Kopalnia Surowców Mineralnych S. Mroczek, T. Szczepański Sp.J. z Parsęcka przy współpracy z firmą Ar-Gips. Sp. z o.o. ,oraz Cemex Infrastruktura jako pierwsza firma w naszym regionie wybudowała drogę w innowacyjnej technologii. Do budowy wykorzystano nie tradycyjny asfalt, a beton wałowany RCC. Jest to specjalnie zaprojektowany beton cementowy przystosowany do zagęszczania metodą wałowania. Jest to sucha mieszanka o optymalnej wilgotności, zbliżonej do wilgotności gruntu. Zastosowane składniki dobrane są w odpowiednich proporcjach celem osiągnięcia optymalnego zagęszczenia, bo im gęściej, tym lepsza szczelność i mrozoodporność, a co za tym idzie, trwałość.
Łącznie w tej technologii wybudowano prawie kilometr ciągu drogowego o powierzchni 5 460 m2.
Zdecydowaliśmy się na beton wałowany ponieważ łączy on w sobie zalety jakościowe betonu lanego z zaletami nawierzchni asfaltowych. Cechuje go łatwość wykonania i krótszy czas realizacji robót, a co za tym idzie – niższy koszt inwestycji. Technologia ta wykorzystywana jest wszędzie tam, gdzie liczy się wytrzymałość konstrukcji i szybki czas budowy.
Wymieniona technologia ma wiele zalet. Przede wszystkim jest konstrukcją długowieczną, której czas użytkowania przy zachowaniu założonych parametrów może sięgać nawet 50 lat. Dodatkowo posiada wysoką odporność na obciążenia i odkształcenia mechaniczne oraz zdolność przenoszenia dużych obciążeń zaraz po ułożeniu nawierzchni (nawet ruch lekkich pojazdów).
Inną równie ważną i udowodnioną kwestią tym razem z zakresu bezpieczeństwa jest krótsza droga hamowania, oraz lepsza przyczepność również na mokrej nawierzchni. Ponadto jasna nawierzchnia jezdni korzystnie wpływa na widoczność na drodze o zmierzchu.
Głównym celem inwestycji była poprawa bezpieczeństwa, oraz zmniejszenie uciążliwości związanej z ruchem samochodów ciężarowych w godzinach funkcjonowania zakładu dla mieszkańców wsi Parsęcko.
Nowatorska technologia, która została wykorzystana do budowy drogi w Parsęcku, pozwoli również ocenić przewagę nawierzchni betonowej nad asfaltową w trudnych warunkach użytkowania – ruch ciężkiego sprzętu i ciężarówek z kruszywem. Chodzi o technologię, która w przyszłości może mieć zastosowanie do budowy dróg lokalnych, placów postojowych i parkingów.
Olga Gasiul obejmie funkcję prezesa Aqua-Tur. Kim jest
Nieźle,w tym przybytku kierownik powinien wystarczyć i sobie poradzić,lecz w ratuszu łatwo sie wydaje cudze pieniądze i obstawia stołki ,,prezesami od wszystkiego" z chorymi wynagrodzeniami,z kwiatka na kwiatek,z pwik do aqua-turu,zastępce prezesa też będziecie tam próbowali upchnąć na wzór Pgku? Pożal sie Boże menagerke też wcisnęli,w urzędzie sie nachapać nie może więc tam sie jeszcze przyssała.Że ludzie jeszcze wierzą w te ich konkursy na preziów,nikt spoza układu sie nie dostanie.
Waldek
00:43, 2025-07-02
Auto stoczyło się i uderzyło w blok.
Widziałem z małżonką pijanego kierowcę wraz z kolegami wytaczających się z tego auta. Brawa dla policji, komuś ujdzie to na sucho ??
Obserwator z okna
23:26, 2025-07-01
Olga Gasiul obejmie funkcję prezesa Aqua-Tur. Kim jest
kumata dziewczyna. Da sobie radę
Ja
22:47, 2025-07-01
W sierpniu ruszają prace przy pałacu w Juchowie
Co z drogą do Puchowa ??? Szczecinek ma tyle atrakcji ale gdzie zadbanie o turystów ??? Może jakiś ośrodek wypoczynkowy np. z NFZ lub ZUZu aby przybyło trochę wczasowiczów i zostały pieniążki w naszym mieście oraz okolic ?! Zwróci się wszystko w ciągu 5 lat i będzie na następne naprawy zabytkowe których u nas okolicy Szczecinka nie brakuje ! jest dużo zabytkowych budynków w naszym mieście więc może w nich miasto zainwestuje i zrobi kilka ośrodków w czasowych dla turystów ( oczywiście w rozsądnych cenach ) ?!
Gabrysia
22:04, 2025-07-01