Wkrótce, placówkach pocztowych oraz w sklepach sieci Biedronka staną nowe automaty do odbioru paczek kurierskich. Pierwsze paczkomaty mają się pojawić jeszcze przed wakacjami.
Samoobsługowe automaty to znana w Polsce forma odbioru paczek kurierskich. Inwestycja ma być kolejnym etapem rozwoju usługi "Odbiór w Punkcie" prowadzonej w ramach rosnącego udziału Poczty Polskiej w rynku eCommerce oraz dopasowania oferty do preferencji klientów. Na początek, do sklepów i placówek pocztowych ma trafić 200 automatów, które mają być czynne jeszcze przed wakacjami.
- Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku eCommerce, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Powiększanie naszej sieci jest warunkiem dalszego rozwoju biznesu kurierskiego. Dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty. Konsekwentnie chcemy proponować naszym klientom kolejne miejsca odbioru zakupów internetowych - mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Wiadomo, że początkowo automaty trafią przede wszystkim do o placówek pocztowych oraz sklepów Biedronka w największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Trójmieście oraz Poznaniu, a lokalizacje automatów pocztowych zostały dobrane z uwzględnieniem preferencji i stylu życia klientów sklepów internetowych oraz platform sprzedażowych. Z czasem, paczkomaty mają pojawić się również we Włocławku.
Urządzenia do odbioru przesyłek dostarczy spółka SwipBox. Nawiązanie współpracy Poczty Polskiej ze SwipBox Polska ma być początkiem zmian na polskim rynku usług kurierskich i propozycją alternatywną do obecnie funkcjonujących rozwiązań.
- Tworzymy rozwiązania ze szczególną troską o oczekiwania klienta końcowego. Istotnym celem naszej działalności jest także zwiększenie konkurencyjności współpracujących z nami partnerów biznesowych. SwipBox dostarcza nie tylko automaty do odbioru przesyłek, ale jest także autorem oprogramowania, które pozwala na sprawne zarządzanie siecią tych urządzeń. Tym bardziej cieszymy się z możliwości współpracy z Pocztą Polską, która stawia na nowoczesne rozwiązania - mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Maszyny paczkowe będą zamontowane wewnątrz sklepów i placówek pocztowych. Oznacza to, że korzystanie z nich możliwe będzie jedynie w godzinach otwarcia. W te niedziele, w których obowiązywać będą zakazy handlu, klienci nie będą mogli odebrać paczek.
W@SP09:43, 18.05.2019
0 0
Tylko poczta może mieć takie pomysły.... 09:43, 18.05.2019