Zamknij

PGK uruchomiło numer interwencyjny. Mieszkańcy chwycili za telefony

07:12, 20.07.2024 Aktualizacja: 07:15, 20.07.2024
Skomentuj fot. iszczecinek.pl / archiwum fot. iszczecinek.pl / archiwum

Od 15 lipca Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej uruchomiło specjalny numer alarmowy, pod którym mieszkańcy miasta mogą zgłaszać wszelkie potrzeby lub nieprawidłowości, prosząc o interwencję lub pomoc. Okazuje się, że szczecinecczanie chętnie korzystają z tej możliwości już od pierwszego dnia funkcjonowania numeru.

- W pełni ruszyliśmy z tym numerem telefonu od poniedziałku. I już pierwszego dnia otrzymaliśmy 12 zgłoszeń. Mieszkańcy dzwonili również do nas w kolejnych dniach – mówi Emilia Mazur z PGK w Szczecinku.

– Zgłoszenia są różne i dotyczą m.in. miejsc do koszenia, kostki chodnikowej do poprawienia czy zwisających gałęzi. Niektóre zgłoszenia dotyczą nieczystości. Sporo zgłoszeń dotyczy odpadów wielkogabarytowych, które są wystawione przy pojemnikach czy przy wiatach. To akurat jest związane ze zbiórką gabarytów, która rozpoczyna się za kilka dni. Oczywiście te wielkie gabaryty, jeśli są to rzeczywiście wielkie gabaryty, będziemy od poniedziałku uprzątać. Jeśli natomiast jest to jakiś gruz lub inne odpady budowlane, to wówczas zostanie to zgłoszone do zarządców nieruchomości.

- Cieszymy się, że ten numer zaczął funkcjonować. Nawet rozmawiając i z panem kierownikiem odpowiedzialnym za utrzymanie dróg i zieleni miejskiej, jak i z pracownikami, którzy fizycznie ten numer telefonu obsługują, zauważamy, że mieszkańcy z niego chętnie korzystają. To jest numer, który rzeczywiście jest „w terenie”. Pracownicy mają go ze sobą i mogą od razu podjechać, zweryfikować zgłoszenie i jeśli mają taką możliwość, to od razu wszystko uprzątnąć. Natomiast jeśli zgłoszenie dotyczy jakiegoś przykoszenia czy przycięcia żywopłotów albo usunięcia gałęzi, to zostaje to zaplanowane w harmonogramie prac na kolejny dzień, aby od razu problem rozwiązywać.

- Po aktywności mieszkańców można stwierdzić, że taki numer był potrzebny i że jest on przydatny. Tych numerów telefonów, na które mogą dzwonić mieszkańcy, jest kilka, jest numer stacjonarny, bardzo często mieszkańcy wciąż zgłaszają takie sprawy do Urzędu Miasta lub do kierowników. My teraz skracamy drogę obiegu tej informacji i po prostu ona trafia od razu bezpośrednio do nas i my możemy od razu takim zgłoszeniem się zająć.

– dodaje nasza rozmówczyni.

Mieszkańcy chcący skorzystać z numeru interwencyjnego, pod którym można zgłaszać wszelkie problemy związane z czystością i porządkiem, mogą to zrobić, dzwoniąc na 500 027 575. Pod tym numerem PGK przyjmuje zgłoszenia dotyczące terenów miejskich. W sytuacjach, gdy zgłoszenie dotyczy dróg powiatowych, wojewódzkich, zarządców nieruchomości czy osób prywatnych, PGK przekaże informacje odpowiednim służbom.

(mg)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Gość Gość

4 0

A od czego jest straż miejska.

20:28, 20.07.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%