Zamknij
REKLAMA

Kreatywny Ninja. Kolejna odsłona szkolnego projektu

14:20, 28.10.2020 | mat.pras.
Skomentuj fot. materiały prasowe
REKLAMA

W  pierwszej połowie października zanim wprowadzono nauczanie zdalne klasy ósme, szkół podstawowych  nr 4, 5 i 7 w Szczecinku po raz trzeci wzięły udział w projekcie Kreatywny Ninja. Celem projektu  jest rozwianie kompetencji kreatywnych, zdolność myślenia abstrakcyjnego czy pracy z własną percepcją. Podczas  trzech godzin zajęć uczniowie uczyli się też zasad  pracy w grupie i  poznawali narzędzia porządkowania myślenia aby w przyszłości lepiej radzić sobie z trudnymi wyzwaniami.

To już trzecia edycja projektu edukacji kreatywnej, przeznaczonego dla szczecineckich ósmoklasistów, na którą zdecydował się  miejski ratusz. Patronat nad projektem podobnie jak poprzednio  objął Burmistrz Daniek Rak.

Po przeprowadzeniu pierwszej i drugiej edycji, projekt zebrał znakomite recenzje, zarówno wśród  dyrektorów szkół jak i uczniów. Tak więc w obecnym roku szkolnym, pomimo  pandemii także zawitał do szczecineckich szkół, tym razem  w nowej odsłonie z uwzględnieniem obostrzeń sanitarnych

Zajęcia poprowadziła Monika Dołębska –  mieszkanka Szczecinka, trener kreatywnego myślenia z wieloletnim doświadczeniem, wykładowca metodyki Design Thinkng – myślenia projektowego w Collegium da Vinci w Poznaniu.

Podczas zajęć szczecineccy uczniowie dowiedzieli się co to znaczy być kreatywnym i jak rozwijać swój twórczy potencjał. Poznali proste i praktyczne narzędzia, pozwalające poszerzać pole widzenia i tworzyć duże ilości  nowych rozwiązań. Dowiedzieli się czym jest  inspiracja i jak jej poszukiwać. Zobaczyli też jak tworzyć nowe projekty i myśleć poza schematem.  Ważną częścią tych zajęć  było także  poznanie zasad pracy kreatywnej w grupie, a także dobra zabawa. Podczas zajęć uczniowie wcielali się w rolę detektywów, rozwiązywali kreatywne łamigłówki, a także zakładali własne firmy, tworząc dla nich nowe produkty i  wymyślając hasła reklamowe.

Jak powiedziała nam Pani Monika – szczecineccy uczniowie są otwarci na uczenie się nowych rzeczy zwłaszcza kiedy lekcje przebiegają w niestandardowej formie. Aktywnie uczestniczą w zajęciach i  zdobywają nowe kompetencje, a dla mnie praca z nimi to przyjemność.

Podczas zajęć pracowaliśmy nad wieloma różnymi  obszarami z zakresu kreatywnego myślenia i myślenia w ogóle. Dziś młodzież doświadcza, różnych trudnych sytuacji, więc więcej czasu poświęciliśmy na to jak szukać rozwiązań w sytuacjach, które wydają się nam szczególnie trudne, lub  takich gdzie w ogóle nie widzimy rozwiązania. 

Uczyliśmy się pracować z własną percepcją i zobaczyliśmy wyraźnie podczas ćwiczeń, że każdy z nas patrząc na te same rzeczy  widz i zapamiętuje coś innego, dlatego tak ważna  jest praca  i rozmowa w grupie, aby mieć szerszy obraz problemu, a co za tym idzie  widzieć więcej   możliwości rozwiązań.  Ten aspekt  twórczej pracy  w grupie podobał się młodzieży najbardziej, co wyraźnie podkreślono w ankietach oceniających projekt.

Młodzież w szkole przyswaja duże porcje informacji, ale nie zawsze  jest czas aby uczyć się jak z tą informacją pracować, jak jej używać w praktyce. Dlatego podczas tych zajęć skupiamy się na aspektach praktycznych, myślenia i przetwarzania informacji  -  uczymy się jak segregować informacje, jak je zapamiętywać, jak tworzyć mapy myśli,  małe projekty, czy wreszcie większe hipotezy wyprzedzające to, co wiemy na dzień dzisiejszy, bo właśnie z hipotez tworzy się postęp i to młodzież bardzo interesuje.

Uczniowie szczególnie zainteresowani byli pracą z percepcją i  świadomym kierowaniem swoją uwagą.  Dziś ten problem dotyczy wielu osób. Otoczeni przez urządzenia elektroniczne i różne komunikatory, które nas rozpraszają i w efekcie kradną nasz czas, nie potrafimy się skupić.  A jeśli nie potrafimy skupić, nie będziemy też  efektywnie myśleć, uczyć się, tworzyć, czy rozwiązywać problemów, nie mówiąc o kreatywnym myśleniu.

To znakomity projekt – tak jednogłośnie mówią dyrektorzy szkół, których  uczniowie wzięli  udział w tej  edycji projektu.  Szczególne ważny i potrzebny  w tych  trudnych czasach, kiedy młodzież musi sobie radzić z wieloma nowymi wyzwaniami. Potwierdzają to ankiety przeprowadzane wśród uczniów biorących udział w projekcie, z których jasno wynika, że aż 97% z nich jest bardzo zadowolonych i chciałoby zdecydowania częściej uczestniczyć w takich zajęciach w przyszłości.

Wprowadzenie nauki zdalnej przerwało z powodu rozszerzającej się pandemii przerwało realizację projektu. Miejmy nadzieję, ze uda się do niego powrócić, po powrocie uczniów do szkół.

(mat.pras.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (2)

KUDŁaTYKUDŁaTY

0 0

Dziwnym zbiegiem okoliczności córka właściciela telewizji - nikt inny nie wpadł na taki pomysł? A nie wylewajcie na mnie pomyj bo mnie żal dupy nie ściska... 07:13, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GołowniaGołownia

1 0

Jakim prawem wchodzi do szkół osoba z zewnątrz? Czy rodzice znają program? Treści, które przekazuje? Ktoś kto ma za sobą wpływowego - może?
05:36, 30.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA