Cztery pytania do kandydata na radnego – przesłaliśmy szczecineckim komitetom wyborczym cztery pytania skierowane do kandydatów na radnych do rady miasta lub rady powiatu. Każdy komitet otrzymał identyczne pytania. Poprosiliśmy kandydatów, aby odpowiedzieli na nie w formie pisemnej lub wideo. Odpowiedzi publikujemy na bieżąco.
Na pytania odpowiada Piotr Misztak, kandydat z list Porozumienia Samorządowego do Rady Miasta Szczecinek.
Jakie są Pana najważniejsze priorytety dla SZCZECINKA i w jaki sposób zamierza Pan je realizować?
Główne priorytety dla Szczecinka to przede wszystkim:
- mocny nacisk na zdrowotne programy profilaktyczne w ochronie zdrowia, poprzez udział m.in. w projektach promujących fizjoterapie, zdrowy tryb życia, programy cykliczne badań, propagowanie sportu;
- wspieranie tworzącego się stowarzyszenia przedsiębiorców, izby gospodarczej stworzonej przez przedsiębiorców z regionu;
- budowanie dobrego wizerunku i silnej marki Miasta, poprzez działania na rzecz organizacji imprez kulturalnych, wydarzeń sportowych, komercyjnych wydarzeń medialnych nie zapominając o bezpłatnych cyklicznych wydarzeniach i imprezach kulturalnych
- trafione inwestycje z budżetu Miasta umożliwiające początkującym firmom dobry rozwój i udany start w biznesową działalność;
- inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej prowadzonej na terenie Miasta Szczecinek.
Jakie są Pana pomysły na zwiększenie zaangażowania mieszkańców SZCZECINKA w życie miasta i w procesy decyzyjne?
Zaangażowanie mieszkańców Szczecinka w życie miasta oraz współzarządzanie nim, można uzyskać wprowadzając dialog pomiędzy burmistrzem, radą a mieszkańcami. Poza budżetem obywatelskim, który jest już stosowany, należałoby przy projekcie budżetu wprowadzać jak najwięcej inwestycji, remontów po konsultacjach, ankietach, ankietach elektronicznych z mieszkańcami Szczecinka. Mieszkańcy mając realny wpływ na kształt wydatków miasta, chętniej angażowaliby się w jego życie, rozwój.
Inwestycje, pożądane przez mieszkańców mogą zaistnieć również przy współpracy Zarządzających miastem ze stowarzyszeniami, spółdzielniami, wspólnotami oraz przedsiębiorcami, którzy tworzą społeczność miejską i znają lokalne potrzeby.
Aby mieszkańcy Szczecinka w przyszłości utożsamiali się z rodzinnym miastem należy włączyć szczecinecką młodzież do programu rozwoju regionu, poprzez tworzenie Młodzieżowej Rady Miasta. Młodzieżowa Rada nadawałby Burmistrzowi i Radzie Miejskiej kierunek działań, rozwoju, potrzeb na rzecz młodych mieszkańców i potencjalnych przyszłych dorosłych obywateli Szczecinka.
Jakie są Pana główne obawy dotyczące przyszłości SZCZECINKA i jak zamierza Pan im przeciwdziałać?
Głównym problemem jest wyższa umieralność od narodzin oraz proces wyludniania się Szczecinka.
W pierwszym przypadku priorytetem jest mocny nacisk na zdrowie i profilaktykę w ochronie zdrowia, poprzez udział m.in. w projektach promujących zdrowy tryb życia, programy cykliczne badań, propagowanie sportu. Działania te mogą skutkować dłuższym, w lepszej kondycji zdrowotnej życiem.
Natomiast kwestia narodzin zależy od stworzenia warunków dla rodziców w wychowywaniu dzieci. Wsparciem dla rodziców może być utworzenie publicznego żłobka, szerszej usługi przedszkolnej, większej dostępności do bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych. Ciągła wspieranie różnych inicjatyw biznesowych i współpraca z instytucjami powołanych do wspierania rozwoju gospodarczego nie tylko w regionie.
Drugi problem to wyludnianie się miasta. Jest to tak trudny problem miast w Polsce, że należy poszukać sprawdzonych rozwiązań światowych, które zostały wdrożone i skutecznie zapobiegły takim zjawiskom. Jest wiele takich miejsc, miast, które skutecznie temu zapobiegły odwracając ten niekorzystny trend warto sięgnąć po takie sprawdzone wzorce
Jakie doświadczenie i kwalifikacje posiada Pan, które czynią Pana odpowiednim kandydatem?
Ukończyłem studia Executive Master of Business Administration – MBA, studia ekonomiczne, menadżerskie, pedagogiczne oraz dziennikarskie o specjalności zarządzanie komunikacją w biznesie.
Pełnie funkcje Prezesa Zarządu SM Spółka z o. o. Centrum Rehabilitacji dla Osób Chorych na Stwardnienie Rozsiane
Pracowałem m.in. jako dyrektor działu mediów w Gawex Media Sp. z o.o., prezes Zarządu Szczecineckiej Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz wicedyrektor Samorządowej Agencji Promocji i Kultury. Doradzałem i konsultowałem wieluinstytucjom i spółką w zakresie optymalizacji zarządzania i rozwiązań sytuacji kryzysowych na różnych poziomach
Dzięki wykształceniu, doświadczeniu, współpracy oraz pracowitości również całego zespołu zatrudnionego w Centrum Rehabilitacji chylącego się ku upadkowi Centrum stworzyłem jedną z najbardziej rozpoznawalnych obecnie placówek medycznych w Polsce i Europie. Odpowiadałem również za stworzenie silnej marki miasta Szczecinek w latach 2009-2016, czego pokłosiem był Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej za najlepszy Produkt Turystyczny 2015. I mnóstwo bezpłatnych wydarzeń kulturalnych (Projekt Plaża TVN) sportowych ( Wyciąg do nart wodnych) medialnych (Dzień dobry TVN 24)
Moje motto życiowe brzmi:
Nie ważne co komunikujesz, ważne co zrozumieją odbiorcy komunikatu… Nie koncentruj się na sobie tylko na innych… Słuchaj, analizuj, wdrażaj!