Wszystko wskazuje na to, że mieszkańcy Szczecinka będą mogli cieszyć się nowym, bezpośrednim połączeniem kolejowym na trasie Szczecin – Gdynia. Trasa będzie przebiegała przez Drawsko Pomorskie oraz Szczecinek, co znacząco poprawi dostępność komunikacyjną naszego regionu. Nowoczesne pociągi Impuls, które obsłużą to połączenie, zapewnią komfort podróży i skrócą czas przejazdu między miastami.
Ministerstwo Infrastruktury planuje wprowadzenie bimodalnych pociągów z Newagu, które mają obsługiwać trasy na Pomorzu Środkowym, w tym linię nr 210, biegnącą przez takie miasta jak Szczecinek, Drawsko Pomorskie i Chojnice.
– Hybrydy z Newagu za kilka lat mają obsługiwać relację Kostrzyn – Gorzów – Piła – Chojnice – Trójmiasto oraz np. Szczecin – Runowo – Szczecinek – Chojnice z opcją łączenia i rozłączania ich na stacji w Chojnicach. Planujemy realnie zacząć obsługiwać Pomorze Środkowe, które obecnie jest pozbawione połączeń dalekobieżnych w osi wschód - zachód. Myślimy tutaj wstępnie o czterech parach połączeń, co w stosunku do dzisiejszej sytuacji, gdy nie ma tam żadnych połączeń dalekobieżnych, byłoby rewolucją.
– mówi dla portalu Rynek Kolejowy wiceminister Piotr Malepszak.
Według informacji podanych przez portal Rynek Kolejowy, pociągi Impuls będą oferowały wysoką jakość podróży, na którą mieszkańcy Szczecinka długo czekali. Dzięki temu nowemu połączeniu, podróżujący będą mieli łatwiejszy dostęp zarówno do nadmorskich kurortów, jak i do ważnych ośrodków miejskich, takich jak Gdynia czy Szczecin. Dla lokalnej społeczności to szansa na szybsze i wygodniejsze podróże, zarówno w celach turystycznych, jak i zawodowych.
PKP Intercity planuje regularne kursy, co umożliwi mieszkańcom naszego regionu korzystanie z szybkiego i komfortowego transportu kolejowego. Nowoczesne składy Impuls zostaną wyposażone w liczne udogodnienia, co znacznie podniesie jakość podróży na tej trasie.
[ZT]39388[/ZT]
14 1
Przydalby sie remont stacji.Budynek remontuja ale perony, torowiska i siec trakcyjna a szczególnie słupy podtrzymujace sieć to tragedia i korozja.Perony powinny byc wyzsze aby ulatwic wsiadanie i wysiadanie szczególnie osobom schorowanym i inwalidom.Ale na to pewnie poczekamy jeszcze minimum dekade....
5 1
Myślałem, że Pendolino będzie jechać przez Szczecinek 😀
1 0
W sprawie korozji: Słupy nośne trakcji elektrycznej wykonane są ze stali, w której powłoka zewnętrzna tlenku żelaza nie jest wyłącznie tlenkiem żelaza. Jest to stop stali o składzie takim, gdzie powłoka utleniona staje się warstwa ochronną przed korozją destrukcyjną. Gdyby było inaczej, gdyby to była stal jak na obręcze do beczki z ogórkami, to słupy, przy swoim wieku ok. 45 lat, już by były przerobione na żyletki. A co do różnicy poziomu peronów i podłogi w wagonach, w pełni podzielam pogląd i precyzyjnie wskazuję tor 7 przy peronie 1 i tor 6 przy peronie 3. Osoby o ograniczonej sprawności nóg mają poważny problem aby wejść .. wyjść z pociągu.
1 2
Co z tego że połączą nas z trójmiastem jak mentalność pozostanie ta sama. Ciemnota na każdym kroku. Dopóki młodych ,mądrych i wykształconych ludzi nie po pisowskich HUMANUM nie dopuszczą do władzy to nic się nie zmieni.
0 0
"Za kilka lat"... Ja bym się tak nie cieszył, bo dawno temu były plany, że do 2022 pojedziemy ekspresówką z Koszalina do Poznania. Nie uwierzę, jak nie zobaczę.