Zamknij

Hennessy – jak wygląda jego historia?

. + 10:00, 27.10.2022 Aktualizacja: 10:00, 27.10.2022
Skomentuj

Henessy to najsławniejszy koniak na świecie, który ma aż 50% udziałów na światowym rynku koniaku. Jednak w jaki sposób ta marka osiągnęła aż tak wielki sukces?

Historia marki Hennessy

Francuską markę Hennessy założył w 1765 roku Irlandzki imigrant – Richard Hennessy. Wtedy brandy była bardzo pożądana w Wielkiej Brytanii, a z czasem twórca zdecydował się eksportować trunek do wielu krajów np. Rosji, Australii, Chin czy Japonii. W połowie XIX w. to właśnie eksport miał ogromnie duże znaczenie, albowiem stanowił połowę przychodów. W roku 1813 jego syn James zdecydował się nadać nazwę firmie – Hennessy & Co. Później, w 1971 roku Kilian Hennessy, kolejny następca, osiągnął kolejny sukces w postaci połączenia firmy z firmą Moet et Chandon, dzięki czemu powstało Moen Hennessy. Efektem było podwojenie sprzedaży w ciągu 15 lat i doprowadzenie do kolejnych sukcesów. Jednym z nich było stworzenie LVMH, które posiada równie światowe marki jak np. Belvedere czy Glenmorangie. Warto wspomnieć, że marka Hennessy to marka pokoleniowa, która kultywuje swoje tradycje od kilkuset lat. W ciągu tego czasu zdobywali coraz większą sławę, a dzisiaj ich trunek jest uznawany, przez większość znawców, za numer 1 koniak na świecie. Dodatkowo to rodzinie Hennessy jest zawdzięczana klasyfikacja jakościowa koniaków używana do dzisiaj.

Popularność wśród Afroamerykanów

Koniak Hennessy największą popularność zyskał wśród amerykańskich raperów, którzy uważają ten trunek za symbol sukcesu i luksusu. Dodatkowo Afroamerykanie szczególnie cenią sobie koniak ze względu na to, iż jest to przeciwieństwo whisky, które stanowi symbol białej, konserwatywnej społeczności Ameryki Północnej. Warto wspomnieć również, że dom Hennessy wspiera ludność czarnoskórą, fundując stypendia czy współorganizując festiwal Blues Passions. Marka zdecydowanie stoi po stronie muzyków i artystów.

Symbol marki – Hennessy X.O.

Hennessy X.O. został stworzony przez Maurice'a Hennessy w 1870 roku. Początkowo miał być przeznaczony tylko dla rodziny i przyjaciół, jednak na przestrzeni lat stał się symbolem marki. Jego wyjątkowość polega na kompozycji składającej się z około 100 destylatów, które dojrzewają nawet 30 lat. Koniak Hennessy łączy w sobie mocny i charakterystyczny aromat, w którym przeważają nuty dębu i czarnego pieprzu, które perfekcyjnie łączą się ze słodyczą dojrzałych owoców i kwiatów. Smakuje najlepiej, kiedy jest podany w czystej postaci, ewentualnie można dodać do niego kostkę lodu. Klasyczna wersja obfituje również w dodatki takie jak cygaro i gorzka czekolada.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%