Jeszcze rok temu w wielu miejscach dominowały tu wykopy, zwały ziemi i ciężki sprzęt. Dziś jadąc wzdłuż budowy drogi ekspresowej S11 między Bobolicami a Szczecinkiem, coraz częściej widać konkretną trasę, a nie tylko plac budowy. Ekspresówka realnie wyrasta z ziemi, a zmiany są na tyle widoczne, że trudno je przeoczyć nawet przy krótkiej wizycie w terenie.
Na koniec roku obwodnica jest już wykonana w ponad 70 procentach. To efekt nie tylko konsekwentnej realizacji harmonogramu, ale też sprzyjających warunków pogodowych. Łagodna zima pozwala drogowcom kontynuować prace bez większych przerw, co bezpośrednio przekłada się na tempo robót i widoczny postęp na całym odcinku.
Prace prowadzone są na całej długości trasy Bobolice–Szczecinek. Widać jednak wyraźnie, że w niektórych miejscach roboty są zdecydowanie bardziej intensywne. Dotyczy to przede wszystkim rejonów, gdzie powstają obiekty inżynieryjne. To właśnie przy wiaduktach, mostach oraz przejściach nad i pod trasą skupia się obecnie największy front robót. W wielu lokalizacjach konstrukcje te są już w zaawansowanym stadium, co daje wyraźny sygnał, że inwestycja wchodzi w kluczową fazę.
Równolegle prowadzone są roboty ziemne, prace przy podbudowach oraz przygotowania pod kolejne warstwy nawierzchni. W terenie dokładnie widać układ przyszłej drogi, a fragmenty trasy zaczynają przypominać docelową ekspresówkę, a nie plac budowy. To szczególnie zauważalne w rejonie przyszłych węzłów oraz na dłuższych, prostych odcinkach między nimi.
Wszystko wskazuje na to, że jeśli obecne tempo zostanie utrzymane, w drugiej połowie przyszłego roku kierowcy będą mogli pojechać już gotową trasą. Dla mieszkańców regionu oznacza to nie tylko krótszy czas przejazdu, ale też odciążenie lokalnych dróg, poprawę bezpieczeństwa i mniejszy ruch tranzytowy w miastach i mniejszych miejscowościach.
Budowany odcinek jest częścią większej całości, jaką stanowi Droga ekspresowa S11 Bobolice–Szczecinek. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w północno-zachodniej Polsce, mająca połączyć Pomorze Zachodnie z Wielkopolską i dalej z południem kraju. Nowa trasa ma kluczowe znaczenie zarówno dla transportu, jak i rozwoju gospodarczego regionu Szczecinka i okolicznych gmin.
[ZT]51522[/ZT]
Dni wolne w 2026 roku
Jak dobrze, ze nie zyjemy w USA :) Tam kultura pracy jest nieco inna. Ba! Podobno prawo federalne nie gwarantuje żadnych płatnych świąt - a wszystko zalezy od umowy z pracodawcą. Oczywiscie mozemy podziwiać takie kraje jak Nepal czy Iran. Tam jest duzo i świat i urlopu. U nas też jest czym się pochwalić. Przybywa. Tylko dlaczego uczelnie amerykanskie są od zawsze na pierwszych miejscach w rankingach ? Hmmmm Jak to u nas jest z tym uczeniem pokoleń? W tym roku święta też wyjatkowo świateczne. Na krakowskim rynku podobno pierwszy raz od dziesiatek lat nie było kwiaciarek...święto, wiadomo ;)
Czas.
11:25, 2025-12-26
"Wapna" zamienią się w strefę chilloutu.
Taaak ,wypoczynek między dwiema drogami w tym eską i torami kolejowymi,powodzenia !
pol
10:35, 2025-12-26
Kolejny zawodowy pojedynek Mienciuka już w marcu
walki z fen??? a nie walka w fen??
baloon
10:12, 2025-12-26
Dworzec w Szczecinku w przebudowie.
Łysy wycofał się z programu rządowego przez swoje fobie polityczne i miasto musi płacić z podatków mieszkańców za remont dworca. Brakuje przez to kasy więc lysy wbrew swoim obietnicom wyborczym zlikwidował bezpłatną komunikację. Wszyscy ponosimy koszty jego bezsensownych i zwyczajnie złych decyzji
Wyrobek
09:23, 2025-12-26
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz