Zamknij

Jak działa monitoring mediów?

art. sponsorowany + 09:45, 02.10.2023 Aktualizacja: 09:45, 02.10.2023

Kompleksowe narzędzia do monitorowania mediów wykorzystują techniki uczenia maszynowego do skanowania i indeksowania platform mediów społecznościowych, blogów, forów, portali i wortali oraz platform video przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Panele te wykorzystują najnowsze algorytmy i technologie do śledzenia w trybie online wzmianek, wpisów, opinii, komentarzy itp. Dokładność kompleksowych narzędzi do monitorowania mediów opartych o sztuczną inteligencję jest bardzo wysoka. Systemy mogą agregować setki tysięcy wzmianek z różnych źródeł, aby znaleźć najbardziej odpowiednie i wartościowe informacje dla użytkownika. Źródła, z których zbierane są dane to m.in.: prasa, radio, telewizja, portale internetowe, kanały społecznościowe, blogi, mikroblogi, fora, podcasty, webcasty i platformy video.

Monitoring mediów pokazuje, jaki udział w głosie (Share of Voice) ma firma lub jej konkretna marka, czyli ile mamy publikacji w porównaniu z konkurencją. Narzędzia przystosowane do monitorowania mediów w znacznym stopniu ułatwiają również analizę Big Data, dzięki której możemy zajrzeć głęboko w dane płynące z całej globalnej cyberprzestrzeni. Dzięki sztucznej inteligencji, niezbędne dla naszego projektu informacje zostaną wygenerowane w przejrzysty i klarowny sposób w panelu, który ze względu na odpowiednie zastosowanie technik User Experience (UX) jest dla użytkownika bardzo łatwy w obsłudze. Zastosowanie technik uczenia maszynowego pozwala na bardzo dokładną analizę sentymentu, identyfikując w czasie rzeczywistym, jakie są odczucia (pozytywne, negatywne czy neutralne) określonych odbiorców i interesariuszy w odniesieniu do tematu, który został poddany monitoringowi.

Narzędzia przystosowane do analityki danych, które są zbierane z polskiej i międzynarodowej cyberprzestrzeni, polegają na przetwarzaniu i filtrowaniu ogromnych ilości treści oraz oznaczaniu wszelkich wzmianek, gdzie został podjęty interesujący nas temat.

W szybkim skrócie, proces monitorowania mediów w praktyce obejmuje następujące kroki:

  • Stworzenie projektu i określenie słów kluczowych w zależności od tego, co chcemy monitorować. Możemy wprowadzić np. nazwę marki, konkretne słowo, skrót, imię i nazwisko, ciąg połączonych wyrazów i tak dalej. Możemy wykluczyć pewne słowa, albo określić w jakiej odległości od siebie mają pojawić się konkretne wyrazy.
  • Skonfigurowanie odpowiednich filtrów i ukierunkowanie analizy danych na podstawie języka wzmianek, daty, lokalizacji i źródeł, które nas interesują.
  • Uruchomienie systemu wyszukiwania, gdzie zostaną przeskanowane wybrane źródła mediów, aby zebrać dane dla określonych słów kluczowych, wprowadzonych wcześniej.
  • Wygenerowanie artykułów, raportów i wartościowych wykresów, w których zawarte są wszystkie niezbędne informacje. W kompleksowych narzędziach do monitorowania mediów istnieją opcje i możliwości zaawansowanego filtrowania uzyskanych danych. Mogą to być kategorie takie jak: wydźwięk, zasięg, ekwiwalent reklamowy, wszelkie metadane, płeć autora itp.)

Fragment panelu analitycznego Newspoint

Bardzo ważną zaletą narzędzi do monitorowania mediów jest możliwość dostarczania danych w użytecznym i czytelnym formacie. Zautomatyzowana lub wyselekcjonowana usługa monitorowania zapewnia regularne raporty, w określonym przez nas czasie i z wymaganą częstotliwością. Tak wygenerowane zbiory danych, pozwalają każdemu, od dyrektora ds. PR po członków zarządu i specjalistów ds. komunikacji, dokładnie zapoznać się z wynikami analizy i przyswoić istotne informacje na poziomie wymaganym do wykonywania swojej roli i podejmowania świadomych oraz odpowiedzialnych decyzji biznesowych.

Kompleksowe narzędzia do monitorowania mediów umożliwiają ustawianie alertów i powiadomień dotyczących określonego wcześniej obiektu monitoringu. Zostaniesz poinformowany mailowo lub na SMS od razu, gdy nastąpi ogromny wzrost liczby wzmianek, na temat marki, produktu, usługi czy też powiązanych z konkretną firmą aktualnych wydarzeń. Takie alerty mogą uchronić markę przed rozwijającym się kryzysem wizerunkowym, dzięki szybkiej identyfikacji zagrożenia. Marketerzy i eksperci ds. PR mogą wykorzystywać je do prowadzenia marketingu i promocji w czasie rzeczywistym.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%