Zamknij

Trasa Pojezierzy Zachodnich coraz bliżej. Wkrótce ruszy budowa

12:24, 21.12.2021 . Aktualizacja: 12:37, 21.12.2021
Skomentuj

Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich jest już coraz bliżej powiatu szczecineckiego. Z początkiem nowego roku rozpocznie się realizacja VIII etapu, który dotyczy odcinka Rakowo – Borne Sulinowo.

W tych dniach w borneńskim Urzędzie Miejskim miało miejsce spotkanie dotyczące przekazania placu budowy pod inwestycję. W spotkaniu uczestniczyli burmistrz Bornego Sulinowa, przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, przedstawiciel Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, a także przedstawiciele firmy Marbruk, która zajmie się wykonaniem zadania.

Budowa wspomnianego odcinka trasy rowerowej rozpocznie się na początku 2022r. Oddanie trasy do użytku i rozliczenie inwestycji planowane jest na jesień 2022r. W styczniu 2022 r. Rada Miejska w Bornem Sulinowie podejmie uchwałę w sprawie wysokości wkładu finansowego, który wyniesie 7,5% przy szacunkowej wartości inwestycji ponad 7,4 mln złotych.

[ZT]25337[/ZT]

Odcinek Rakowo – Borne Sulinowo będzie miał długość ok. 10 km. Trasa będzie przebiegać wśród malowniczych pól i lasów gminy Borne Sulinowo.

Niewątpliwą atrakcję stanowić będzie przejazd dawnym nasypem kolejowym i wyremontowany mostem, który wznosi się na wysokość ok. 10 m nad rzekę Piławę. Ten fragment trasy z całą pewnością docenią osoby, które poszukują spokoju, wytchnienia i pięknych widoków – czytamy na stronach samorządu.

Którędy będzie przebiegać trasa?

Odcinek pomiędzy kolonią Rakowo a Łubowem zostanie poprowadzony po drodze powiatowej i oznakowany. Pierwszy odcinek inwestycyjny znajduje się z Łubowie, gdzie przebudowany na ciąg pieszo-rowerowy zostanie istniejący 300-metrowy chodnik.

Zaraz za przejazdem kolejowym powstanie 1,1-kilometrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej i szerokości 3 m. Będzie częściowo biegł po istniejącej drodze gruntowej wzdłuż torów kolejowych, a dalej po nieczynnym nasypie kolejowym. Tu na drodze będzie dopuszczony ruch pojazdów rolniczych, obsługujących otaczające pola.

Dalej, na długości 8,1 km droga dla rowerów będzie miała nawierzchnię bitumiczną o szerokości 2,5 m. To właśnie w ciągu tego odcinka, który nadal biegnie po nasypie, znajduje się most kolejowy o długości 21 m i szerokości 5,2 m. Obiekt wyniesiony jest około 10 m nad rzeką. Konstrukcję stanowią dwa nitowane stalowe dźwigary.

Ostatni odcinek do oznakowania to przejście drogi rowerowej przez Borne Sulinowo.

Główne trasy rowerowe Pomorza Zachodniego

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%