Pięć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20. Najniższą cenę zaoferowało konsorcjum Polimex – 89,69 mln zł. Najdroższą ofertę złożyła spółka Colas Polska na prawie 149 mln złotych.
[FOTORELACJA]5984[/FOTORELACJA]
Wszyscy wykonawcy zaoferowali skrócenie czasu realizacji do 36 miesięcy i wydłużenie gwarancji na ekrany akustyczne o pięć lat. Teraz złożone oferty będą sprawdzane. Inwestycja powstanie w ramach rządowego Programu 100 obwodnic, a jej zakończenie planowane jest w 2025 roku.
Na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca będzie miał 17 miesięcy. Realizacja robót budowlanych ma potrwać 19 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca.
Od jesieni 2019 roku funkcjonuje obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11. Nadal jednak droga krajowa nr 20 prowadzi przez centrum miasta. Dlatego konieczna jest budowa obwodnicy również w ciągu DK20. Nowa trasa od południa ominie Szczecinek i połączy obwodnicę w ciągu DK20 z obwodnicą w ciągu S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji powstaną też dwa ronda oraz wiadukt nad linią kolejową.
Decyzja środowiskowa dla tej inwestycji została uzyskana w roku 2012. Była to decyzja wspólna z obwodnicą w ciągu S11. Wówczas jednak do realizacji skierowano wyłącznie odcinek w ciągu S11. Dalsze prace przygotowawcze dla odcinka w ciągu DK20 ruszyły w roku 2019, natomiast w roku 2020 inwestycja ta znalazła się wśród dziewięciu projektów przewidzianych do realizacji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim. Otworzyło to możliwość realizacji obwodnicy.
Obwodnica Szczecinka w ciągu DK20 i obwodnica Gryfina w ciągu DK31 to dwie inwestycje, z Programu 100 obwodnic, dla których trwają przetargi na realizację. Jesteśmy już po otwarciach ofert dla tych inwestycji. Dla pozostałych siedmiu obwodnic - Szwecji, Wałcza, Rusinowa i Człopy na DK22, Stargardu i Złocieńca na DK20 oraz Kołbaskowa w ciągu DK13 trwa przygotowywanie dokumentacji.
Królowa Szczecinka ❤16:10, 14.01.2021
Już nie mogę się doczekać budowy! ?
STOP SB-ekom!!!16:21, 14.01.2021
Proszę o zablokowanie komentarzy SBeka z Silnowa. W komentarzach rozsiewa pisuarową propagandę.
W każdym wątku publikuje komentarze. Na odległość czuć pochlebstwa i woń pisuaru!
Zapytam16:32, 14.01.2021
A ten SB-ek z Silnowa to kto?
......17:02, 14.01.2021
Radny powiatowy, "członek" zarządu
Żartujesz17:13, 14.01.2021
Chyba.Z PS czy PIS?
Jacek Soplica18:22, 14.01.2021
Czyli cena wacha się od jednego do dwóch sasinów
66619:00, 14.01.2021
Dobre wyliczenia, ale patrząc na czerwone łapki to się naraziłeś PISO-lubą.
Jacek Soplica19:22, 14.01.2021
Widze Ty też masz już 1 łapke w dół, jakiś pisowiec zapomniał posarować d**e maścią i go boli :)
tubylec19:00, 14.01.2021
Jak widać-GDDIA jest wyjątkowo rozrzutna!Nie neguję potrzeby wybudowania łącznika między 11,a 20...ale!Wiadomo,że każdy wiadukt podraża koszt projektu!Oczywiście-nie da się uniknąć wiaduktu nad linią kolejową.Natomiast można było uniknąć budowy kolejnego wiaduktu nad ekspresówką-wykorzystując już wybudowane!Gdyby łącznik poprowadzić np.ul Łukasiewicza do węzła przy ulicy Leśnej- byłby dużo krótszy,a i tańszy!A zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na łącznik ekspresówki z małą obwodnicą...Suma sumarum-liczba wiaduktów by się zgadzała,a i kilometraż byłby podobny...;-) Ale jeśli wydaje się kasę publiczną-można być rozrzutnym... Zafundować np.najdłuższą kładkę dla pieszych na pomorzu:-)
ja19:16, 14.01.2021
Moze odrazu przez plac wolnosci zrobic obwodnice?
Znasz znaczenie slowa obwodnica?
pf 20:02, 14.01.2021
idiotyczny pomysł. Dobrze że nie jesteś decydentem, tylko szarakiem.
tubylec19:34, 14.01.2021
A masz jakieś pojęcie o geografii tego miasta?!Jak nie masz pojęcia-to lepiej nie komentuj!
ja20:01, 14.01.2021
Nie mam za to Ty masz dlatego chcesz poprowadzic obwodnice pomiedzy zabudowaniami.
~ty20:14, 14.01.2021
Dla beneficjentów 500+ nie ważne,kto daje na to kasę...Uważają,że Państwo..Niestety za wszystko płacimy my,podatnicy!Więc warto by było,by te pieniądze wydawane były sensownie!Bilans zysków i strat...Bo za chwilę okaże się,że pieniędzy zabraknie,nawet na te 500;-) A co do łącznika...najważniejsze wyprowadzić ten ciężki ruch po za strefę typowo mieszkalną!Przez porównanie-Człuchów,albo Koszalin!To zdało egzamin!U nas...mieszkańcy osiedla Marcelin też mogą czuć się pokrzywdzeni-bo najlepiej,gdyby S11 ominęła nawet Gwdę i wychodziła gdzieś za Wierzchowem....To dopiero byłaby obwodnica..:-))
ty20:19, 14.01.2021
Przepraszam,ale jakie zabudowania??Czy mam mapkę zamieścić?Stare magazyny z lat 60 to zabudowania?
Kostek11:38, 15.01.2021
Tam przy Łukasiewicza pewien ważny jegomość hotel postawił, więc nie może tamtędy iść obwodnica.
dANTE21:29, 14.01.2021
DLACZEGO JEDNOOSOBOWA REDAKCJA ISZCZECINEK NIE INFORMUJE O WYROKU NA RAKA??? CZY JEST TO PORTAL ZA KASĘ Z RATUSZA!!!
6 13
PiS TO ŻYCIE! PiS TO DOBRO!
0 7
Pis to dobrzy goje larpujący na konserwatystów