Zamknij
REKLAMA

Tradycyjny telefon kontaktowy czy infolinia - co tracisz a co zyskujesz?

10:02, 24.09.2021 | materiały partnera

Poprawna i efektywna komunikacja z klientem w wielu branżach stanowi podstawę działalności. W zależności od skali, na jaką działa firma zastosowanie jedynie tradycyjnego telefonu może okazać się niewystarczające. Kiedy warto zdecydować się na infolinie, a kiedy nie jest to konieczne?

Czy tradycyjny telefon to przeżytek?

Absolutnie nie. Telefon kontaktowy wykorzystywany na potrzeby małej firmy jest całkowicie wystarczający. W przypadku gdy dziennie telefon dzwoni kilka lub kilkanaście razy i nie ma potrzeby posiadać pracownika odpowiedzialnego jedynie za telefoniczną obsługę klienta, infolinia jest zbędnym wydatkiem. Wtedy warto skupić się na świadczeniu wysokiej jakości usług oraz budowaniu grona klientów. Ważne jest również dopasowanie metody komunikacji do profilu działalności oraz zasobów finansowych. Inwestycja w profesjonalne i zaawansowane rozwiązania telekomunikacyjne powinna przyjść wraz z rozwojem przedsiębiorstwa oraz bazy klientów. Wtedy może okazać się, że infolinia staje się niezbędna do sprawnego prowadzenia działalności, tak aby poziom obsługi klienta pozostawał na najwyższym poziomie.

Możliwości, jakie daje infolinia

Podstawową rolą infolinii jest usprawnienie komunikacji z klientem. Dzięki wprowadzeniu telefonicznego centrum obsługi klienta można z łatwością oraz znacznie bardziej efektywnie odpowiadać na wiele pytań klientów. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób odwiedzających firmę pierwszy raz lub jedynie szukających informacji. Dzięki temu łatwo będzie można przedstawić ofertę oraz cechy produktów i usług. W przypadku stałych klientów infolinia również sprawdzi się dobrze – pozwoli na rozwianie wątpliwości oraz wyjaśnienie mniej czytelnych zagadnień.

Dodatkową zaletą wykorzystywania infolinii jest możliwość wykorzystania jej do prezentacji oferty potencjalnym klientom. Pozwala to aktywnie zwiększyć bazę odbiorców, a w efekcie rozwinąć przedsiębiorstwo i przychód.

Zalety zdecydowania się na infolinie

Dzięki wprowadzeniu telefonicznego centrum obsługi klienta można uzyskać wiele pozytywnych efektów. Infolinia pozwala na wyjątkowo szybkie i sprawne rozwiązywanie problemów klientów, co pozytywnie wpływa na budowanie pozytywnej relacji. Dodatkowo firma mająca infolinie wzbudza znacznie bardziej profesjonalne wrażenie. A dzięki takiemu wizerunkowi, stanowi silniejszą konkurencję w obrębie sektora. Skutkiem czego działanie firmy może swobodniej się rozwijać. Wieloetapowe usprawnienia przekładają się również na długoterminowe oszczędności oraz zwiększenie sprzedaży.

Wpływ profesjonalnej infolinii na rozwój działalności

Oprócz wpływu na wizerunek firmy, infolinia pozwala również na dokładną analizę połączeń. Zarówno przychodzących, jak i wychodzących. Dzięki szczegółowym statystykom można usprawnić obsługę klienta oraz efektywniej zarządzać priorytetami. Niekiedy konieczne może być przekierowanie zasobów pracowniczych na konkretne godziny, w których trakcie więcej klientów potrzebuje informacji o produktach i usługach.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%