Szczecinecka Komunikacja Miejska od kilku lat sukcesywnie wymienia części swojej floty na tę bardziej ekologiczną. Miejski przewoźnik także cyklicznie testuje elektryczne pojazdy produkowane przez rozmaite firmy, sprawdzając ich możliwości i szukając najlepszych rozwiązań.
Od minionego tygodnia KM sprawdza w praktyce, jak na szczecineckich drogach radzi sobie elektryk wyprodukowany przez firmę Eletrobus Europe – tę samą, która wygrała przetarg na dostawę w przyszłym roku do Szczecinka pięciu autobusów elektrycznych.
- Dziennie autobus przejeżdża około 200 km, czasami potrafi zrobić nawet 250 km. To w zależności od dnia i od tego, na ile zdążymy go naładować – mówi nam Tomasz Merk, prezes szczecineckiej Komunikacji Miejskiej.
- Te autobusy testowe mają małe ładowarki, mniejsze niż normalnie i muszą się długo ładować, co nieraz nie pozwala nam na to, jak autobus późno zjedzie do zajezdni, żeby do rana zdążył się naładować. Ale to wynika jedynie z ograniczeń tego, że to jest autobusy testowy. Nasze Ikarusy, które zakupiliśmy, będą oczywiście na normalnych dużych ładowarkach i one będą się szybciej ładowały – mówi nam Tomasz Merk, prezes szczecineckiej Komunikacji Miejskiej.
- Nasze nowe autobusy, które przyjadą w przyszłym roku, będą prawie że identyczne jak ten testowany autobus, ale ze znacznie większymi ładowarkami, wiec wszystko powinno być dobrze. Nie słyszeliśmy też żadnych głosów narzekania ze strony kierowców czy pasażerów. Jedynie mieliśmy uwagi na początku i przekazaliśmy nasze uwagi co do sposobu zamykania drzwi, że tak jakby trzaskają i bardzo dynamicznie się zamykają, co może wzbudzać jakieś niepokoje u ludzi korzystających z takiego autobusu. Kierowcy są bardzo zadowoleni i chwalą sobie ten autobus, pojazd dobrze radzi sobie w mieście, nie mieliśmy żadnych problemów z tym autobusem i jesteśmy zadowoleni z wyników testów – dodaje nasz rozmówca.
Elektryczny Ikarus testujemy od 22 listopada. Pojawia się on na ulicach Szczecinka każdego dnia, dając kierowcom i pasażerom okazję do przetestowania jego możliwości. Z kolei pięć „naszych” zakupionych elektrycznych Ikarusów przyjedzie nad Trzesiecko w pierwszej połowie przyszłego roku.
[ZT]33424[/ZT]
[BANER]0[/BANER]
Merk i burmistrzowie11:21, 06.12.2023
Do elektryków! Po tygodniu nabiorą rozumu. 11:21, 06.12.2023
gość11:33, 06.12.2023
sukcesywnie wymienia części swojej floty na tę bardziej ekologiczną
Co za brednie - bardziej ekologicznie jest zajeździć diesla aż padnie śmiercią naturalną. Wydaje mi się, że nie są jakieś wybitnie stare i jeszcze kilka lat by pojeździły... to kilka lat przez które nie trzeba by produkować nowych elektrośmieci.
11:33, 06.12.2023
Olejto11:39, 06.12.2023
Kompletna bzdura z tymi elektrykami. Jeżdżę tym badziewiem i stwierdzam ze jest to masakra 11:39, 06.12.2023
Trolek15:21, 06.12.2023
A ja myślałem, że to autobus ze skansenu. Inne mają jakieś telewizorki, buzery, bajery, a ten jeden jeździ z numerkiem namalowanym na dykcie jak kiedyś Jelcze. 15:21, 06.12.2023
AQQ.17:55, 06.12.2023
IKURUS. Co za dzbany... 17:55, 06.12.2023
Taka22:01, 06.12.2023
Hybryda Ursusa z Ikarusem .
Nie czepiaj się, masz plusa za spostrzegawczość 🫵 22:01, 06.12.2023
guest18:12, 06.12.2023
3 0
To prawda. Aktualne Ursusy są tak elektryczne, że mają spalinowe ogrzewanie, bo pewnie nie mieściły się w budżecie. Podejrzewam, że z Ikarusami będzie podobnie 18:12, 06.12.2023