200 milionów złotych kosztował remont linii kolejowej 405 na trasie Słupsk – Szczecinek. Wyremontowana za tak duże pieniądze linia nie doczeka się w najbliższym czasie nowych połączeń. Uwagę na to zwrócili samorządowcy z regionu słupskiego, którzy w poniedziałek spotkali się z wicemarszałkiem, aby rozmawiać o wykluczeniu komunikacyjnym. Ich zdaniem pociągów powinno być zdecydowanie więcej.
- Ruch na torach został ograniczony 11 lat temu po zderzeniu dwóch pociągów na stacji w Korzybiu. Modernizacja miała zapewnić bezpieczne mijanki pociągów, a co za tym idzie rozkład jazdy zapewniający dogodny dojazd do pracy i szkoły mieszkańcom zachodniej części województwa pomorskiego. Mijanki są, pieniądze wydane, a dodatkowych pociągów nie ma. - mówi Magdalena Majewska, burmistrz Kępic.
- Na transport publiczny trzeba patrzeć kompleksowo. Oprócz komunikacji kolejowej istnieje także autobusowa. I odcinek Słupsk-Miastko-Szczecinek jest skomunikowany przez 11 par kursów autobusów. Z uwagi na wygodę pasażerowie często wolą jeździć busami bądź autobusami. Mają lepszą możliwość dojechania we wskazane miejsce: autobus czy bus może zboczyć troszeczkę z trasy, podjechać pod dom, przystanki są gęściej usytuowane. W takiej komunikacji jest większa wygoda i dogodność dla pasażerów – mówi Leszek Bonna.
Pomorski Urząd Marszałkowski coś jednak w sprawie połączeń kolejowych robi, choć rozważane jest dodanie tylko jednej pary pociągów. W tej kwestii finansowo partycypować miałoby województwo zachodniopomorskie. Jest też pomysł na "zabranie" sąsiadom połączeń dalekobieżnych, które jadą ze Szczecinka do Ustki, ale inną trasą. Ten pomysł jest skomplikowany o tyle, że po pierwsze ograniczyłby kursy na trasie Słupsk-Koszalin, a po drugie linia ze Słupska ze Szczecinka musiałaby zostać zelektryfikowana, ewentualnie trzeba by zakupić do jej obsługi pociągi hybrydowe, które ten odcinek trasy pokonają na silniku spalinowym.
- Sprawa jest trudna z uwagi na fakt, że linia leży na terenie dwóch województw. Mamy dwa pomysły, jak zwiększyć liczbę połączeń. Po pierwsze: połączenia międzywojewódzkie, które nie są zależne od nas, dojeżdżają ze Szczecinka do Ustki z pominięciem Miastka i Kępic. Można część tych pociągów puścić inną trasą. One w tej chwili jeżdżą "bokiem". Drugi pomysł: prowadzimy negocjacje z województwem zachodniopomorskim, aby zwiększyć liczbę połączeń chociażby o jedną parę. Te negocjacje jeszcze nie są zakończone. Czekamy na stanowisko województwa zachodniopomorskiego - mówi wicemarszałek województwa pomorskiego.
- Samorząd województwa zachodniopomorskiego popiera pomysł zwiększenia liczby połączeń kolejowych na linii numer 405. Dotychczasowe rozmowy z przedstawicielami województwa pomorskiego dotyczyły uruchomienia jednej dodatkowej pary pociągów (jeden pociąg w każdym kierunku) oraz dwóch par pociągów na trasie Chojnice – Szczecinek. W tegorocznym budżecie naszego regionu nie przewidziano środków na dofinansowanie nowych połączeń. Widząc zapotrzebowanie na takie przewozy, czynimy starania o zapewnienie odpowiednich środków w budżecie na 2022 rok – poinformował Łukasz Jucha z biura prasowego zachodniopomorskiego Urzędu Marszałkowskiego.
kontrahent08:28, 02.09.2021
Może tak było?
- Daj mi 50 milionów złotych na konto w Szwajcarii.
- A skąd ja CI wezmę taką kasę?
- Spokojnie wszystko już jest przemyślane. Dajemy Ci 200 milionów na remont torów. Dla nas 50 milionów, a resztą dziel się ze swoimi.
annaa09:50, 02.09.2021
Szukam mężczyzny na namiętne spotkania. Mam 24 lat i zgrabne ciało,
moje nagie zdjęcia i kontakt na stronie:
www.zakazanarandka.pl
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
Wyszukaj mnie po niku: Andzia-isex napisz do mnie lub
zadzwoń o każdej porze, odpisuje zazwyczaj do 5 minut, czekam.
Trolek09:59, 02.09.2021
I to jest przypadek, dla którego powinno powstać województwo środkowo-pomorskie. Władza w Szczecinie, czy w Gdańsku nie jest zainteresowana skomunikowaniem na swoich krańcach. Szczecinowi potrzebna jest kolej metropolitalna i tam będzie inwestował. Gdańsk już ma swoją kolejkę. Szczecinek, kiedyś ważny węzeł kolejowy, gdzie pasażer mógł się przesiąść i pojechać w ciągu kilkunastu minut w każdym "możliwym" kierunku, dzisiaj ma stację gdzieś na krańcu i utrzymywana niejako z musu, tylko na kroplówce. Ludzie też nie traktują PKP, jako mocnej podstawy swojej komunikacji i nie korzystają. Koło się zamyka.
KAT12:33, 02.09.2021
***** PKP
>>>>>20:48, 02.09.2021
No to niech marszałek pojedzie autobusem... na 20 km... z rowerem.
Gratuluje sukcesu.
Policja w Szczecinku ruszyła na pieszych i rowerzystów
Ostatnio paniusia idąc po chodniku równolegle do ulicy nagle skręciła o 45 stopni i prosto na pasy...a co tam mam pierszeństwo...niestety nie...ILU PIESZYCH W TEJ AKCJI DOSTAŁO MANDAT...Za duży wysiłek ....
JAN
22:25, 2025-05-08
Show czy polityczny kabaret?
Po co ten cały spin? Przecież wiadomo że to jest swojego rodzaju kabaret (czasami z nutką sensacji personalnych) żeby bawić oglądaczy na YouTube. Poza tym , pan Bedka jak każdy autor ma prawo przygotowywać swoje filmiki tak jak sam uważa za stosowne . Nie ma natomiast przymusu oglądania
Brok
20:09, 2025-05-08
Policja w Szczecinku ruszyła na pieszych i rowerzystów
Kiedy zainteresują się "parkingiem" na chodniku przed sklepem Ogród, trudno tam przejść panowie kierowcy jeżdżą jak po placu manewrowym .
Maja
19:26, 2025-05-08
Show czy polityczny kabaret?
A czemu nie ma nic o Panie Zastawnym? Który oskarżony jest o mobbing ? Czyżby kolega panie betka? I nic Pan nie mówi ?
Marta
19:16, 2025-05-08