nich?

On-site (w warstwie technicznej i contentowej):

  • historia domeny,
  • kod HTML,
  • protokół HTTPS oraz certyfikat SSL,
  • budowa adresów URL,
  • metatagi,
  • pliki sitemap.txt i robots.txt,
  • szybkość ładowania się strony,
  • responsywność (dostosowanie witryny do ekranów o różnej rozdzielczości),
  • linkowanie wewnętrzne,
  • treści na stronie (oryginalność, długość, poprawność, przejrzystość, podzielenie nagłówkami HX)
  • występowanie słów kluczowych,
  • zróżnicowanie contentu (tekst, grafiki, wideo, wykresy, tabele itd.),
  • opisy alternatywne grafik,

a także wiele innych.

Off-site:

  • linkbuilding,
  • wizytówka w Google Moja Firma,
  • social media,
  • influencer marketing,
  • geolokalizacja itd.

Wyniki płatne – szansa na szybkie efekty

Odnośniki, które znalazły się na SERP w efekcie działań SEO to tzw. organiczne wyniki wyszukiwania, ale ponieważ pozycjonowanie i optymalizacja witryny to długotrwały proces, na zwiększenie ruchu pozyskiwanego z „organika” trzeba zwykle trochę poczekać. Istnieje jednak również inny, szybszy sposób na umieszczenie linku do witryny w widocznym miejscu strony z wynikami wyszukiwania. Jest nim marketing w wyszukiwarce (SEM), w ramach którego za wyświetlenie na SERP można zapłacić. Płatne wyniki są oznaczane w Google jako reklamy i pojawiają się zwykle zarówno nad, jak i pod wynikami organicznymi.

Jak pewnie się domyślasz, najlepsze wyniki uzyskasz wtedy, gdy w przemyślany sposób połączysz działania SEM i SEO. Pozycjonowanie w Fabryka Marketingu pozwoli Ci zwiększyć ruch na stronie w perspektywie długofalowej, marketing w wyszukiwarce przełoży się zaś, na szybko widoczne efekty!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%