fot. Piotr Rozmus
Kolejna instytucja w Szczecinku stawia na ekologię. Tym razem do grona użytkowników nowoczesnych i przyjaznych środowisku pojazdów dołączył Powiatowy Urząd Pracy. Jak informuje Piotr Rozmus, rzecznik prasowy starostwa, urząd właśnie odebrał nowy samochód służbowy — hybrydę typu plug-in, spełniającą rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6.
Zakup auta stał się możliwy dzięki dofinansowaniu w wysokości 85 tys. zł pozyskanemu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Drugą część kosztów pokrył Powiat Szczecinecki. Łączna wartość inwestycji wyniosła niespełna 184 tys. zł. Silnik o mocy co najmniej 55 kW i pojemności od 1,3 do 2,5 litra zapewni nie tylko dynamiczną, ale przede wszystkim ekonomiczną jazdę. Według szacunków, nowy pojazd pozwoli na ograniczenie emisji ponad 1,6 tony CO₂ rocznie.
Nowy samochód wykorzystywany będzie w codziennej pracy urzędu – od pozyskiwania ofert pracy, przez wizyty kontrolne u przedsiębiorców, po dojazdy do filii w Barwicach. Posłuży również przy organizacji targów i giełd pracy, ułatwiając transport materiałów informacyjnych i promocyjnych.
Jak podkreślają przedstawiciele starostwa, zakup był niezbędny. Dotychczasowy Renault Trafic był już w bardzo złym stanie technicznym i nie nadawał się do dalszej eksploatacji. Jego naprawa okazała się nieopłacalna, a stan pojazdu stanowił zagrożenie dla użytkowników.
Wiesław Suchowiejko. Nie będzie transmisji z...
I po co te krzyki jak przy następnych wyborach zagłosujecie dokładnie tak samo. Będą nowe obietnice itd i ciemnogród będzie tym zachwycony i odda na nich swój głos, a oni będą dalej uprawiać swoją politykę. Najpierw potajemnie, po cichu ustalą co ma być, a na obradach pod kamerą oddadzą pewny, i tylko sobie właściwy głos.
Krzysztof
15:24, 2025-11-05
Bolt wjechał do Szczecinka.
Ja już jestem gotowy. Aplikacja Bolt działa, a jeszcze tydzień temu pisała, że nie operuje na terenie Szczecinka.
Trolek
15:22, 2025-11-05
Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?
Ankieta burmistrza była jak wybór między dżumą a cholerą. Chcesz bezpłatnej komunikacji tniemy trasy i kursy. Jakby było z czego ciąć. Już i tak czasem nie ma jak się przemieścić z jednego końca miasta na drugi. Alternatywa płatna komunikacja. Ale tu też nie było wcale różowo. Skończy się jak zwykle na obietnicach, bo jakoś nie wierzę, że jak wróci odpłatność za bilety to wzrośnie liczba kursów i wrócą linie, których już nie ma. Druga sprawa jeśli KM jest nierentowna to zlikwidujmy statki, które generują wyłącznie straty. Dlaczego nie ma usług wynajmu autobusów? To na pewno przyniosłoby jakiś zysk. Trzecia sprawa problem pojawił się wraz z zakupem pierwszych autobusów elektrycznych, co wymagała zlikwidowania myjni, stacji paliw i stacji diagnostycznej. Ta ostatnia, co prawda wróciła, ale zapewne kokosów z niej nie ma. I ostatnia sprawa jak to się stało, że wśród czystek prezesów spółek miejskich akurat prezes KM pozostał ten sam? Poza tym może zamiast pakować pieniądze w nikomu niepotrzebne rondo, o którym nie słychać w mieście ani jednego pochlebnego głosu, może lepiej było te pieniądze przeznaczyć na KM.
K
14:58, 2025-11-05
Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?
Jestem za obniżeniem pensji radnym, burmistrzom, starostom i innym politykom. Oni za nasze podatki prowadzą wojenki między sobą zamiast dla nas pracować.
Gosc
14:50, 2025-11-05