EDI, czyli elektroniczna wymiana danych, funkcjonuje już od ponad 40 lat. Przez ten czas podlegała ciągłym modyfikacjom i ulepszeniom, aby odpowiadać na zmieniające się potrzeby biznesu. Czym jest EDI i dlaczego warto wdrożyć takie rozwiązanie? Wyjaśniamy!
Skrót EDI oznacza elektroniczną wymianę danych (z ang. electronic data interchange). Polega ona na wymianie dokumentacji pomiędzy partnerami biznesowymi, która odbywa się w formie cyfrowej. Wdrożenie EDI przede wszystkim pozwala na maksymalną automatyzację procesów, bez konieczności ich ręcznej obsługi.
Gdzie można stosować EDI? Jest ono wykorzystywane w bardzo wielu obszarach. To m.in.:
EDI daje wiele korzyści – przede wszystkim pozwala usprawnić obieg dokumentacji i ograniczyć konieczność wykonywania pracy manualnej. Jakie jeszcze zalety ma to rozwiązanie? Sprawdź.
Korzyści z elektronicznej wymiany danych są naprawdę spore. Warto wspomnieć przede wszystkim o poniższych zaletach tego systemu.
Warto również sprawdzić, jakie korzyści z wdrożenia EDI mogą uzyskać poszczególne branże.
Przekonaj się, jak wdrożenie EDI może pozytywnie wpłynąć na działania w poszczególnych sektorach.
FMCG (handel detaliczny)
EDI umożliwia automatyzację procesów zamawiania towarów. Pozwala oszczędzić nawet do 51 EUR na każdym cyklu zamówień – potwierdzają to międzynarodowe badania.
Logistyka
EDI umożliwia przede wszystkim zautomatyzowanie procesów na wysokim poziomie, co z kolei pozwala na:
Automotive
EDI daje możliwość znacznie szybszej wymiany dokumentów między partnerami biznesowymi, niezależnie od miejsca w którym działają. Integracja EDI pozwala na wysyłanie i odbieranie dokumentów bezpośrednio przez system ERP.
HORECA
EDI dla hotelarstwa, restauracji i cateringu umożliwia tworzenie dokładnego asortymentu towarów, automatyzuje procesy składania zamówień i poprawia kontrolę nad fakturami.
Administracja publiczna
EDI dla administracji to przede wszystkim:
Trzeba mieć na uwadze, że technologia EDI przyniesie omawiane wyżej korzyści pod warunkiem zastosowania odpowiednich standardów technologicznych. Jest to niezbędne dla zapewnienia skutecznego obiegu danych pomiędzy podmiotami działającymi w różnych sektorach i lokalizacjach. Standardy obejmują formaty danych (np. GS1 EANCOM® i/lub UN/ EDIFACT) oraz formaty identyfikacyjne (w tym GLN, GTIN czy SSCC).
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz