Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Daj bliskim chwilę,
którą zapamiętają
Kup prezent
Zamknij

Usługi kurierskie dla sklepów internetowych

artykuł sponsorowany 08:06, 16.12.2021 Aktualizacja: 00:43, 24.10.2025
Skomentuj

Popularność sprzedaży internetowej rośnie z roku na rok, a wraz z nią wzrasta liczba przedsiębiorstw wchodzących na rynek e-commerce. By mogły one sprostać oczekiwaniom klientów, muszą zadbać o sprawny przebieg procesu zakupowego, od złożenia zamówienia aż po jego doręczenie. To właśnie dlatego wybór odpowiedniej firmy kurierskiej ma tak duże znaczenie. Co przewoźnicy mogą zaproponować internetowym sklepom?

Czego potrzebują sklepy internetowe?

Na to pytanie poszukuje odpowiedzi każdy przedsiębiorca z branży e-commerce. Rozwiązania zagadki zdecydowanie nie ułatwiają zmieniające się trendy, zarówno w kwestii najchętniej kupowanych produktów, jak i preferencji związanych z procesem składania zamówienia. Niezmienna pozostać powinna natomiast wysoka jakość usług. Asortyment to jednak nie wszystko – istotną składową oceny transakcji przez klienta jest przebieg dostawy, jej czas trwania i stan, w jakim paczka dotarła pod wskazany adres. Oczywiście liczy się również cena – tani kurier przyciągnie większą liczbę kupujących.

Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze kuriera dla sklepu internetowego? Przede wszystkim warto prześledzić aktualne preferencje konsumentów stanowiących grupę docelową. Szczególnie istotne będą tu te dotyczące metody dostawy (np. do punktu odbioru, do domu, do automatu paczkowego) oraz marek, które obdarzane są największym zaufaniem. Jeśli sklep dysponuje pokaźnym lub sukcesywnie rosnącym gronem klientów, ma szansę uzyskać znacznie niższe ceny przesyłek paczek i innych usług kurierskich – podczas poznawania ofert firm kurierskich zdecydowanie warto więc zwrócić uwagę na proponowane przez nie abonamenty.

Jak dodatkowe usługi firm kurierskich pomagają w prowadzeniu sklepu internetowego?

Nowoczesne firmy kurierskie wiedzą, jak wykorzystać rozwój technologii informacyjnych na korzyść swoją i klienta. Ich udział we współpracy z firmą e-commerce nie kończy się więc na przesyłkach kurierskich i często obejmuje całościowe wsparcie w zarządzaniu zamówieniami. Każda firma dostawcza oferuje inny zakres usług, warto więc poświęcić chwilę na znalezienie odpowiednich na danego e-sklepu. Gdzie szukać ofert dla biznesu? Przede wszystkim na stronach internetowych przewoźników, na przykład https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi.html.

Integracja IT – połącz sklep internetowy z usługami przewoźnika

Automatyzacja procesów zarządzania przesyłką kurierską to nieoceniona pomoc w codziennej obsłudze zamówień. Dzięki oferowanym przez niektóre firmy usługom integracji z platformami sklepowymi internetowy sklep może z łatwością zostać wyposażony we wtyczki umożliwiające wygodne składanie zamówień. Dzięki nim można na przykład zamówić kuriera o dowolnej porze. Niektóre z aplikacji (np. DHL24) pozwalają korzystać ze schematów przesyłek, obejmujących m.in. rozmiar paczek czy rodzaj produktu.

Wygodny dostęp do danych Twojego sklepu internetowego

Dbanie o organizację dokumentów i danych na temat zawartych z klientami umów nie jest niezbędne wyłącznie w przypadku największych sklepów internetowych. Odpowiedni system klasyfikujący przesyłki kurierskie według ich statusu będzie dużym wsparciem w przypadku rozpatrywania reklamacji, zwrotów lub innego rodzaju interwencji. Ten rodzaj aplikacji obecnie proponuje biznesom niejedna firma kurierska. Warto więc dowiedzieć się, jaki jest rzeczywisty zakres funkcji programu i określić, w jakim stopniu będzie on przydatny w danym sklepie internetowym.

Zadbaj o wygodę klienta – dodatkowe opcje w przesyłkach kurierskich

Firmy kurierskie wiedzą, jak ważne jest wdrażanie udogodnień dla konsumentów. Z pomocą tych podmiotów przedsiębiorcy mogą więc zapewnić klientom sklepu internetowego szereg dodatkowych usług, dzięki którym zarządzanie zamówieniem staje się znacznie prostsze. Odbiorcy często otrzymują w ich ramach takie funkcje jak śledzenie przesyłki kurierskiej, bezpłatne powiadomienia o jej statusie, zmiana terminu dostawy czy łatwe przekierowanie paczki pod nowy adres. Dodatkowe usługi firm kurierskich pozwalają również odciążyć samych właścicieli e-sklepu – dzięki automatyzacji procesów zarządzania przesyłką nie muszą oni pozostawać w czynnym kontakcie z klientem.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%