fot. iszczecinek.pl / Nowy łącznik małej obwodnicy ze S11 przyspieszy ruch wokół Szczecinka – inwestycja rusza.
Firma Pol-Dróg z Drawska Pomorskiego zajmie się budową długo wyczekiwanego łącznika małej obwodnicy Szczecinka z powstającą drogą ekspresową S11. To jedna z kluczowych inwestycji, która ma w końcu zamknąć układ komunikacyjny miasta i wyprowadzić tranzyt ciężarowy poza jego granice.
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich po kilku tygodniach analiz wybrał najkorzystniejszą z ośmiu ofert, jakie wpłynęły w przetargu. Ostatecznie zwyciężyła propozycja Pol-Dróg za 28,203 mln zł, podczas gdy najdroższa z ofert przekraczała 47 mln zł. To oznacza, że przy planowanym budżecie inwestora, który wynosił ponad 44,5 mln zł netto, oszczędności będą znaczące.
@iszczecinek_pl 🏗🚧 Tu będzie droga. Osiem firm chce zbudować łącznik małej obwodnicy z S11. #Szczecinek #S11 #ObwodnicaSzczecinka #ZZDW #InwestycjeDrogowe #DrogiPolska #Transport #PomorzeZachodnie #BudowaS11 #NowaDroga #iszczecinek ♬ oryginalny dźwięk – iszczecinek - iszczecinek
Wykonawca – od momentu podpisania umowy – będzie miał 400 dni na realizację zadania. W praktyce oznacza to, że kierowcy pojadą nowym odcinkiem wiosną 2027 roku. Łącznik połączy rondo Leśne na małej obwodnicy Szczecinka (DW 172) z węzłem Szczecinek Północ na trasie S11.
To fragment większego programu „Pomorze Zachodnie na dobrej drodze”. Budowa „eski” wymusiła przeprojektowanie wcześniejszych koncepcji, tak aby ustalić ostateczne miejsce połączenia obu obwodnic. Docelowo powstanie 1,6-kilometrowy odcinek położony w północno-zachodniej części miasta.
Jezdnia będzie miała 7 metrów szerokości, otrzyma nowe oświetlenie, odwodnienie i ciąg pieszo-rowerowy. Powstanie także wiadukt nad linią kolejową w kierunku Białogardu. Przy drodze zaplanowano 3,5-metrowy pas zieleni, a na podmokłym terenie trzy specjalne przepusty dla płazów i gadów – to wymogi środowiskowe związane z ochroną lokalnych siedlisk.
Po zakończeniu inwestycji oraz łącznika DK20 z S11 po południowej stronie Szczecinka, układ drogowy miasta ma zostać w pełni domknięty. Cały ciężki transport tranzytowy zostanie całkowicie wyprowadzony poza granice miasta. Jak przypomina burmistrz Jerzy Hardie-Douglas, przedłużenie małej obwodnicy w stronę S11 „planowano pewnie od ponad 10 lat”, jeszcze od czasu, gdy samorząd dołożył się do budowy obecnego odcinka.
Finał przedsięwzięcia – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem – nastąpi kilka miesięcy po oddaniu do użytku odcinka S11 Szczecinek – Bobolice, którego realizację przewidziano na jesień 2026 roku. To również projekt mocno wspierany przez byłego radnego wojewódzkiego Jakuba Hardie-Douglasa, który zabiegał o wprowadzenie łącznika do planów samorządu województwa.
Podatek od nieruchomści w górę. Radni byli zgodni
No wiadomo było , radni się nie zgodzili na kredycik dla Brumrmistrza to podateczki podnosi . Zwłaszcza , że nieroby z urzedziku miasteczka mają 4 dni pracy a dostali podwyżkę płacy . Ciekawe czy tak naprawdę tylu ich tam potrzeba dalej w tych urzędach np. w takim skarbowym , wszystko wysyłane elektronicznie , teraz wejdzie sztuczna inteligencja ... czyli właściwie połowa powinna iść w świat o kiju ...
Karyncjusz Mincjusz
20:13, 2025-11-27
Podatek od nieruchomści w górę. Radni byli zgodni
Trzeba będzie sobie przyznać podwyżki.
Mieszkaniec
19:43, 2025-11-27
Minister sportu na szczecineckim lodowisku.
No właśnie - idzie siedzieć?
gość
19:36, 2025-11-27
Minister sportu na szczecineckim lodowisku.
Nie siedzi?
Jeszcze
19:21, 2025-11-27
0 0
Projekt mocno wspierany... Dzięki dżejkob HD. Jesteś niesamowity. Rondo które tam jest też wymyśliłeś? A co z zapadliskiem, którego nie jesteście w stanie naprawić?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu iszczecinek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz