Ministerstwo Infrastruktury uzgodniło Program Inwestycji dla budowy obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 o długości 4,3 km. Oznacza to możliwość rozpoczęcia procesu przygotowania i realizacji dla tego zadania.
– Inwestycja miała uzyskaną decyzję środowiskową wspólnie z obwodnicą Szczecinka w ciągu S11, teraz dzięki decyzjom Ministra infrastruktury będziemy mogli całkowicie wyprowadzić drogi krajowe ze Szczecinka – mówi Łukasz Lendner Dyrektor GDDKiA O/Szczecin.
Kolejnym krokiem będzie opracowanie Koncepcji Programowej, przetarg na jej wykonanie powinien zostać ogłoszony pod koniec lutego tego roku. Realizacja inwestycji planowana jest w formule Projektuj i Buduj. Zakończenie budowy przewidziano na 2025 rok.
- Podpisałem stosowny program inwestycyjny. Musimy teraz przygotować dokumentację. Wcześniej na ten cel zarezerwowano 40 milionów złotych. Dziś jest to kwota 90 milionów. Łącznik zostanie wkrótce wybudowany, ponieważ jest bardzo ważny dla komunikacji mieszkańców tego regionu - podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas spotkania z dziennikarzami na budowie obwodnicy Szczecinka.
Przez Szczecinek przebiegają dwie drogi krajowe – DK11 i DK20. Drogi te krzyżują się w dwóch miejscach na terenie miasta. Obecnie trwa budowa obwodnicy w ciągu S11 o długości 12 km, która wyprowadzi ze Szczecinka ruch tranzytowy w relacji północ-południe. Jednak w dalszym ciągu przez centrum Szczecinka przebiegać będzie DK20. Po to, aby wyprowadzić ze Szczecinka cały ruch tranzytowy konieczna jest realizacja obwodnicy w ciągu DK20.
Obwodnica w ciągu DK20 ominie od południa Szczecinek, łącząc się z budowaną obecnie obwodnicą w ciągu drogi S11. Nowa trasa będzie jednojezdniową drogą klasy GP. Inwestycja rozpocznie się na północ od miejscowości Sitno, gdzie powstanie rondo, od którego rozpocznie się obwodnica. Następnie droga będzie przebiegała w kierunku wschodnim przechodząc wiaduktem nad linią kolejową Szczecinek-Piła. Na przecięciu z obecną DK11 powstanie kolejne rondo, a na włączeniu w S11 nowy węzeł drogowy.
mat. pras.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz