Na przejazd wjeżdża pociąg, a rogatki są podniesione – tak działały szlabany na przejeździe, gdzie tory krzyżują się z drogą Grzmiąca – Wielawino. Niebezpieczną sytuację nagrał nasz Czytelnik. Według przedstawicieli PKP, urządzenia na tym przejeździe działają prawidłowo.
Do zdarzenia doszło w minioną niedzielę, po godzinie 14:00. Z relacji naszego Czytelnika dowiadujemy się, że zapory zostały opuszczone dopiero wtedy, kiedy pociąg towarowy już znajdował się na przejeździe. Choć zapory były początkowo podniesione, to sygnalizacja świetlna działała prawidłowo. Wszystko widać na nagraniu wideo.
- Urządzenia na przejeździe kolejowo-drogowym na linii nr 404 Szczecinek - Kołobrzeg na skrzyżowaniu z drogą Grzmiąca - Wielawino działają prawidłowo -mówi nam Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Sytuacja miała miejsce wyłącznie jednorazowo przy przejeździe pociągu towarowego i nie stwarzała zagrożenia dla ruch pociągów oraz samochodów. Sygnalizacja świetlna na przejeździe działała prawidłowo. Prędkość jazdy pociągu na przejeździe wynosiła 20km/h.
Jak zapewnia nasz rozmówca, służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ustalają przyczyny zaistniałej sytuacji.
Przy okazji rzecznik PKP zwraca uwagę kierowcom na właściwe zachowanie się podczas przejeżdżania przez tory.
- Kierowcy muszą pamiętać, że czerwone światło na sygnalizatorze to sygnał „STOP”, który bezwzględnie nakazuje zatrzymanie się przed przejazdem. Na przejazd można wjechać tylko wtedy, gdy zapewniony jest zjazd z przejazdu, a więc wolne miejsce. Za każdym razem zbliżając się do przejazdu, niezależnie od kategorii skrzyżowania, należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg. 99% zdarzeń na przejazdach wynika z nieodpowiedzialnego zachowania i nierozważnych decyzji użytkowników dróg.
W przypadku zagrożenia bezpieczeństwo zwiększa Żółta Naklejka PLK. Żółte Naklejki umieszczone są na wszystkich przejazdach po wewnętrznej stronie krzyży św. Andrzeja lub przy słupkach, do których umocowane jest ramię rogatki. Zawierają trzy numery: indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, z którego należy korzystać w przypadku zagrożenia życia oraz numer techniczny, przeznaczony do zgłaszania ewentualnych usterek na przejeździe. Zgłoszenia z wykorzystaniem Żółtej Naklejki umożliwiają operatorom numeru 112 precyzyjne określenie lokalizacji i sprawne wezwanie pomocy.
[ALERT]1669882766692[/ALERT]
Radni KO sprzeciwiają się płatnej komunikacji
Komunikacja miejska darmowa dla posiadaczy karty mieszkańca dla wszystkich innych płatna.
Jan
10:22, 2025-11-03
80 lat RDLP w Szczecinku
Gdyby rudego baba pracowała w LP to byłoby wspaniale i nadleśnictwo wychwalane pod niemieckie niebiosa,a tak to 💩
Niebać tuska
04:04, 2025-11-03
Radni KO sprzeciwiają się płatnej komunikacji
Wszyscy radni powinni zrezygnować z diety. Nie potrzebujemy wicestarosty i wiceburmistrzów. Panie Ogrodziński co Pan o tym myśli? Już mamy oszczędności. Dodatkowo w UM i Starostwie też jest za dużo pracowników. Kierowników wydziałów też nie potrzebujemy. Można zaoszczędzić.
Xxxxxx
22:44, 2025-11-02
Drożeje popularny opał. Polacy dostaną po kieszeni
Pellet i brykiet drzewny jest w Niemczech tańszy niż w Polsce. Os ponad 1,5 roku i bodajże pierwszy raz w historii import tych produktów odbywa się z Niemiec (ścianka wschodnia) do Polski (ściana zachodnia). Prawo rynku.
Drzewiarz
19:38, 2025-11-02
15 5
To jest k.u.r.w.a jakaś mocno koszerna hucpa!!! To na chooj te szlabany?! ✌✌✌
14 3
PKP i wszystko jasne .....Jechałam tam ostatnio i zawsze robię tam STOP, bo to nie pierwszyzna ale przecież wszystko jest OK. Palcie wroty ....
0 2
Jak nie ma tam stop po co go robisz? Jeśli jest stop na przejeździe także robisz odwrotnie i się nie zatrzymujesz? ??
10 9
Pozatrudniali swoich kolesi, jak w ßrarostwie, i oto wynik. ??????
9 2
Czego nie rozumieją? Odpowiedzialności kolei za wasze życie to wielu wypadkach równa się kwocie opłaty za polisę ubezpieczeniową, pewnie nie przekraczającej 100zł. W ostateczności rodzina dostanie po ofiarach odszkodowanie. O ile ktoś udowodni, że czerwone światła nie mrugały. Szlaban jest tylko elementem dodatkowym.
3 9
Chyba żadna osoba komentująca nie jest kierowcą
4 1
.
CZY SYGNALIZACJA DZIAŁA POPRAWNIE? Skąd to Rzecznik wiedział? Był przy zdarzeniu?
OKOŁO 3 TYGODNIE WSTECZ przejeżdżałem przez ten przejazd. Zapory opuściły się kilka sekund przed przejazdem pociągu.
Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. POWINIEN BYĆ WYWALONY Z ROBOTY.
1 0
"POWINIEN BYĆ WYWALONY Z ROBOTY"
Na spity ryj ✌?✌
1 0
TO JEST BRACIE LEKKA AKCJA, ALE MIJAMY SIE Z TYM KOLEJOWO I SZUMNIE!!! I NIECH ZYJE STOLICA KOLEJARSTWA SWIATOWEGO, CZYLI SZCZECINEK!!! ???