Zamknij

Przewodnik po rowerach miejskich dla początkujących

09:53, 06.05.2022 . Aktualizacja: 09:53, 06.05.2022
Skomentuj

Rower miejski często jest wybierany jako środek transportu do pracy czy na uczelnię. Na takim rowerze komfortowo można przejeżdżać przez ulicę, po ścieżkach rowerowych czy parkach. Ta forma aktywności staje się coraz bardziej popularna. Odpowiednio dobrany rower miejski uniknie kłopotliwych i niewygodnych przejażdżek po mieście. Co warto wiedzieć przed zakupem?

Na co zwrócić uwagę, wybierając rower miejski?

Wybierając rower miejski, warto dopasować go do siebie tak, aby jazda stała się wygodna i bezpieczna. Ramy w rowerach miejskich zazwyczaj są aluminiowe lub stalowe. Rodzaj materiału, z jakiego są wykonane, wpływa na ciężar oraz odporność roweru. Aluminiowa jest lżejsza, przystępna cenowo oraz nie rdzewieje. Rama stalowa jest natomiast cięższa, ale bardzo wytrzymała. Tanie ramy stalowe mogą ulegać rdzewieniu. W celu utrzymania roweru w dobrej kondycji przez lata lepiej ich unikać.

Rower miejski powinien być dostosowany do wzrostu posiadacza. Odpowiednia wielkość kół i rozmiar ramy zapewni komfort podczas jazdy. Rower miejski może być wyposażony w przerzutki, ale istnieją modele, które ich nie posiadają. Dostępne przerzutki w takich rowerach zaczynają się zazwyczaj od 3 biegów, a kończą na 8. Taka funkcja zdecydowanie ułatwi pokonywanie dłuższych dystansów oraz wzniesień. Modele bez tej opcji nie będą już takie szybkie. 

Zaletą roweru miejskiego jest jego prosta obsługa. Dodatkowo taki sprzęt zazwyczaj jest już wyposażony w błotniki, dzwonek, wygodne siodełko oraz inne niezbędne akcesoria.

Klasyczny rower holenderski

Rower typu holender często nazywany jest zamiennie jako rower miejski, ponieważ w pełni jest dostosowany do jazdy po płaskim terenie. Słynny rower holenderski wyróżnia się charakterystyczną konstrukcją, która umożliwia jazdę w wyprostowanej pozycji. To za sprawą ramy o specyficznym kształcie. Rower męski będzie miał wyższą ramę, natomiast damski posiada klasyczną ramę „damkę”. Szeroka kierownica w kształcie tzw. „jaskółki” pozwala na wygodne wyprostowanie rąk. Wyprostowana sylwetka jest niezwykle ważna. Zapewnia wygodną jazdę po mieście bez późniejszego bólu pleców.

Koła w rowerach holenderskich są duże – 28-calowe. Jazda dzięki nim staje się szybsza, a niewielkie wzniesienia na trasie stają się praktycznie nieodczuwalne. Na maksymalny komfort jazdy wpływa również szerokie i miękkie siodełko.

Budowa tego roweru jest ciężka, ale odporna na czynniki zewnętrzne. Jazda niezależnie od pogody jest jak najbardziej możliwa! Solidny bagażnik, koszyk na zakupy oraz osłona łańcucha są dodatkowym atutem. Stylowy design roweru holenderskiego zdecydowanie przykuwa uwagę innych podczas jazdy przez centrum. Szeroki wybór kolorystyczny umożliwia posiadanie oryginalnego roweru miejskiego!

Wyróżniający się z tłumu – rower cruiser

Rower cruiser jest typowym rowerem miejskim. Zapewnia spokojną jazdę po gładkich drogach utwardzonych. Swoim wyglądem przypomina motocykl, dlatego nazywany był motorowerem. Dzięki temu, że kierownica jest specjalnie wygięta, umożliwia wyprostowanie sylwetki. Siodełko nie bez powodu potocznie jest nazywane „kanapą”. Jest szerokie, a jazda na nim jest niezwykle wygodna.

Charakterystyczne dla tego modelu są również szerokie i grube opony balonowe. Z tego powodu rower cruiser jest cięższy od roweru holenderskiego. Głównie przeznaczony jest do wolnej i spokojnej podróży. Jednak solidna budowa ma swoje zalety – zapewnia dużą stabilność, która uchroni przed upadkiem w czasie jazdy po ścieżkach rowerowych.

Damskie rowery cruiser są określane także jako fashion cruiser ze względu na oryginalny design oraz wyszukane kolory ram o różnorakich kształtach. Opony, dzwonki i błotniki również są dopasowane kolorystycznie. Całokształt sprawia, że ten rower zdecydowanie wyróżnia się na tle innych. Dodatkowo, spełni oczekiwania osób, które poszukują funkcjonalnego roweru miejskiego o wyrazistym, stylowym wyglądzie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%