Budowa sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego – Trasa Pojezierzy Zachodnich jest już coraz bliżej powiatu szczecineckiego. Z początkiem nowego roku rozpocznie się realizacja VIII etapu, który dotyczy odcinka Rakowo – Borne Sulinowo.
W tych dniach w borneńskim Urzędzie Miejskim miało miejsce spotkanie dotyczące przekazania placu budowy pod inwestycję. W spotkaniu uczestniczyli burmistrz Bornego Sulinowa, przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, przedstawiciel Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, a także przedstawiciele firmy Marbruk, która zajmie się wykonaniem zadania.
Budowa wspomnianego odcinka trasy rowerowej rozpocznie się na początku 2022r. Oddanie trasy do użytku i rozliczenie inwestycji planowane jest na jesień 2022r. W styczniu 2022 r. Rada Miejska w Bornem Sulinowie podejmie uchwałę w sprawie wysokości wkładu finansowego, który wyniesie 7,5% przy szacunkowej wartości inwestycji ponad 7,4 mln złotych.
[ZT]25337[/ZT]
Odcinek Rakowo – Borne Sulinowo będzie miał długość ok. 10 km. Trasa będzie przebiegać wśród malowniczych pól i lasów gminy Borne Sulinowo.
Niewątpliwą atrakcję stanowić będzie przejazd dawnym nasypem kolejowym i wyremontowany mostem, który wznosi się na wysokość ok. 10 m nad rzekę Piławę. Ten fragment trasy z całą pewnością docenią osoby, które poszukują spokoju, wytchnienia i pięknych widoków – czytamy na stronach samorządu.
Odcinek pomiędzy kolonią Rakowo a Łubowem zostanie poprowadzony po drodze powiatowej i oznakowany. Pierwszy odcinek inwestycyjny znajduje się z Łubowie, gdzie przebudowany na ciąg pieszo-rowerowy zostanie istniejący 300-metrowy chodnik.
Zaraz za przejazdem kolejowym powstanie 1,1-kilometrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej i szerokości 3 m. Będzie częściowo biegł po istniejącej drodze gruntowej wzdłuż torów kolejowych, a dalej po nieczynnym nasypie kolejowym. Tu na drodze będzie dopuszczony ruch pojazdów rolniczych, obsługujących otaczające pola.
Dalej, na długości 8,1 km droga dla rowerów będzie miała nawierzchnię bitumiczną o szerokości 2,5 m. To właśnie w ciągu tego odcinka, który nadal biegnie po nasypie, znajduje się most kolejowy o długości 21 m i szerokości 5,2 m. Obiekt wyniesiony jest około 10 m nad rzeką. Konstrukcję stanowią dwa nitowane stalowe dźwigary.
Ostatni odcinek do oznakowania to przejście drogi rowerowej przez Borne Sulinowo.

Beczkowóz zsunął się do rowu. Utrudnienia w ruchu.
Te rondo jest tragiczne a raczej pobocze, Już któryś raz ciężarówka się zapada
Marek
19:56, 2025-11-07
Zatrzymane dowody i lawety. Poranna akcja drogówki
Wracałem dziś z Piły po zmroku. Naliczyłem 23. samochody z popalonymi żarówkami i przestałem liczyć...
AQQ
18:22, 2025-11-07
Nocny wypadek pod Szczecinkiem.
Dla mnie to opel meriva a nie corsa ale pisząc artykuł chyba sie zna.
Corsa
18:18, 2025-11-07
Skrzyżowanie w centrum Szczecinka zamknięte
zorganizować prace inaczej, już widziałem takie budowy, buduje sie pół ronda i zostawia się jeden pas przejezdny po zbudowaniu połowy ronda jest przejezdny wybudowany pas a remont robi się drugiego pasa, tylko po co jak można zablokować Szczecinek na pół roku, jak pokazuje życie wykształcenie nie wpływa na IQ, zawsze prościej jest wybudować psią plaże tu nie ma potrzeby myśleć
Można było
17:12, 2025-11-07
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu iszczecinek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz