Zamknij

Wyniki wyszukiwania - co wpływa na ich kolejność?

r. + 07:54, 27.04.2021 Aktualizacja: 07:55, 27.04.2021
Skomentuj

Wyniki wyszukiwania w Google są dobierane do zapytań internautów przez zaawansowane algorytmy z indeksu wyszukiwania, stworzonego w wyniku skanowania Internetu przez tzw. Googleboty. Na podstawie jakich kryteriów wyszukiwarka decyduje, które z zaindeksowanych stron najlepiej pasują do konkretnej frazy, a w związku z tym – w jakiej kolejności należy je wyświetlić? Wyjaśniamy!

Kilka słów o działaniu wyszukiwarki

Dokładne omówienie wszystkich czynników mających wpływ na ostateczną kolejność odnośników wyświetlanych na SERP (stronie z wynikami wyszukiwania, ang. Search Engine Results Page) nie jest możliwe z trzech powodów. Algorytmy wyszukujące stosowane przez Google przy dopasowywaniu stron do wyszukiwanych przez internautów fraz są bowiem, po pierwsze, bardzo złożone, po drugie – regularnie aktualizowane, a po trzecie wreszcie – tajne. Nie oznacza to jednak wcale, że nie wiadomo zupełnie, jak działają. Dzięki wnikliwej analizie poszczególnych witryn i pozycji osiąganych przez nie w wyszukiwarce, specjaliści ds. SEO potrafią całkiem precyzyjnie wskazać, jakie warunki powinny zostać spełnione, aby osiągnięcie dobrej widoczności w Google było możliwe. SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarki, polega na dostosowaniu jej do tych wymagań.

O tym, na co zwraca uwagę Google

Elementy, które mają istotny wpływ na widoczność w Google, można podzielić na dwie główne kategorie: on-site, czyli znajdujące się w obrębie pozycjonowanej strony www, oraz off-site – poza nią. Jakie są najważniejsze z nich?

On-site (w warstwie technicznej i contentowej):

  • historia domeny,
  • kod HTML,
  • protokół HTTPS oraz certyfikat SSL,
  • budowa adresów URL,
  • metatagi,
  • pliki sitemap.txt i robots.txt,
  • szybkość ładowania się strony,
  • responsywność (dostosowanie witryny do ekranów o różnej rozdzielczości),
  • linkowanie wewnętrzne,
  • treści na stronie (oryginalność, długość, poprawność, przejrzystość, podzielenie nagłówkami HX)
  • występowanie słów kluczowych,
  • zróżnicowanie contentu (tekst, grafiki, wideo, wykresy, tabele itd.),
  • opisy alternatywne grafik,

a także wiele innych.

Off-site:

  • linkbuilding,
  • wizytówka w Google Moja Firma,
  • social media,
  • influencer marketing,
  • geolokalizacja itd.

Wyniki płatne – szansa na szybkie efekty

Odnośniki, które znalazły się na SERP w efekcie działań SEO to tzw. organiczne wyniki wyszukiwania, ale ponieważ pozycjonowanie i optymalizacja witryny to długotrwały proces, na zwiększenie ruchu pozyskiwanego z „organika” trzeba zwykle trochę poczekać. Istnieje jednak również inny, szybszy sposób na umieszczenie linku do witryny w widocznym miejscu strony z wynikami wyszukiwania. Jest nim marketing w wyszukiwarce (SEM), w ramach którego za wyświetlenie na SERP można zapłacić. Płatne wyniki są oznaczane w Google jako reklamy i pojawiają się zwykle zarówno nad, jak i pod wynikami organicznymi.

Jak pewnie się domyślasz, najlepsze wyniki uzyskasz wtedy, gdy w przemyślany sposób połączysz działania SEM i SEO. Pozycjonowanie w Fabryka Marketingu pozwoli Ci zwiększyć ruch na stronie w perspektywie długofalowej, marketing w wyszukiwarce przełoży się zaś, na szybko widoczne efekty!

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%