Dworzec kolejowy w Szczecinku czekają spore zmiany. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła właśnie, że zakończyła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac w ramach zadania „Modernizacja przystanku Szczecinek na linii kolejowej nr 405”. Inwestycja będzie realizowana w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025.
Zadanie, na które pierwotnie planowano przeznaczyć ponad 35 milionów złotych, uda się zrealizować taniej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma RAJBUD Sp. z o.o. z Szymbarka, która zaproponowała wykonanie całości za kwotę trochę ponad 23,2 mln zł.
W podstawowym zakresie inwestycji przewidziano przede wszystkim przebudowę peronu nr 1, który zostanie całkowicie rozebrany i zbudowany od nowa. Nowy peron będzie miał 400 metrów długości i 76 cm wysokości, a dostęp do niego ułatwi winda oraz nowe dojście od strony budynku dworca. Możliwe będzie wykonanie peronu jedno- lub dwukrawędziowego – wszystko zależne będzie od warunków technicznych.
Jeśli zarządca infrastruktury zdecyduje się na realizację opcji dodatkowych, przebudowie zostaną poddane również perony nr 2 i 3 – oba zaplanowano jako dwukrawędziowe, z dojściem od strony tunelu pod torami, windami i schodami. Każdy z nich ma mieć 320 metrów długości i taką samą wysokość jak peron nr 1.
Jednak na tym nie koniec. W ramach tzw. opcji nr 3 powstanie także Centralny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz System Monitoringu Wizyjnego. To oznacza montaż elektronicznych tablic informacyjnych, infokiosków i czujników ruchu pociągów na peronach oraz przy dojściach i w przejściu podziemnym.
Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, z odpowiednim oświetleniem i infrastrukturą ułatwiającą poruszanie się.
Szczecinek to stacja węzłowa o znaczeniu ponadlokalnym. Przechodzi przez nią dwutorowa, niezelektryfikowana linia nr 210, a także jednotorowa linia nr 405, prowadząca w stronę Słupska, oraz zelektryfikowana linia nr 404 biegnąca do Kołobrzegu. Modernizacja przystanku to nie tylko poprawa komfortu pasażerów, ale również ważny krok w kierunku unowocześnienia tej części infrastruktury kolejowej.
0 0
Akurat za te 23 miliony powinny wystarczyć na położenie 400m asfaltu.
0 0
starch pomyslec jak go *%#)!&