Zamknij

Rodzaje i zastosowanie reklam zewnętrznych

12:27, 14.01.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:28, 14.01.2022
Skomentuj

Reklamy zewnętrzne otaczają nas każdego dnia, są obecne w przestrzeni publicznej w wielu różnorodnych formach, niektóre z nich uznawane są nawet za dzieła sztuki. Czym jednak tak właściwie są reklamy zewnętrzne, kiedy powstała pierwsza z nich, jakie są ich rodzaje i czy wciąż w dobie internetu ich stosowanie ma w ogóle jakikolwiek sens?

Czym są reklamy zewnętrzne oraz jaki jest ich cel?

Reklama zewnętrzna lub określana, jako reklama outdoor to jedna z najbardziej powszechnych form marketingu. Zaliczane są do niej wszelkiego rodzaju przekazy reklamowe, które mają za zadanie dotrzeć do odbiorców poza miejscem ich zamieszkania, w przestrzeni publicznej. Z tego względu reklama zewnętrzna zaliczana jest także do jednej z najmniej nachalnych form promowania swoich usług czy produktów. Ona po prostu jest, nie atakuje odbiorców, a jedynie styka się z nimi w sytuacjach z ich codziennego życia. 

Co ciekawe początki reklamy zewnętrznej sięgają czasów starożytnych, mimo to wciąż jest ona skuteczną formą marketingu stosowaną przez wiele firm. Jej celem jest bowiem dotarcie do jak największej grupy odbiorców oraz zbudowanie świadomości danej marki. Dlatego też umieszczana jest ona najczęściej w ruchliwych miejscach, takich jak centrum miasta, wszelkiego rodzaju ciągi komunikacyjne, galerie handlowe, a nawet w środkach transportu publicznego. 

Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej?

Rozwój marketingu spowodował, że przez lata powstały różnorodne formy reklamy zewnętrznej. Do najpowszechniej stosowanych jej rodzajów zalicza się natomiast ulotki rozdawane przechodniom, billboardy będące dużymi tablicami, umiejscowione na trasach wylotowych z miasta lub na wjeździe do niego, plakaty. 

Oprócz tych klasycznych reklam outdoorowych wyróżnia się jednak także nowoczesne rodzaje reklamy zewnętrznej, które wykonuje firma DRW Studio, takie jak:

  • kasetony reklamowe — które mogą być podświetlane lub nie oraz wykonywane z różnorodnych materiałów, z czego największą popularnością w ostatnich latach cieszą się kasetony dibondowe, doceniane za swój estetyczny wygląd, trwałość oraz uniwersalność zastosowania, umieszczane są one najczęściej na budynkach będących siedzibą firmy oraz w galeriach handlowych,
  • szyldy reklamowe — umieszczane najczęściej na elewacjach budynków, cechujące się odpornością na czynniki atmosferyczne oraz wykonywane z plexi, blachy ocynkowanej, aluminium czy również dibondu, mogące przybierać różnorodne formy oraz kolory.

Mówiąc o reklamach zewnętrznych, nie można także zapomnieć o wszelkiego rodzaju ekranach LCD, wyświetlających obrazy lub reklamujące napisy, które są niezwykle skuteczne ze względu na to, iż pozostają widoczne nawet w nocy. 

Podsumowując, różnorodne rodzaje reklamy zewnętrznej oraz wciąż powstające jej nowe formy sprawiają, że pomimo wielu możliwości marketingowych wiele firm wciąż decyduje się na jej zastosowanie, gdyż stale pozostają one jedną z najskuteczniejszych metod docierania do dużej grupy odbiorców, przy stosunkowo niskich nakładach finansowych.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%