Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotowuje przetarg na budowę łącznie 9,5 kilometrów trasy rowerowej. W planach jest także remont mostu kolejowego nad Piławą.
9,5-kilometrowy odcinek będzie elementem rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich. Będzie ona wiodła nasypem kolejowym. Jak będzie wyglądała nowa trasa? Jak informuje ZZDW będzie zaczynać się w Łubowie, a kończyć w Bornem Sulinowie.
Odcinek pomiędzy kolonią Rakowo a Łubowem zostanie poprowadzony po drodze powiatowej i oznakowany. Pierwszy odcinek inwestycyjny znajduje się z Łubowie, gdzie przebudowany na ciąg pieszo-rowerowy zostanie istniejący 300-metrowy chodnik. Natomiast zaraz za przejazdem kolejowym powstanie 1,1-kilometrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej i szerokości 3 m. Będzie częściowo biegł po istniejącej drodze gruntowej wzdłuż torów kolejowych, a dalej po nieczynnym nasypie kolejowym. Tu na drodze będzie dopuszczony ruch pojazdów rolniczych, obsługujących otaczające pola. Dalej, na długości 8,1 km droga dla rowerów będzie miała nawierzchnię bitumiczną o szerokości 2,5m. To właśnie w ciągu tego odcinka, który nadal biegnie po nasypie, znajduje się most kolejowy o długości 21 m i szerokości 5,2m. Obiekt wyniesiony jest około 10 m nad rzeką. Konstrukcję stanowią dwa nitowane stalowe dźwigary. Ostatni odcinek do oznakowania to przejście drogi rowerowej przez Borne Sulinowo.
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich chce ogłosić przetarg w trakcie nadchodzących wakacji.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz