Zamknij

Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

21:42, 22.11.2021 . Aktualizacja: 21:42, 22.11.2021
Skomentuj

Jakie techniki sprzedaży w sklepie warto wykorzystać? Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? - te pytania nurtują nie jednego właściciela witryny online. Mamy dla Ciebie kilka prostych porad dotyczących zwiększenia sprzedaży internetowej, skupiających się nie tyle na pozyskiwaniu nowych, co na zmianie Klientów odwiedzających stronę w płacących.

Stwórz buyer personę

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy na pewno zdaje sobie sprawę, że stworzenie persony zakupowej to podstawowa technika sprzedaży w sklepie. Umożliwia to, i tworzenie spersonalizowanego kontaktu z Klientem, i ściągniecie na stronę użytkowników naprawdę zainteresowanych zakupem. Tworzenie buyer persony nie jest możliwe bez wykorzystania danych z Google Analytics oraz raportów z social mediów, takich jak Facebook.

Zbadaj swoją witrynę

Zwiększenie sprzedaży internetowej nie ma prawa bytu bez odpowiednio zaprojektowanej strony. Powinieneś upewnić się, że Twoja witryna jest estetyczna oraz podkreśla atuty Twojej oferty. Ponadto, musi ona być funkcjonalna, dostosowana do urządzeń mobilnych i zawierać najważniejsze elementy. Warto przemyśleć możliwość zlecenia darmowego audytu strony, który ukaże wszystkie mankamenty sklepu i pomoże poprawić jego funkcjonowanie i widoczność. Przejrzyj ofertę profesjonalnej agencji Go2ecommerce i dowiedz się jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym.

Wysyłaj powiadomienia web-push

Takie powiadomienia to wiadomości wyświetlające się na ekranie desktopów i urządzeń mobilnych, na których otrzymywanie użytkownik musi wyrazić zgodę. Umożliwia to budowanie relacji z Klientem poprzez komunikaty o rekomendacjach, zniżkach czy porzuconym koszyku. Taka opcja może być również stosowana przy remarketingu i stać się sposobem na to jak zwiększyć sprzedaż.

Przeanalizuj ścieżkę zakupową

Konieczność wykonania wielu kroków by zakupić produkt jest rzeczą, która nie stanowi dobrej reklamy sklepu internetowego. Zadbaj o to by Twoi klienci nie byli zmuszeni do zakładania konta i wykonywania wielu czynności aby sfinalizować transakcję.

Zadbaj o opinie

Z kolei najlepszą reklamą sklepu internetowego są opinie zadowolonych Klientów. Wpływa to pozytywnie na wizerunek witryny oraz zwiększa jej wiarygodność. Dobrą techniką sprzedaży w sklepie jest uwydatnienie pozytywnych opinii i możliwość oceniania każdego produktu.

Wykorzystaj social media

Social media zapewniają ogrom marketingowych możliwości. Można je stosować nie tylko jako reklamę sklepu internetowego, ale również źródło informacji o osobach zainteresowanych Twoimi usługami. Facebook, Instagram czy Pinterest umożliwia Ci popularyzację Twojej oferty, budowanie relacji z Klientem i zrozumienie jego potrzeb.

Zwróć uwagę na porzucone koszyki

Porzucone koszyki to prawdziwa zmora właścicieli sklepów internetowych i marketerów. Najpierw musisz poznać i zrozumieć przyczynę porzucania koszyków w Twoim sklepie. Może to być zbyt wysoka cena dostawy czy też konieczność założenia konta. Następnie, należy rozwiązać te problemy, np. przypominając Klientom o niedokończonych zakupach i oferując zniżkę. Zawsze pamiętaj o tym, że warto ratować porzucone koszyki, gdyż utrzymanie już zainteresowanego zakupem Klienta jest dużo bardziej korzystne niż pozyskanie nowego.

Przemyśl oferty specjalne

Bardzo trafnym i popularnym sposobem na to jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym jest opcja darmowej wysyłki. Jeśli nie chcesz wysyłać każdej przesyłki za darmo, pomyśl nad wprowadzeniem jej od określonej kwoty. Możesz pozwolić sobie na zniżki dla stałych Klientów lub osób odwiedzających witrynę po raz pierwszy? Wykorzystaj to! Informuj o tym na samej stronie czy też w newsletterach. W końcu kto z nas nie lubi takich okazji?

Zwiększenie sprzedaży to kwestia bardzo zindywidualizowana. Jeśli chcesz zmaksymalizować sprzedaż najlepszym sposobem jest zaufanie specjalistom. Profesjonalna agencja digitalowa Go2ecommerce zadba o rozwój i skuteczną promocję Twojej witryny.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%