Zamknij

Umowa podpisana! Budowa 16-kilometrowej ścieżki rowerowej w gm. Barwice ruszy wiosną

r. 08:54, 06.10.2021 Aktualizacja: 02:14, 24.10.2025
8

Ścieżka rowerowa, która połączy Barwice z Połczynem Zdrój coraz bliżej. Burmistrz Barwic właśnie podpisał umowę z wykonawcą, który został wybrany w postępowaniu przetargowym. Prace rozpoczną się wiosną przyszłego roku.

-Dziś rozpoczynamy przechodzenie ze strefy marzeń do strefy faktów. Miałem dzisiaj przyjemność podpisać umowę z Pełnomocnikiem Wykonawcy (POL ‐ DRÓG Gdańsk) Panem Przemysławem Kowalczykiem na budowę 16 km ścieżki rowerowej biegnącej przez naszą gminę. Od razu uprzedzam wszystkich zniecierpliwionych, że prace pełną parą ruszą wczesną wiosną. Przez najbliższe miesiące wykonawca będzie przygotowywał teren – poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych burmistrz Mariusz Kieling.

Inwestycja obejmie budowę 16-kilometrowego odcinka ścieżki rowerowej. W projekcie uwzględniono dodatkowo 1,5-kilometrowy chodnik, który będzie biegł od ul. Zwycięzców w kierunku Łeknicy - brak chodnika w tym miejscu jest od wielu lat podnoszony jako pilna potrzeba.

Zadanie zostanie zrealizowane dzięki otrzymaniu 4,25 mln wsparcia z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych (RFIL). To program, w ramach którego rządowe środki trafiają do gmin, powiatów i miast w całej Polsce na inwestycje bliskie ludziom. Wsparcie jest bezzwrotne i pochodzi z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.

Planowany termin zakończenia ścieżki to koniec przyszłego roku.

(r.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (8)

DafiDafi

5 1

Miała być ścieżka rowerowa że Szczecinka do Borne Sulinowo. Szkoda, że nie doszło do realizacji.?

09:01, 06.10.2021
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

jędrekjędrek

1 2

Trasa pewnikiem pobiegnie nieopodal posesji Bobka Z. w Piaskach...

16:36, 06.10.2021
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

IndrekIndrek

3 8

Czy oni nie widzą gdzie można by było te pieniądze zainwestować. Rowerzyści przejadą się kilka razy i scieszka zarośnie zielskiem . Lepiej byście zainwestowali w nawierzchnie aswaltowa drogi prowadzącej do czaplinka . Tam niedługo to trzeba będzie wozem drabiniastym jeździć. Ludzie gdzie wy macie rozumy .

22:01, 06.10.2021
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

MikiMiki

5 0

Na Czaplinek jest droga wojewódzka. Co ma do tego gmina?

06:41, 07.10.2021

PawelPawel

1 0

No od tej drogi to jest nasz Radny Sejmiku Woj. Zachodpomorskiego Jakub H. D. Ciekawe czy On kiedyś tą droga jechał? Czy złożył w spawie tej drogi jakieś pismo do p. Marszałka? Panie Radny murale to nie wszystko - chodzi o bezpieczeństwo ludzi jeżdżących tym odcinkiem

07:56, 08.10.2021

JasiuJasiu

3 0

Ciekawe co na to najwięksi oponenci? ADAŚ, PIOTRUŚ i GRZEŚIU - może się przejadą ścieżką jak będzie gotowa i to 16km a nie 1,6km?

21:07, 07.10.2021
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obywatel Obywatel

2 0

Wszędzie dookoła w bliższej i dalszej okolicy budowane są ścieżki rowerowe łączące sąsiednie miasta. Tylko w Szczecinku nic w tej mierze się nie dzieje. Szczecinek zawsze d.pa do obywatela.

22:18, 07.10.2021
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrasKras

1 0

A moze u nas warto pomyslec o ściezce rowerowej do generalnej dyrekcji drog? Juz nie pisze o Turowie... ale obawiam sie,ze predzej czy pozniej skonczy sie to nieszczęściem jak patrze ile osob chodzi tymi drogami...

20:50, 09.10.2021
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

Sędzia Anna Maria Wesołowska w Barwicach

Jaki jest sens rozmawiać o praworządności w barwicach ? Przecież gdyby nie barwice i ich specyficzny styl życia , połowę policjantów w powiecie trzeba by zwolnić

Mysza

09:43, 2025-11-06

Bolt wjechał do Szczecinka.

No ładnie. Ale nie ma się co martwić. Swego czasu były hulajnogi i już ich nie ma. Tak samo z tym BOLTEM. Dzis jest a jutro ??? Zobaczymy jak długo pociagnie.

Gościu

09:40, 2025-11-06

Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?

Drodzy Państwo, cała dyskusja ma fatalnie rozłożone akcenty. 1. Transport publiczny nie służy temu, aby zarabiać, to tak jak kultura, jest to realizacja zadań własnych gminy, więc mówienie o tym, że coś się nie opłaca jest nietrafne. Opłacać się może coś jedynie przedsiębiorcy prywatnemu, miasto powinno racjonalizować wydatki i przestrzegać dyscypliny finansów publicznych, ale argumenty rodem z biznesu są nieadekwatne w kontekście transportu publicznego do którego się zawsze dopłacało, dopłaca i dopłacać będzie w każdym mieście świata. 2. Bezpłatna komunikacja miejska ma nie tylko walor ekonomiczny, to również zachęcenie mieszkańców do skorzystania z transportu publicznego i odciążenie ruchu ulic. Sprawdza się to zwłaszcza w takie dni jak 1 *%#)!& Jeżeli chcemy zdrowe i czyste od zanieczyszczeń miasto, to dając ludziom wybór: auto ale może skorzystać z autobusu bezpłatnie (marchewka), może przynieść efekt. 3. Argument, że turyści korzystają z komunikacji miejskiej jest znowu nietrafiony, skąd Pan Burmistrz to wie? którzy turyści? ci którzy przyjeżdżają samochodem do miasta? czy z okolicznych gmin? nie ma grama dowodu na to. Ale w ciemno można założyć, że turystów jeździ być może promil. Turystów znowu tak wielu nie ma, ale Pan Burmistrz wygłaszając tak stanowcze tezy, powinien to ówcześnie zweryfikować (nie przypominam sobie żadnego badania związanego z transportem publicznym - ta pożal się Boże ankieta, nie może być brana pod uwagę, błędy metodologiczne rażące, robiona ankieta ręką amatora). 4. Powinna się pojawić dyskusja nt. tego że gminy ościenne i starosta powinni dorzucać się do tego koszyka związanego z transportem publicznym, i pełna zgoda, że to jest w interesie wszystkich ww. wskazanych - ale tego się nie robi szabelką, a dyskusją merytoryczną, trudną taką uzyskać, gdy zachowanie w stylu po nas choćby potop. A to kto kogo lubi powinno mieć drugorzędne znaczenie. 5. Występują patologie związane z nadużywaniem transportu owszem, i być może symboliczna (słowo klucz) opłata, odsiałaby towarzystwo, a być może należy dostępne narzędzie (monitoring, straż miejska), wykorzystać do skuteczniejszej prewencji. Zagadnienie jest złożone i wymaga dyskusji, argumentów różnych stron. Nie teatru politycznego w mediach i ankiet robionych na kolanie. Pytanie od którego powinniśmy zacząć: dlaczego ktoś wybiera autobus, a nie auto? rozesłać ankieterów i zweryfikować opinie mieszkańców ale na zróżnicowanej grupie badawczej, można to zrobić po stokroć lepiej. Dzisiaj jesteśmy przykładem w całej Polsce, odwołują się do Szczecinka, nie można tego zamknąć w taki sposób. Nie chodzi o sens - bo sens być może wprowadzenia opłaty jest zasadny w jakiś sposób, chodzi o sposób. Sposób powtarzam: fatalny.

mieszkaniec

09:38, 2025-11-06

Co dalej z komunikacją miejską w Szczecinku?

kto głosuje, ważne kto liczy głosy

nie ważne

09:36, 2025-11-06

0%