To już pewne – teren dawnego zakładu napraw taboru kolejowego przy ul. Pilskiej w Szczecinku został wystawiony na sprzedaż. Tym samym kończy się historia miejsca, które przez dekady było jednym z filarów kolejowej działalności w regionie. Zniknąć mogą nie tylko tory, hale i bocznice, ale przede wszystkim miejsca pracy dla kilkudziesięciu osób, które do ostatnich lat związane były z obsługą i naprawą składów kolejowych.
Zakład położony tuż obok dworca PKP i wiaduktu Pilskiego, w sąsiedztwie terenów przemysłowych, od lat był częścią lokalnego krajobrazu. Na jego terenie funkcjonowały hale serwisowe, bocznice, kotłownie i sieci techniczne potrzebne do obsługi wagonów i lokomotyw. Dla wielu pracowników był to nie tylko zakład pracy, ale również miejsce budowania zawodowego życia od pokoleń.
Dziś wszystko to odchodzi do historii. PKP wystawiło nieruchomość na sprzedaż, a dla obecnej załogi oznacza to niepewność i konieczność poszukiwania nowego zatrudnienia. Część prac może zostać zlikwidowana całkowicie, inne – przeniesione do odległych zakładów w innych częściach kraju. Dla wielu to decyzja, której się obawiali od lat.
Teren, który zmieni właściciela, jest dobrze skomunikowany, uzbrojony i położony w strategicznym punkcie miasta. Choć nie podano jeszcze żadnych oficjalnych planów co do przyszłego zagospodarowania terenu, jego lokalizacja i charakter mogą przyciągnąć inwestorów z branży przemysłowej lub logistycznej. Zgodnie z planami zagospodarowania, może zostać przeznaczony pod inwestycje przemysłowe, usługowe lub komunikacyjne.
Zamknięcie zakładu to symboliczny moment dla Szczecinka. Miasta, które przez dekady żyło w rytmie kolei – od gwizdu lokomotyw po zmianowe dyżury mechaników i monterów. Dziś pozostaje pusty teren, milczące hale i pytanie – co dalej z tym miejscem i jego ludźmi?
Vol 13:29, 19.05.2025
To już jest dawno zaklepane przez kronospan więc nie tnijcie głupa
Wiesiek13:31, 19.05.2025
Najlepiej sprzedać i po problemie. Wiadomo kto kupi
Restrukturyzacja 13:49, 19.05.2025
Tak właśnie wygląda "restrukturyzacja"... Mieliście wczoraj okazję dobrze skreślić a nadal stawiacie na POPiS, więc niedługo będziecie chodzić i krzyczeć "jak żyć..." . Ok *%#)!& mamy społeczeństwo, *%#)!&
trzaskOFF13:57, 19.05.2025
Myślicie że dlaczego tą informację podano akurat dzień po wyborach???
Antypolityk15:14, 19.05.2025
Ogłoszenie na stronie PKP Cargo widnieje od tygodnia
ja 15:23, 19.05.2025
i super bedziecie sie bic o miesce u ban.. na szparagi do niemca 🤣
A ludzi z cargo15:34, 19.05.2025
Zwalniali już kilka miesięcy temu. Ach te media :)
Wz15:46, 19.05.2025
Przecież w tym zakładzie były tak silne związki zawodowe,związek solidarności,związek maszynistów co robi pan Tadeusz P związkowiec maszynistów wychwalany za działalność związkową za którą dostał medal w 2020 roku wychwalany także przez redaktorka na i Szczecinek .Panowie związkowcy do boju pokażcie swoje siły.
Xxxx15:48, 19.05.2025
To jest.praca do konserwatora.zabytkow przecież to zabytki
Jury15:59, 19.05.2025
A po jakiego czorta nam zakład naprawy przecież 40- letni tabor made in Germany dobre następne 40 lat będzie ganiał po torach(naszej narodowej głupoty), zapytajcie poznaniaków.
jailer16:59, 19.05.2025
Pracowałem tam gdy jeszcze były parowozy na których jezdziłem.Wielka szkoda,miejsce na muzeum kolejnictwa jak znalazł.
Koniec kolejowej epoki w Szczecinku.
Pracowałem tam gdy jeszcze były parowozy na których jezdziłem.Wielka szkoda,miejsce na muzeum kolejnictwa jak znalazł.
jailer
16:59, 2025-05-19
Rozmawiali o bezrobociu, środkach i planach.
Bo o bezrobociu dobrze się gada.
A
16:42, 2025-05-19
Koniec kolejowej epoki w Szczecinku.
A po jakiego czorta nam zakład naprawy przecież 40- letni tabor made in Germany dobre następne 40 lat będzie ganiał po torach(naszej narodowej głupoty), zapytajcie poznaniaków.
Jury
15:59, 2025-05-19
Koniec kolejowej epoki w Szczecinku.
To jest.praca do konserwatora.zabytkow przecież to zabytki
Xxxx
15:48, 2025-05-19
1 0
No właśnie codziennie wchodzimy na tą stronę.