Zamknij
REKLAMA

Jak być lubianym w pracy? O czym rozmawiać i jak rozwinąć zdolności interpersonalne?

15:29, 04.01.2021 | materiały partnera

Jak być lubianym w pracy? Chyba każdy, kto rozpoczyna nową pracę, zadaje sobie to pytanie. Chcemy być lubiani, a pozytywna atmosfera w firmie wpływa na wydajność pracowników i sprawia, że przychodzą do pracy z uśmiechem. Poznaj przydatne umiejętności interpersonalne i ciekawe tematy do rozmowy w pracy.

Jak być lubianym?

Niezależnie od osobowości, wielu z nas zastanawia się, jak być lubianym. Przebywanie w grupie niesie za sobą obawy dotyczące akceptacji i ryzyko odrzucenia. Warto wykorzystywać umiejętności interpersonalne w pracy, aby nawiązywać i utrzymywać dobre kontakty ze współpracownikami. Już od najmłodszych lat każdy z nas jest przystosowany do przebywania w społeczności. Najpierw w szkole, gdzie do jednej klasy uczęszcza spora liczba uczniów, następnie w pracy, w której dzielimy swoje obowiązki i przestrzeń z innymi pracownikami. Niezależnie od wykonywanego zawodu oraz zdobytego wykształcenia, każdy swoim zachowaniem i podejściem do drugiego człowieka może zjednywać sobie ludzi i często znajdować zaufanych przyjaciół. Jak być lubianym w pracy i co robić, aby inni chcieli z nami przebywać? Porad jest mnóstwo, poznaj najlepsze z nich.

Jak być lubianym w pracy?

Niezależnie od tego, czy jesteś intro- czy ekstrawertykiem zapewne zależy Ci na przyjemnej atmosferze w pracy, a swoją postawą chcesz pokazać, że jesteś miłą i godną zaufania osobą. Jak być najbardziej lubianym pracownikiem w firmie? Podczas przebywania w grupie ważne są wspólne tematy do rozmowy w pracy oraz poczucie wspólnoty, wzajemne zaufanie i zdrowa atmosfera w społeczności. Podobno najistotniejsze jest pierwsze wrażenie, jednak wielu z nas dopiero z czasem zyskuje aprobatę wśród innych. Wiele zależy od osobowości oraz charakteru, jaki posiadamy. Przebojowe i pewne siebie osoby szybciej aklimatyzują się w danej społeczności i łatwiej im pokazać swoje dobre strony. Natomiast ktoś nieśmiały i skromny może mieć problem z autoprezentacją na początku znajomości i dopiero przy bliższym poznaniu znajdzie wspólny język z innymi.

Jak być najbardziej lubianym w grupie?

Chęć bycia najlepszym i duże ambicje często prowadzą do wyścigu o miano najbardziej lubianej osoby w firmie. Nie zawsze jednak opłaca się robić wszystko by być tym “naj” - takie nachalne zachowania mogą przynieść odwrotny do zamierzonego skutek. Jeżeli chcesz zjednać sobie inne osoby w firmie, to po prostu bądź sobą i pozbądź się kompleksów. Kiedy pokażesz, że można na Tobie polegać i okażesz wsparcie, komuś, kto tego potrzebuje, to na pewno zostaniesz doceniony przez innych. Dobrze rozwinięte umiejętności interpersonalne to klucz do prawidłowego dogadywania się ze współpracownikami.

Tematy do rozmowy w pracy

Co jeszcze może sprawić, że inni nas polubią? Przestrzegaj tych pięciu zasad, a na pewno znajdziesz wspaniałych kolegów po fachu:

  • Nie plotkuj i nie obgaduj innych pracowników w firmie,
  • Zwracaj się po imieniu do współpracowników,
  • Używaj zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam, 
  • Słuchaj innych, staraj się poznać ich zwyczaje i priorytety. 
  • Unikaj konfliktów i pokaż, że można na tobie polegać,

Szczerość, uczciwość i pozytywne nastawienie mogą zjednać nam przyjaciół i na pewno pozytywnie wpłyną na przyjemną atmosferę w firmie. Często zastanawiamy się, o czym rozmawiać, aby milej upłynął nam wspólnie spędzony czas. Tematy do rozmowy w pracy powinny być w miarę zróżnicowane i nieco różnić się od tych poruszanych przy piątkowych, wieczornych spotkaniach z najlepszymi przyjaciółmi. Z koleżankami z pracy zawsze możemy podyskutować o najnowszych modowych trendach czy pomysłach na aranżację wnętrz, natomiast z kolegami warto poruszyć kwestie technologiczne czy zapytać ich o wyniki sportowych rywalizacji.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA