Zamknij

Radni gminy Szczecinek przegłosowali likwidację szkoły w Gwdzie Wielkiej

11:24, 29.01.2021 Aktualizacja: 13:24, 29.01.2021
Skomentuj fot. Google Maps fot. Google Maps

Decyzja o likwidacji szkoły musi być jeszcze zatwierdzona podczas marcowej sesji rady gminy. Ostateczne rozstrzygnięcie należy jednak do zachodniopomorskiego kuratora oświaty, który będzie musiał pozytywnie zaopiniować uchwałę. Mieszkańcy nie kryją oburzenia.

Wójt Ryszard Jasionas, podczas sesji argumentował, że uchwała nie oznacza automatycznej likwidacji szkoły, a jest krokiem do wdrożenia nowej formuły jej działania. Całkowite zamknięcie szkoły jest tylko jednym z trzech rozważanych wariantów.

Jednostkę można zamienić w niepubliczną. Musiałaby wtedy funkcjonować w oparciu o subwencję oświatową, która zakładałaby konieczność wprowadzenia czesnego. Drugi projekt to funkcjonowanie w oparciu o publiczną jednostkę, z dwoma źródłami wsparcia finansowego - z budżetu państwa i z ramienia gminy Ryszard Jasionas, wójt gminy

Pomysł nie podoba się rodzicom dzieci uczących się w szkole w Gwdzie Wielkiej. Przygotowali petycję, pod którą zbierają podpisy.

(r.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(22)

JUZEKJUZEK

21 8

... a czegóż innego można było się spodziewać po P(I)S. Pamiętam obietnice, że szkoły nie będą likwidowane. To ta sama mentalność jak PADa czy Kaczora-tyle, że w wydaniu zaściankowym ....
... a co na to wyborcy z Gwdy tak miłujący nas-zego Jasia....Brawo wy ....

13:36, 29.01.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

gregorgregor

2 3

zamiast odniesc sie do komentarza puste kacze lby minusuja ciebie

18:28, 29.01.2021

KostekKostek

4 0

Jaki PiS? Co ty chrzanisz? Nie ma takiej partii w urzędzie ani we Gwdzie, aczkolwiek zgadza się - sztandarowy program PiS-u 500+ wcale nie zwiększył ilości dzieci w tej miejscowości (w innych również).

19:48, 29.01.2021

A co maA co ma

10 5

Piernik do wiatraka?A Jasionas do PISu?

13:45, 29.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OkOk

14 6

Prawidłowo taka szkoła a dzieciaków garstka. Zamykać i już. Budynek sprzedać, zrobić dom starców.i kasa leci

14:31, 29.01.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarekMarek

4 1

POPIERAM, jaki jest sens utrzymania tak dużego budynku dla kilku uczniów, lepiej je dowieść do szkoły w Szczecinku

19:42, 29.01.2021

XyzXyz

14 1

W sporym tez mial byc ryneczek a bedzie dino
W gwdzie likwidujemy ale moze zostawimy....a we wrześniu- zapraszamy dzieci do zoltnicy
Ten wojt to dramat

14:32, 29.01.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gość Gość

7 0

To czas to zmienić

14:46, 29.01.2021

zosiazosia

12 12

Nie ten wójt to dramat tylko tamten który zbudował taki duży obiekt. Od poczatku w tej szkole było "luźno" i wiadomo było że rodziny sa coraz mniej liczne. Trzeba było wtedy krzyczeć , a nie teraz .
Prosze niech rodzice wezmą sprawy w swoje ręce i spróbuja utrzymać tak duży obiekt, wtedy zmienią zdanie .

14:43, 29.01.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarekMarek

3 1

"Zosiu" - masz rację w tym, że trzeba było myśleć wcześniej, było zastaw się a postaw się - my chcemy bardzo dużą szkołę, pokazówkę, zaciągać kredyty, hucznie otwierać, laury, medale a po latach co lepiej opłaca się dowieść dzieci do szkoły w Szczecinku bo nie ma pieniędzy na utrzymanie tak dużego obiektu, bzdurą jest kwestia utrzymania - dofinansowania szkoły przez rodziców, ten czas już minął - pomożecie, pomożemy -była by to chwilowa akcja. Obecnie najlepszym moim zdaniem rozwiązaniem było by zamknięcie szkoły, utrzymanie budynku w stanie "wegetatywnym" i szukanie rozwiązania co z nim robić dalej, należy do minimum ograniczyć straty z nim związane. Nie ma co w tej sprawie winić rządu - jestem niemu przeciwny - że nie będzie wyrzucał pieniędzy na utrzymanie budynku i jego personelu. Drugim rozsądnym rozwiązaniem jest szukanie uczniów do szkoły co wiąże się z likwidacją innych okolicznych szkół i dowożenie dzieci, a to wtedy tam podniesie się lament

19:57, 29.01.2021

BismarkBismark

10 2

Taki ładny duży budynek postawiony ze środków publicznych....często remontowany ......a teraz likwidacja i topienie publicznych pieniędzy....szkoda..
Jak tak dalej będze to tu pustynia będzie, rządzą nami nieudacznicy, ta ziemia się wyludnia....za 50 lat sami oddamy ją Niemcom...Jak mówił Bismarck: Dajcie Polakom rządzić to sami się wykończą. Póki była komuna i rządził nami Rusek to był wyż demgraficzny...taki paradoks

14:52, 29.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tadek Tadek

17 0

a ciekawe kiedy zagłosują za likwidacją urzędu gminy . czas nagli .

14:53, 29.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Skandal JacksonSkandal Jackson

15 1

Szkoła z czesnym o tak nędznym poziomie? Jaja se robicie państwo rani?

14:55, 29.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janusz Janusz

16 3

gdyby wójt miał dzieci w wieku szkolnym to szkoła by trwała jeszcze 15 lat

15:31, 29.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AQQAQQ

11 15

Cała Gwda obwieszona była pisopatami przed wyborami. Módlcie się teraz do nich.

15:50, 29.01.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TadekTadek

2 2

Co Pisowskie "mordy" teraz Wam wstyd!!!!!!!!!

22:09, 29.01.2021

Przedwiośnie Przedwiośnie

11 1

W każdej wsi gdzie jest podstawówka A liczba dzieci w klasie nie przekracza 10 osób będzie zlikwidowana. Brakuje nauczycieli w większych miastach to ich pozyskują w ten sposób. Wieś ma być *%#)!& orać pola (produkować żywność) i głosować A nie mędrkować.taka polityka

15:54, 29.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Były uczeń/uczennicaByły uczeń/uczennica

18 0

Osobiście po 10 latach nauki w tej szkole stwierdzam, że już dawno powinna być ona zamknięta. Dodatkowo sytuacja w szkole odnośnie ilości dzieci być może zmieniła by się po całkowitej zmianie kadry pedagogicznej. Jak dla mnie nie do pomyślenia jest fakt, że nauczyciele traktują dziecko oraz weryfikują jego wiedzę na podstawie przeszłości rodzinnej bądź ,,po nazwisku,,. Nie ważne jak dziecko się stara w kwestii nauki i tak oceniane jest po tym czy mama codziennie przynosi ciasto do gabinetu, albo twój tato jak był mały to uczył się tak czy tak i Ty pewnie jesteś taki/taka sama. Kadra jest zbyt mocno zakorzeniona w szkole, a dzieci które uczyły się w czasach dobrobytu szkoły w tym momencie w większości mają już swoje rodziny i dzieci jednakże pod względem swoich wspomnień i doświadczeń omijają tą szkołę szerokim łukiem i wolą dowieść dziecko do Szczecinka niż dać na tak zwane,, zmarnowanie,, oraz upokorzenia do lokalnej szkoły. Na temat szkoły i zachowań nauczycieli mógłbym/mogłabym napisać rozprawkę, lecz to nie miejsce na tak obszerne wywody. Ogólnie reasumując sam/sama mam żal do nauczycieli za lata nauki i podejścia do mojej osoby. Dopiero szkoła średnia i studia pokazały mi po licznych osobistych osiągnięciach jak bardzo szkoła we Gwdzie dyskryminuje i selekcjonuje dzieci od najlepszych do najgorszych.

16:07, 29.01.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MagdaMagda

11 0

O proszę, bardzo ciekawy wpis. Bardzo przykro to się czyta, chodziłam do szkół w mieście, nie będę wymieniać których, może aż takiej dyskryminacji nie było, ale mam podobne odczucia. Jak dziecko lekarza itd to w d....ę by weszli nauczyciele jakby mogli, a jak „zwykłego” rodzica, no to wiadomo. To wazeliniarstwo było okropne, do dziś jestem na tym punkcie przeczulona. Na szczęście na studiach w Poznaniu już nie było znaczenia czy jesteś z takiej czy siakiej rodziny, jak byłeś głąb to głąb.

16:21, 29.01.2021

tylkotylko

6 1

Tylko zdalne nauczanie, jeden dobry nauczyciel może zdalnie nauczać 100 uczniów, miernoty nauczycielskie i zbędne na rynek pracy wypchnąć, urzędy zredukować, i wszystkich wyszczepić a także zaczipować.
Powoli do celu.

18:22, 29.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

4 3

"Bismark" masz rację pod względem budynku a reszta - podejrzewam, że jesteś za obecną władzą, wynika to z tonu twojej wypowiedzi, daj pomysł dla Pani Poseł, aby bardziej zaostrzyć aborcję, żeby więcej rodziło się dzieci - nie ważne jakich, po za tym polityka rodzinna nie wpływa prawie w żaden sposób na dzietność rodziny, myślano, że 500+ coś da, tak było na początku, rząd poszedł na żywioł dawać wszystkim, nie patrzeć na co idą te pieniądze, zgadza się wielu ona pomogła a inne osoby doprowadziła do tego, że brzydzili się podjąć jakiejkolwiek pracy - bo się należy. Był pomysł, że warunkiem otrzymania 500 + było to, aby przynajmniej jeden z rodziców musiał legalnie pracować, ale z uwagi na zbliżające wybory, złe nastroje społeczne, spadek poparcia z tego zrezygnowano. Nie ma złotego środka na to, aby dzieci było więcej - kiedyś to się śmiano, że często wyłączano prąd - rodzinom w wieku rozrodczym zależy na karierze, finansach a dzieci pozostają na później. Wcześniej modelem rodziny było 2+3 a teraz 2+1, 2+0 - smutne, ale prawdziwe, Szkoła w Gwdzie nie jest osamotniona, taki sam los czeka innych w tym szkołę w Jeleniu - bardzo duża szkoła i garstka uczniów, dawno miała być zlikwidowana, ale była Burmistrz nie patrząc na koszty - w kampanii wyborczej by zostać na kolejną kadencję obiecała, że jeszcze będzie czynna

20:19, 29.01.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BismarkBismark

2 2

1. Nie popieram żadnej partii politycznej w Polsce.
2. Rzygam słowem "aborcja" Uważam, że politycy od lat 90. wykorzystują ten zastępczy temat do skłócenia Polaków i odwrócenia ich uwagi od realnych problemów tego kraju
3. Spadek liczby ludności i brak dzieci uważam za realny i poważny problem Polski obecnie i w przyszłości. Tam gdzie nie ma dzieci i młodzieży nie ma przyszłości.
4. To chory kraj, bo młodzi ludzie nie mają gdzie mieszkać, nie ma dla nich sensownej pracy, nie mają stabilności i bezpieczeństwa ekonomicznego i nie stać ich na dzieci. Muszą alb brać oszukańcze kredyty frankowe na 30 lat na mieszkanie, albo pracować za granicą, albo pracować tu za marne grosze na śmieciowych umowach, albo za grosze. Jak w takiej sytuacji myśleć rozsądnie o dzieciach? Co do 500 plus to przynajmniej dał ludziom godność i brak głodu. Jak jesteś taki mądry to sam pracuj za 2 złote za godzinę

20:43, 29.01.2021

ElżbietaElżbieta

2 0

"Marek" czytając twoją wypowiedź przypominają mi się dawne czasy za komuny - nie wszystko było złe, wtedy nie było tak dużej pogoni za pieniądzem, na wsi były zabawy, "żyła" remiza strażacka, szkoły były zapełnione dziećmi a teraz jak przejeżdżam przez wieś to prawie nikogo nie widać, co bardziej zaradniejszy to wyjechał za granicę, tam znalazł swój dom - nie mylić z ojczyzną, młodzież wyjechała do miasta, na wsi pozostało głównie starsze pokolenie. Spowodowało to, że na wsi pozostały takie molochy - szkoły z którymi nie ma teraz co zrobić, bo przynoszą same straty - rachunek ekonomiczny się nie zgadza, gdyż lepiej dzieci jest dowieść do miasta, do szkoły niż dalej wyrzucać pieniądze w błoto. Bardzo trudno jest znaleźć pomysł na zagospodarowanie obiektu po szkole, z halą gimnastyczną, cały obiekt przebudować na mieszkania - kto w nich zamieszka, przekazać na mieszkania socjalne - to "szczodrze" obdarowywane osoby się oburzą, że muszą dojeżdżać do Szczecinka, nie pasują im rozkłady a w ogóle to dlaczego mają mieszkać na wsi

20:31, 29.01.2021
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BismarkBismark

2 0

Za komuny był dentysta w szkole, Fundusz Wczasów Pracowniczych, ludzie nie bali się, że ktoś ich z dnia na dzień wyrzuci z pracy, poziom edukacji zawodowej był zdecydowanie wyższy ....Jak wybuchł Czarnobyl to ta zła komuna potrafiła podać szybko wszystkim dzieciom płyn Lugola.....popatrzmy teraz na cyrk ze szczepionkami i obawy, czy rząd da radę organizacyjnie zaszczepić ludzi.

20:52, 29.01.2021

FujtowaFujtowa

4 1

Jak się zatrudnia takich fachowców z klucza porozumieniowego to nie dziwota że szkoła została mocarzem gospodarczym i edukacyjną kuźnią talentów.

01:02, 30.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do likwidacji Do likwidacji

5 2

A ja uważam, że ta szkoła powinna być już dawno zamknięta. Sama się w niej uczyłam i nie mam dobrych wspomnień. Zawsze myślałam, że jestem złą uczennicą, no bo przecież stopnie były tego odzwierciedleniem. Ale w momencie kiedy opuściłam mury tej szkoły od razu zorientowałam się, że wina nie leżała po mojej stronie. Uczyłam się dalej i dopiero teraz widzę, że moje stopnie były odzwierciedleniem tego jak nauczyciele traktują danych uczniów. Selekcja na tych lepszych i gorszych uwzględniając sytuację materialną rodziny i inne względy, bo np mama była taka, a babcia czy dziadek taki, a nie inny... młodsze pokolenie na 100% jest takie samo. Nauczyciele! Czy wy wiecie jak potoczyły się losy dzieci przez wasze zachowanie i szufladkowanie? Ilu z nich nie poszło dalej się uczyć, bo byli święcie przekonani, że nie dadzą sobie rady? A wcale to nie było prawdą? I w drugą stronę.. dzieci, które były przez Was wywyższane nie poradziły sobie w wyzszych szkołach, bo nagle nie byli tacy mądrzy jak im to wmawialiście?

Zamknijcie tą szkołę i nie pozwlajcie wiecej na takie zachowania, gnojenie i wywyższanie dzieci bez konkretnych podstaw, bo marnujecie im przyszłość!

Przeciąganie dalszego funkcjonowania tej szkoły jest bez sensu. Tu jest coraz mniej dzieci. Wszystko przez to, że osoby, które się tu kiedyś uczyły nie zapisują swoich dzieci do tej szkoły. Rodzice, którzy zapisują tu swoje dzieci to ci, którzy nie chcą dowozić dzieci do miasta, bo tak im po prostu wygodniej i taniej.


01:38, 30.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec GwdyMieszkaniec Gwdy

8 0

Jaki sens ma utrzymywanie takiego molocha dla kilku dzieci. Mówmy szczerze, że sytuacje z szkołą podsycają sami nauczyciele. Ci państwo przez szereg lat żyli sobie w spokoju i się cieszyli nudą która tam panowała. Jak coś było nie tak to wina ucznia. Zawsze mówili ze dzieci jakie mają w klasach i tak do niczego się nie nadają. Teraz jak zawitała groźba likwidacji szkoły to sie obudzili- za późno szanowne grono pedagogiczne, sami teraz robić kursy i do prywaciarza uczyć sie pracy.

13:33, 30.01.2021
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AlesAles

1 0

Szczera prawda

18:10, 31.01.2021

MarekMarek

0 0

Jak powiedział nam jaśnie panujący - prokurator może się przekwalifikować a nauczyciel nie?

21:12, 31.01.2021

Rodacy KamraciRodacy Kamraci

4 1

Zapisać nazwiska głosujących za likwidacją szkoły. Po przejęciu władzy wykonać wyrok bo wina jest już oczywista. Nie będzie litości dla zdrajców narodu!

17:31, 30.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

St.St.

3 1

Zamknąć, wykorzystać na hotel lub tp,, dzieci skorzystają, będą uczyły się w mieście, lepszy start, szkolne autobusy i problem rozwiązany. To tylko 8 km, tyle co z Zachodu na Świątki w Szczecinku.

23:49, 30.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

St.St.

0 1

Na hotel dla sportowców przyjeżdżajacych na obozy sportowe do Szczecinka.

23:51, 30.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndrzejAndrzej

2 0

Zamknac i tyle. Juz dawno powinna byc zamknięta. To nie ekonomiczne

18:08, 31.01.2021
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu iszczecinek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%