Zamknij

Od czego zależy pozycja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania?

10:13, 06.07.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:14, 06.07.2020
Skomentuj

Aby firmowa strona www spełniała swój podstawowy cel biznesowy, jakim jest pozyskiwanie klientów dla przedsiębiorstwa, musi być odwiedzana przez użytkowników sieci. Już ponad 93% internautów używa wyszukiwarki Google w poszukiwaniu informacji o interesujących ich markach i produktach (https://www.artefakt.pl/blog/seo/wyszukiwarka-google-nadal-bezkonkurencyjna-2020). Właśnie dlatego odpowiednia widoczność w wynikach wyszukiwania stanowi kluczowy czynnik, wpływający na popularność witryny i daje przewagę w walce z konkurencją. Sposobem na to, by podnieść popularność serwisu w Google, jest pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Co to jest pozycjonowanie stron?

SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych, to zespół czynności, których celem jest poprawa pozycji serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Dotyczy to prac prowadzonych zarówno wewnątrz serwisu (on-site), jak i na zewnątrz (off-site). Praktyka pokazu, że efektywne i tanie pozycjonowanie stron mogą iść w parze, jednak w każdym przypadku do uzyskania zakładanych efektów potrzebny będzie czas.

Dlaczego wysoka pozycja serwisu jest ważna?

Ranking wyników wyszukiwania skupia wszystkie zaindeksowane przez Google serwisy, odpowiadające konkretnym zapytaniom internautów. Jednocześnie, ponad 90% użytkowników odwiedza wyłącznie witryny z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Na drugą stronę w Google zagląda już mniej niż 5% internautów, a na trzecią – zaledwie 1,1%. Wiosek jest prosty: im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania (najlepiej w czołówce pierwszej strony), tym większa ilość odwiedzin, skutkująca wzrostem sprzedaży i popularności marki.

Co wpływa na pozycje strony w wynikach Google?

Skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarce musi uwzględniać szereg czynników, pośrednio lub bezpośrednio wpływających na zajęcie przez stronę konkretnej pozycji w rankingu. Najważniejsze z nich to m.in.:

- struktura techniczna strony (optymalizacja metatagów, odpowiednie linkowanie wewnętrzne, właściwy kod HTML, posiadanie certyfikatu SSL, responsywny charakter serwisu),

- zawartość strony WWW (unikalne treści o odpowiedniej długości, właściwe nasycenie słowami kluczowymi, wysoka jakość tekstu),

- link building (stworzenie odpowiedniej sieci odnośników kierujących do serwisu z zewnętrznych portali, odpowiednie tempo przyrostu nowych linków),

- aktywność w mediach społecznościowych (przestrzeń do dzielenia się treściami, generowanie ruchu na stronie www, komunikacja z użytkownikami).

Pozycjonowanie stron – samemu czy przez ekspertów?

Zdobycie szczegółowej wiedzy o tym, co to jest pozycjonowanie stron internetowych, zajmie wiele tygodni osobie, która do tej pory nie miała żadnego związku z reklamą w internecie. Należy również zdawać sobie sprawę z tego, że uzyskanie wysokiej pozycji w Google wymaga czasu, a jej utrzymanie wiąże się z podejmowaniem regularnych działań optymalizacyjnych. Biorąc pod uwagę liczbę czynników wpływających na popularność witryny w wyszukiwarce, działania te najlepiej powierzyć specjalistom z agencji SEO, oferującej skuteczne, zgodne ze standardami Google oraz tanie pozycjonowanie stron w internecie.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

SZPAGACIK +SARCOFAGOSZPAGACIK +SARCOFAGO

0 0

STRONY INTERNETOWE TO JEST DOBRY DODATEK DLA FIRM I NIEWIELE OSÓB POTRAFI JE TAK NAPRAWDĘ ROBIĆ. NOWE TECHNOLOGIE SĄ DLA FIRM I DLA LUDZI NAJWAŻNIEJSZE!!! OD STRON INTERNETOWYCH DO MIAST TECHNOLOGICZNYCH JEST DUŻY SKOK, ALE AMERYKA I EUROPA SOBIE Z TYM PORADZIŁY I SKLEPY INTERNETOWE Z DOBRĄ OFERTĄ I DODATKAMI TO JEST DOBRA PROPOZYCJA NA HANDEL Z UŻYCIEM NAJNOWOCZEŚNIEJSZYCH TECHNOLOGII!!! 19:14, 10.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%