Zamknij
REKLAMA

Jak budować zaufanie w pracy?

08.47, 14.09.2022 materiał partnera

Jeżeli chcesz swobodnie współpracować z innymi pracownikami, jednocześnie pokazując im swoją pomocną dłoń, musisz zbudować zaufanie w pracy. Takie zachowanie może przynieść wiele korzyści każdej ze stron. Sprawdź, jak budować zaufanie w pracy! 

Sposoby na budowanie zaufania w pracy 

Istnieje kilka sposobów na to, jak zbudować zaufanie w pracy. Oczywiście jest to proces często czasochłonny, wymaga on również wysiłku, jednak włożona w niego praca jest na pewno warta efektu. 

1.Obserwacja współpracowników 

Dzięki obserwacji współpracowników, ich zachowania czy sposobu działania będziesz w stanie zauważyć ich sposób zachowania w niektórych sytuacjach i dopasować się do tego. Takim sposobem również będziesz w stanie zauważyć, czy jacyś pracownicy nie mają ze sobą sprzeczki i skutecznie walczyć z tym. Zła atmosfera w miejscu pracy może sprawić, że pracownicy będą niechętnie wykonywali swoje obowiązki, dlatego też warto zadbać, aby każdy czuł się swobodnie. 

2.Dzielenie się pomysłami, wspólne rozmowy 

Komunikacja jest jedną z najważniejszych kwestii w pracy. Podczas pracy postaraj się dzielić z innymi swoimi pomysłami, jednocześnie jak najczęściej komunikując się ze współpracownikami. Takim sposobem możliwe jest lepsze poznanie siebie i wzajemny szacunek. Dobrym pomysłem będzie również wzajemna pomoc. Jeżeli widzisz, że dana osoba ma problem ze skończeniem jakiegoś zadania, staraj się jej pomóc i nie ignoruj jej. Takim sposobem zbudujesz zaufanie. 

3.Nie plotkuj i nie obgaduj innych 

Plotki i donosy od pracowników mogą sprawić, że współpracownicy będą bali się ze sobą rozmawiać, co jest w stanie wprowadzić toksyczną atmosferę do miejsca pracy. Staraj się nie obgadywać innych pracowników. Przez takie zachowanie inni mogą stracić zaufanie do Ciebie. 

4.Uważnie słuchaj innych 

Jak wspomniano wyżej, podstawą w budowaniu zaufania jest wzajemna komunikacja. Podczas rozmowy okazuj zainteresowanie i nie ignoruj słów innego pracownika. Takim sposobem pokażesz, że jesteś w stanie słuchać i jesteś życzliwy, co znacznie pomaga budować zaufanie. 

5.Nie bądź samolubny 

Jeżeli wykonujecie pracę w zespole, nie staraj się przypisywać sobie wszystkich zasług. Jest to wspólna praca, dlatego zasługi powinny być przypisane każdej osobie. Jeżeli chcesz podkreślić swój sukces np. awans, postaraj się również podziękować osobom, które pomogły Ci osiągnąć to, co osiągnąłeś.  

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%