Właściciele budynków znajdujących się na terenie gminy, którzy od jakiegoś czasu przymierzają się do remontu lub obawiają się o stan swojej nieruchomości, teraz mogą ubiegać się o dofinansowanie z kasy gminy na jej zabezpieczenie. Jednak obiekt musi spełniać podstawowy warunek – być zakwalifikowany jako zabytek.
Właśnie ruszył nabór wniosków o udzielenie dotacji na sfinansowanie prac zabezpieczających przy zabytkach znajdujących się na terenie gminy Szczecinek. Środki te mają pomóc pokryć nakłady konieczne na tymczasowe zabezpieczenie zabytku przed dalszą degradacją mogącą powodować zagrożenie dla bezpieczeństwa i życia ludzi.
- Gmina Szczecinek może udzielić dotacji celowych na sfinansowanie prac zabezpieczających przy zabytku, które wnioskodawca zamierza wykonać w roku złożenia wniosku o udzielenie dotacji pod warunkiem, że zabytek spełnia łącznie następujące kryteria: znajduje się na obszarze gminy Szczecinek, jest dostępny publicznie, posiada istotne znaczenie historyczne, artystyczne i kulturowe dla mieszkańców – czytamy w ogłoszeniu o naborze wniosku.
Wysokość dotacji może wynieść do 50 % kosztów na sfinansowanie prac zabezpieczających. Wnioski można składać w Urzędzie Gminy przy ul. Pilskiej do 30 maja br.
Sędzia Anna Maria Wesołowska w Barwicach
Jaki jest sens rozmawiać o praworządności w barwicach ? Przecież gdyby nie barwice i ich specyficzny styl życia , połowę policjantów w powiecie trzeba by zwolnić
Mysza
09:43, 2025-11-06
Bolt wjechał do Szczecinka.
No ładnie. Ale nie ma się co martwić. Swego czasu były hulajnogi i już ich nie ma. Tak samo z tym BOLTEM. Dzis jest a jutro ??? Zobaczymy jak długo pociagnie.
Gościu
09:40, 2025-11-06
Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?
Drodzy Państwo, cała dyskusja ma fatalnie rozłożone akcenty. 1. Transport publiczny nie służy temu, aby zarabiać, to tak jak kultura, jest to realizacja zadań własnych gminy, więc mówienie o tym, że coś się nie opłaca jest nietrafne. Opłacać się może coś jedynie przedsiębiorcy prywatnemu, miasto powinno racjonalizować wydatki i przestrzegać dyscypliny finansów publicznych, ale argumenty rodem z biznesu są nieadekwatne w kontekście transportu publicznego do którego się zawsze dopłacało, dopłaca i dopłacać będzie w każdym mieście świata. 2. Bezpłatna komunikacja miejska ma nie tylko walor ekonomiczny, to również zachęcenie mieszkańców do skorzystania z transportu publicznego i odciążenie ruchu ulic. Sprawdza się to zwłaszcza w takie dni jak 1 *%#)!& Jeżeli chcemy zdrowe i czyste od zanieczyszczeń miasto, to dając ludziom wybór: auto ale może skorzystać z autobusu bezpłatnie (marchewka), może przynieść efekt. 3. Argument, że turyści korzystają z komunikacji miejskiej jest znowu nietrafiony, skąd Pan Burmistrz to wie? którzy turyści? ci którzy przyjeżdżają samochodem do miasta? czy z okolicznych gmin? nie ma grama dowodu na to. Ale w ciemno można założyć, że turystów jeździ być może promil. Turystów znowu tak wielu nie ma, ale Pan Burmistrz wygłaszając tak stanowcze tezy, powinien to ówcześnie zweryfikować (nie przypominam sobie żadnego badania związanego z transportem publicznym - ta pożal się Boże ankieta, nie może być brana pod uwagę, błędy metodologiczne rażące, robiona ankieta ręką amatora). 4. Powinna się pojawić dyskusja nt. tego że gminy ościenne i starosta powinni dorzucać się do tego koszyka związanego z transportem publicznym, i pełna zgoda, że to jest w interesie wszystkich ww. wskazanych - ale tego się nie robi szabelką, a dyskusją merytoryczną, trudną taką uzyskać, gdy zachowanie w stylu po nas choćby potop. A to kto kogo lubi powinno mieć drugorzędne znaczenie. 5. Występują patologie związane z nadużywaniem transportu owszem, i być może symboliczna (słowo klucz) opłata, odsiałaby towarzystwo, a być może należy dostępne narzędzie (monitoring, straż miejska), wykorzystać do skuteczniejszej prewencji. Zagadnienie jest złożone i wymaga dyskusji, argumentów różnych stron. Nie teatru politycznego w mediach i ankiet robionych na kolanie. Pytanie od którego powinniśmy zacząć: dlaczego ktoś wybiera autobus, a nie auto? rozesłać ankieterów i zweryfikować opinie mieszkańców ale na zróżnicowanej grupie badawczej, można to zrobić po stokroć lepiej. Dzisiaj jesteśmy przykładem w całej Polsce, odwołują się do Szczecinka, nie można tego zamknąć w taki sposób. Nie chodzi o sens - bo sens być może wprowadzenia opłaty jest zasadny w jakiś sposób, chodzi o sposób. Sposób powtarzam: fatalny.
mieszkaniec
09:38, 2025-11-06
Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?
kto głosuje, ważne kto liczy głosy
nie ważne
09:36, 2025-11-06
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz