Zamknij

Rodzaje i zastosowanie reklam zewnętrznych

artykuł sponsorowany 12:27, 14.01.2022 Aktualizacja: 05:00, 28.09.2025
Skomentuj

Reklamy zewnętrzne otaczają nas każdego dnia, są obecne w przestrzeni publicznej w wielu różnorodnych formach, niektóre z nich uznawane są nawet za dzieła sztuki. Czym jednak tak właściwie są reklamy zewnętrzne, kiedy powstała pierwsza z nich, jakie są ich rodzaje i czy wciąż w dobie internetu ich stosowanie ma w ogóle jakikolwiek sens?

Czym są reklamy zewnętrzne oraz jaki jest ich cel?

Reklama zewnętrzna lub określana, jako reklama outdoor to jedna z najbardziej powszechnych form marketingu. Zaliczane są do niej wszelkiego rodzaju przekazy reklamowe, które mają za zadanie dotrzeć do odbiorców poza miejscem ich zamieszkania, w przestrzeni publicznej. Z tego względu reklama zewnętrzna zaliczana jest także do jednej z najmniej nachalnych form promowania swoich usług czy produktów. Ona po prostu jest, nie atakuje odbiorców, a jedynie styka się z nimi w sytuacjach z ich codziennego życia. 

Co ciekawe początki reklamy zewnętrznej sięgają czasów starożytnych, mimo to wciąż jest ona skuteczną formą marketingu stosowaną przez wiele firm. Jej celem jest bowiem dotarcie do jak największej grupy odbiorców oraz zbudowanie świadomości danej marki. Dlatego też umieszczana jest ona najczęściej w ruchliwych miejscach, takich jak centrum miasta, wszelkiego rodzaju ciągi komunikacyjne, galerie handlowe, a nawet w środkach transportu publicznego. 

Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?

Rozwój marketingu spowodował, że przez lata powstały różnorodne formy reklamy zewnętrznej. Do najpowszechniej stosowanych jej rodzajów zalicza się natomiast ulotki rozdawane przechodniom, billboardy będące dużymi tablicami, umiejscowione na trasach wylotowych z miasta lub na wjeździe do niego, plakaty. 

Oprócz tych klasycznych reklam outdoorowych wyróżnia się jednak także nowoczesne rodzaje reklamy zewnętrznej, które wykonuje firma DRW Studio, takie jak:

  • kasetony reklamowe — które mogą być podświetlane lub nie oraz wykonywane z różnorodnych materiałów, z czego największą popularnością w ostatnich latach cieszą się kasetony dibondowe, doceniane za swój estetyczny wygląd, trwałość oraz uniwersalność zastosowania, umieszczane są one najczęściej na budynkach będących siedzibą firmy oraz w galeriach handlowych,
  • szyldy reklamowe — umieszczane najczęściej na elewacjach budynków, cechujące się odpornością na czynniki atmosferyczne oraz wykonywane z plexi, blachy ocynkowanej, aluminium czy również dibondu, mogące przybierać różnorodne formy oraz kolory.

Mówiąc o reklamach zewnętrznych, nie można także zapomnieć o wszelkiego rodzaju ekranach LCD, wyświetlających obrazy lub reklamujące napisy, które są niezwykle skuteczne ze względu na to, iż pozostają widoczne nawet w nocy. 

Podsumowując, różnorodne rodzaje reklamy zewnętrznej oraz wciąż powstające jej nowe formy sprawiają, że pomimo wielu możliwości marketingowych wiele firm wciąż decyduje się na jej zastosowanie, gdyż stale pozostają one jedną z najskuteczniejszych metod docierania do dużej grupy odbiorców, przy stosunkowo niskich nakładach finansowych.

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu iszczecinek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

SP1 – szkoła, która dorastała razem z miastem

Była też inscenizacja poematu A.Mickiewicza pt. Lilie. Byłem jednym z trójki małych dzieci występujących na scenie w roli dzieci z poematu, które pytały "gdzie jest nasz tato" - pytały mamę, która zamordowała męża, pochowała i na grobie posiała tytułowe lilie „Zbrodnia to niesłychana, Pani zabija pana. Zabiwszy grzebie w gaju, Na łączce przy ruczaju, Grób liliją zasiewa, Zasiewając tak śpiewa: «Rośnij kwiecie wysoko, Jak pan leży głęboko; Jak pan leży głęboko, Tak ty rośnij wysoko». „

Rok 1957 cd.

09:40, 2025-10-15

SP1 – szkoła, która dorastała razem z miastem

Nadanie imienia dla szkoły. W 1957 byłem w II klasie, miałem 9 lat i do dziś pamiętam fragment uroczystości nadania imienia dla szkoły. Posadzony był dąb. Pod korzenie włożona była zalakowana butelka i pamiętam obraz nauczyciela biegnącego z budynku szkoły z kubkiem gorącego roztopionego laku, aby butelkę z właściwym dla wydarzenia dokumentem - pod dębem zakopać. Tak się stało. Tylko zasadzony dąb się nie przyjął, i szybko posadzono egzemplarz nr 2 i ten stoi do dzisiaj. A nauczycieli - pamięta się nielicznych - Pani Lachowicz (wychowawczyni w klasie I-IV), Pan Edward Mil (rysunki i matematyka), Pan Gabryjelski (fizyka)..

Rok 1957..

09:23, 2025-10-15

Trzy Puchary Świata trafiają do Szczecinka!

Mam wrażenie że tą odmianę sportu trenuje 20 osób. Gdziekolwiek by zawody urządzili do Szczecinek z 5 medalami, pucharami, mistrzostwami. Popularność tego sportu jest taka, że wie o tym co najwyżej kilka osób zrzeszonych w klubie i kilkunastu czytelników iSzczecinek.pl

czytelnik

08:16, 2025-10-15

Ile naprawdę kosztuje darmowa komunikacja

Ten śmieszny doktorek niech najpierw zapłaci ze swoich pieniędzy kilkanaście milionów złotych które straciło miasto przez to że nalegał na wykreślenie remontu dworca z *%#)!& PKP które chciało wyremontować dworzec już 8 lat temu za swoje pieniądze. Dzisiaj musi za to zapłacić miasto tzn podatnicy i to 2-3x więcej niż wtedy bo materiały i robocizna znacznie wzrosły

PusioCygan

22:24, 2025-10-14

0%